پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قرارداد سایپا و سیتروئن

قرارداد سرمایه گذاری مشترک بین سایپا و سیتروئن

در جریان سفر کارلوس تاوارس مدیرعامل پژو سیتروئن به ایران و در حاشیه بازدید تاوارس از سایپا کاشان ، قرارداد سرمایه گذاری مشترک بین خودروساز فرانسوی با گروه خودروسازی سایپا به امضا رسید. به نقل از فارس ،در جریان سفر کارلوس تاوارس مدیرعامل پژو سیتروئن به ایران، قرارداد سرمایه گذاری مشترک بین خودروساز فرانسوی با […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۷ مهر ۱۳۹۵

در جریان سفر کارلوس تاوارس مدیرعامل پژو سیتروئن به ایران و در حاشیه بازدید تاوارس از سایپا کاشان ، قرارداد سرمایه گذاری مشترک بین خودروساز فرانسوی با گروه خودروسازی سایپا به امضا رسید.

به نقل از فارس ،در جریان سفر کارلوس تاوارس مدیرعامل پژو سیتروئن به ایران، قرارداد سرمایه گذاری مشترک بین خودروساز فرانسوی با گروه خودروسازی سایپا به امضا رسید.

این قرارداد در حاشیه بازدید تاوارس از سایپای کاشان به امضای مدیران عامل سایپا و پژو سیتروئن رسید.

این در حالی است که قرار است سایپا کاشان به عنوان بخشی از آورده سایپا در قرارداد همکاری با پژو سیتروئن عرضه شود. این کارخانه دارای تکنولوژی جدید و به روزی است و به این ترتیب فرانسوی ها محصولاتشان را در یک کارخانه ایرانی پیشرفته تولید خواهند کرد.

قرارداد سرمایه گذاری مشترک سایپا و پژو سیتروئن در حالی امروز امضا شد که قرارداد همکاری این دو شرکت اواخر تیر ماه امسال با حضور نعمت زاده وزیر صنعت به امضا رسیده بود.

مدیر عامل پژو که از اواسط هفته جاری در ایران به سر می برد، روز گذشته در یک کنفرانس خبری که پرسید برای پرداخت غرامت به ایران چه اقدامی کرده اید؟ گفت:این موضوع محرمانه است و بهتر است از گذشته ها صحبت نکنیم.

سیطره پژو سیتروئن بر صنعت خودروسازی ایران امروز در حالی کامل شد که این گروه خودروسازی پیش از این قرارداد همکاری با ایران خودرو را امضا کرده بود.

شرکت رنو نیز به عنوان یک خودروساز فرانسوی دیگر اخیرا قراردادی را برای عرضه محصولات قدیمی خود در بازار ایران با سازمان گسترش منعقد کرد.

به این ترتیب بازار پرسود خودروی ایران در حالی دو دستی تقدیم فرانسوی ها می شود که پژو و رنو به عنوان شرکای اصلی صنعت خودرو ایران، طی سال های گذشته رفتار نامناسبی را با شرکای ایرانی خود داشتند و با ترک یک شبه ایران و همچنین کاهش تولید خود، ضرر هنگفتی را به اقتصاد کشور و مردم ایران وارد کردند.

پایگاه تخصصی جاست اوتو با اشاره به امضای قرارداد جدید خودرویی بین شرکت پژو سیتروئن فرانسه و سایپا نوشت: گروه خودروسازی پژو و سایپا که شریک تاریخی سیتروئن در ایران از سال ۱۹۶۶ بوده است موافقت نامه سرمایه گذاری مشترک برای تولید و فروش خودروهای سیتروئن در ایران امضا کردند. قرار است تولیدات این قرارداد در سال ۲۰۱۸ آغاز شود.

مقامات پژو سرمایه گذاری مشترک با سایپا را شراکتی استراتژیک بین دو شرکت عنوان کرده اند و تمامی مراحل تولید از طراحی گرفته تا بازاریابی و فروش را شامل می شود.

تولیدات مشترک قرار است در کارخانه ای در کاشان انجام شود و شرکت پژو مالکیت ۵۰ درصدی این کارخانه را در اختیار خواهد داشت.

مقامات پژو این کارخانه را مدرن ترین کارخانه تولید خودرو ایران و دارای بالاترین سطح استانداردهای زیست محیطی می دانند.

قرارداد سایپا و سیتروئن

بر اساس توافق دو شرکت قرار است ۳۰۰ میلیون یورو در بخش تحقیقات و تولید طی ۵ سال آینده سرمایه گذاری شود. انتقال تکنولوژی و استفاده قابل توجه از توانایی های داخلی از جمله مفاد قرارداد است.

انتظار می رود تولید ۳ محصول سیتروئن در کارخانه کاشان از سال ۲۰۱۸ آغاز شود. مقرر شده است از اوایل سال ۲۰۱۷ خودروهای وارداتی تولید سیتروئن آغازگر بازگشت این شرکت فرانسوی به ایران باشند.

خودروهای تولیدی در کاشان در سراسر ایران از طریق شبکه ای که اختصاصا به این برند مربوط می شود توزیع می گردد. قرار است حداقل ۱۵۰ دفتر فروش سیتروئن در ایران طی ۵ سال آینده تاسیس شود.

پژو، پرفروش ترین برند خودروسازی اروپایی در ایران قبل از تحریم ها، در سال ۲۰۱۲ همزمان با تشدید تحریم های غرب فروش محصولات خود در این کشور را به حالت تعلیق در آورد. اکنون اکثر تحریم ها علیه ایران برداشته شده است.

میزان فروش خودروهای پژو قبل از خروج این شرکت از بازار ایران به ۴۵۸ هزار دستگاه رسیده بود که حدود ۳۰ درصد از بازار ایران را تشکیل می داد، اما این شرکت اکنون برای بازپس گیری سهم گذشته خود از بازار باید با شرکت های چینی ای رقابت کند که در طول تحریم ها حضور خود در ایران را افزایش داده اند. پژو همچنین باید با شرکت های غربی نظیر رنو که در حال ارائه مدل های جدید به بازار ایران است رقابت کند.

بازدید وزیر صنعت از شرکت پروتون

کنفرانس خبری مدیران عامل ایران خودرو و پژو

تاسیس کارخانه رنو در ایران

نشست مشترك مديران ارشد ایران خودرو و پژو

دیدار وزیر صنعت با مدیرعامل پژو سیتروئن

گزارش اختصاصی : قرارداد وزیر صنعت با رنو در پاریس

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی