پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پایانه اتوبوس رانی

محرومیت چهار هزار راننده اتوبوس متخلف در دو ماهه گذشته

رییس پلیس راه راهور ناجا از محرومیت چهار هزار راننده اتوبوس متخلف در دو ماهه گذشته تا کنون خبر داد. سرهنگ محمد حسین حمیدی با اشاره به اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات ناوگان مسافربری بخصوص رانندگان اتوبوس ها گفت: تنها طی دو ماهه نخست فصل تابستان، چهار هزار راننده اتوبوس به علت تخلفات حادثه […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۱۴ شهریور ۱۳۹۵

رییس پلیس راه راهور ناجا از محرومیت چهار هزار راننده اتوبوس متخلف در دو ماهه گذشته تا کنون خبر داد.

سرهنگ محمد حسین حمیدی با اشاره به اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات ناوگان مسافربری بخصوص رانندگان اتوبوس ها گفت: تنها طی دو ماهه نخست فصل تابستان، چهار هزار راننده اتوبوس به علت تخلفات حادثه ساز و مثبت شدن تست اعتیاد آنها از رانندگی محروم شدند و دفترچه رانندگی آنها به صورت موقت یا دایم ضبط شده است.

وی با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی مسافربری از مبدا تا مقصد با کمک عوامل کنترل نامحسوس و پیامک های مردمی به سامانه 110120 کنترل می شوند، افزود: در راستای ارتقای ایمنی مرحله آخر سفرهای تابستانی، طرح تشدید برخورد با تخلفات رانندگان اتوبوس به مرحله اجرا گذاشته شده است.

رییس پلیس راه راهور ناجا ادامه داد: در راستای این طرح کلیه تخلفات این رانندگان بخصوص تخلفات حادثه ساز، ساعت مجاز رانندگی و نقص فنی اتوبوس ها به طور جدی توسط ماموران پلیس راه کنترل شده و اتوبوس های ناایمن متوقف و مسافران آنها به اتوبوس های ایمن منتقل می شوند.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح تا پایان سفرهای تابستانی همچنان ادامه دارد.

رییس پلیس راه راهور ناجا با بیان اینکه بر اساس بر اساس آمارها شمار اتوبوس های کشور از 4هزار دستگاه در سال 85 با چهار برابر افزایش به 16 هزار دستگاه در سال 94 افزایش داشته، افزود: این در حالیست که تصادفات اتوبوس ها از 250 فقره در سال 86 با نصف شدن به 120 فقره در سال گذشته کاهش داشته است.

وی به آمار متوفیان ناشی از تصادفات اتوبوس ها در سال های گذشته اشاره کرد و گفت: بر اساس آمارها شمار کشته های تصادفات اتوبوس ها از 543 نفر در سال 86 به 217 نفر در سال 94 کاهش داشته که این آمار از کاهش 60 درصدی کشته های تصادفات اتوبوس ها در این مدت حکایت دارد.

رییس پلیس راه راهور ناجا، افزایش کنترل های پلیس، بکارگیری تجهیزات کنترل الکترونیکی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در کشور را مهمترین دلایل این کاهش اعلام کرد و افزود: در عین حال پلیس راه در تلاش است تا با به روز رسانی تکنولوژی های الکترونیکی کنترلی و اجرای طرح های تشدید برخوردی در کنار آموزش و فرهنگسازی و جلب مشارکت مردمی برای نظارت بر عملکرد این ناوگان آمار سوانح اتوبوس ها را کاهش دهد.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی