پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پژو ۳۰۱

تولید پژو ۳۰۱ با داخلی سازی ۷۰ درصدی

ضعف در تولید قطعات با کیفیت و تیراژ کم برخی از محصولات جدید خودروسازان ایرانی این نگرانی را به وجود آورده است که داخلی سازی 40 درصدی در خودروهای جدید تنها یک رویا باشد. یکی از مشکلاتی که گریبان صنعت خودروسازی و البته مشتریان این صنعت و بازار را گرفته است. ضعف در تولید قطعات با […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۲۶ مهر ۱۳۹۵

ضعف در تولید قطعات با کیفیت و تیراژ کم برخی از محصولات جدید خودروسازان ایرانی این نگرانی را به وجود آورده است که داخلی سازی 40 درصدی در خودروهای جدید تنها یک رویا باشد. یکی از مشکلاتی که گریبان صنعت خودروسازی و البته مشتریان این صنعت و بازار را گرفته است.

ضعف در تولید قطعات با کیفیت و تیراژ کم برخی از محصولات جدید خودروسازان ایرانی این نگرانی را به وجود آورده است که داخلی سازی 40 درصدی در خودروهای جدید تنها یک رویا باشد. یکی از مشکلاتی که گریبان صنعت خودروسازی و البته مشتریان این صنعت و بازار را گرفته است، محصولات بی کیفیت و قاچاقی است که حتی بعضا در برخی تعمیرگاه های مجاز خودروسازان ایرانی نیز یافت می شوند.

این محصولات قاچاق را اگر در کنار ضعف تولید کالای با کیفیت در صنعت قطعه سازی داخلی قرار دهید نتیجه کمی نگران کننده خواهد بود زیرا قرار است این دو صنعت (خودروسازی و قطعه سازی) در کنار یکدیگر خودروهای روز جهان را با داخلی سازی بالای 40، 60 و حتی 80 درصد تولید کنند و با شرایط فعلی این اتفاق به یک آرزو بیشتر شباهت دارد.

از یک سو سودجویان بازار و دلالان از هر فرصتی برای واردات کالای قاچاق و تقلبی استفاده می کنند و از سوی دیگر مدیران داخلی نیز تلاشی برای جمع کردن این بساط از خود نشان نمی دهند و این اتفاق آن قدر حاد می شود که حتی صدای بزرگان کشور را نیز در می آورد.

بی شک اولین گروهی که باید در مقابل ورود کالای قاچاق و تقلبی بایستد خودروسازان و شرکت های زیر مجموعه آنها هستند.

حسین نجاری مدیرعامل ساپکو، در مورد اقدامات ساپکو برای مقابله با ورود قطعات و لوازم یدکی قاچاق به چرخه تعمیرگاهی کشور گفت: از سال گذشته اقدامات خود را آغاز کردیم و به علت اینکه تمام تامین قطعات ایساکو توسط ساپکو و با مشارکت سازنده های مورد تایید انجام می شود نگرانی ها کمتر شده است.

وی ادامه داد: به تدریج با عرضه فراوان قطعات زمینه محدود کردن این قطعات تقلبی و قاچاق را فراهم خواهیم کرد و این برنامه را داریم که تا پایان سال آینده بتوانیم با تامین تمامی نیازهای شبکه تعمیرگاهی، ریشه قطعات قاچاق را خشک کنیم.

مشکل تامین قطعه نداریم

نجاری در مورد میزان تولید قطعات یدکی توسط قطعه سازان داخلی گفت: تمامی قطعاتی که توسط شمش های آلومینیومی و ورق تولید می شود در داخل امکان تولید دارند و هم اینک این اتفاق می افتد. در مورد برخی از اجزای مجموعه نیز، از سازنده های معتبر بهره گرفته شده و فکر می کنم تا پایان سال مشکل قطعات و لوازم یدکی از ریشه حل شود.

مدیر عامل ساپکو در مورد دلایل تولید محصولات پژو با داخلی سازی 20 درصد به جای 40 درصد گفت: تامین تمام قطعات داخلی برای این قراردادها بر عهده ساپکو است و در حال حاضر برای تولید پژو 2008 به علت پایین بودن تیراژ مجبور به داخلی سازی 20 درصدی هستیم.

وی ادامه داد: در مورد پژو 301 اگر نتوانیم داخلی سازی را با 70 درصد آغاز کنیم اساسا تولید انبوه این خودرو را آغاز نخواهیم کرد.

حضور خودروسازان خارجی از زبان مدیر سابق ایران خودرو

شرایط پیش فروش پژو 207 اعلام شد (مهر95)

گزارش رده‌ بندی کیفی خودرو های داخلی

اعلام شرایط فروش هایما S7 از سوی ایران خودرو

نشست مشترك مديران ارشد ایران خودرو و پژو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی