پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

معاینه فنی

محدودیت تردد خودروهای فاقد معاینه فنی با اجرای طرح LEZ

مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل همگانی و دبیر ستاد ملی معاینه فنی خودروهای سبک کشور گفت: طرح LEZ  در راستای کاهش آلودگی هوای کلان شهرها اجرا می شود و بر اساس مصوبه هیات دولت از 15 شهریورماه از تردد انواع خودروهای فاقد معاینه فنی خصوصا در شهر تهران جلوگیری می شود. مدیرعامل اتحادیه حمل و […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۳ شهریور ۱۳۹۵

مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل همگانی و دبیر ستاد ملی معاینه فنی خودروهای سبک کشور گفت: طرح LEZ  در راستای کاهش آلودگی هوای کلان شهرها اجرا می شود و بر اساس مصوبه هیات دولت از 15 شهریورماه از تردد انواع خودروهای فاقد معاینه فنی خصوصا در شهر تهران جلوگیری می شود.

مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل همگانی و دبیر ستاد ملی معاینه فنی خودروهای سبک کشور گفت: طرح LEZ  در راستای کاهش آلودگی هوای کلان شهرها اجرا می شود و بر اساس مصوبه هیات دولت از 15 شهریورماه از تردد انواع خودروهای فاقد معاینه فنی خصوصا در شهر تهران جلوگیری و خودروهایی که با دوربین های پلاک خوان رصد و فاقد معاینه فنی باشد جریمه خواهند شد .

سعید قیصر اظهار داشت: طرح برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی از 15 شهریور ماه به صورت ارشادی و با ارسال پیامک به رانندگان ابلاغ می گردد تا نسبت به اخذ برگه معاینه فنی خودرو خود اقدام کنند . وی افزود: در گام نخست اجرای این طرح در شهر تهران ، با خودروهای فاقد برگه معاینه فنی برخورد می شود.

وی تاکید کرد: براساس مصوبه هیات دولت ، پلیس راهور مسئولیت اجرای طرح LEZ را برعهده دارد و کلیه دوربین های پلاک خوان سطح شهر تهران به سامانه سیمفا متصل شده تا اطلاعات خودرو های در حال تردد توسط این سامانه به پلیس راهور منتقل گردد . وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه میزان مراجعه شهروندان برای دریافت برگه معاینه فنی نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: کلیه مراکز معاینه فنی در دو شیفت تا ساعت 24 با حضور پلیس راهور و نیروی انتظامی فعالیت دارند لازم به ذکر است سامانه سیمفا به صورت شبانه روزی با سامانه نیروی انتظامی  ارتباط دارد .

قیصر با بیان اینکه اخذ برگه معاینه فنی خودرو از مراکزی غیر از مراکز شهر تهران نیز معتبر است، تصریح کرد : شهروندان می توانند با مراجعه به مراکز معاینه فنی در شهرستان ها اقدام به اخذ برگه معاینه فنی کنند چرا که کلیه مراکز به صورت یکپارچه توسط سامانه سیمفا مدیریت و نظارت می شود و این برگه در شهر تهران نیز معتبر است .

وی در پایان به همکاری بسیار خوب پلیس راهور اشاره کرد: اخیرا طی جلسه ای که در وزارت کشور برگزار گردید پلیس راهور متعهد گردید تا ساعت 24 اقدام به سرویس دهی به شهروندان نماید و هم اکنون این اقدام در حال اجرا است  .

منبع: خبرخودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی