پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پیمان کارگر

نشست خبری مدیرعامل رنو پارس، رنو کوئید به ایران خودرو رسید

گزارش اختصاصی-پيمان كارگر در نشست خبري كه با حضور رسانه هاي مختلف برگزار شد در مورد شرکت بن رو ، خودرو جدید رنو کوئید و نحوه تولیدات محصولات رنو در ایران توضیحاتی داد. پيمان كارگر در نشست خبري كه با حضور رسانه هاي مختلف برگزار شد در پاسخ به سوالات خبرنگاران  در محل شركت رنو […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۲۷ مهر ۱۳۹۵

گزارش اختصاصی-پيمان كارگر در نشست خبري كه با حضور رسانه هاي مختلف برگزار شد در مورد شرکت بن رو ، خودرو جدید رنو کوئید و نحوه تولیدات محصولات رنو در ایران توضیحاتی داد.

پيمان كارگر در نشست خبري كه با حضور رسانه هاي مختلف برگزار شد در پاسخ به سوالات خبرنگاران  در محل شركت رنو پارس گفت: در بحث قيمت گذاري، رنو به روش‌ها و قوانيني كه در ايران وجود دارد احترام مي گذاود و دخالت در بحث قيمت گذاري ندارد. براي اين كه قيمت خودرو واقعی باشد بايد در بخش مهندسي و طراحي و توليد و لجستيك و كلا چرخه توليد داخلی بازنگري كرد. بي كيفيت بودن يك خودرو خودش هزينه بر است زيرا بايد دوباره باز مهندسي شود.

كارگر ادامه داد: وقتي مي گوييم رنو شريك استراتژيك صنعت خودرو ايران است يعني فعاليت گسترده ايي دارد و كيفيت توليد محصولات رنو در ايرن در بالاترين حد است. از طرفي از رنو خواسته شد در بخش هايي كه حضور مناسبی ندارد ورود کند تا رقابت ايجاد شود. بخش‌هایی مثل فروش و خدمات پس از فروش. همكاري ايدرو با رنو با توجه به سهام ايدرو در ايران خودرو و سايپا رقابت ایجاد می‌کند.
كارگر در مورد نيسان هم گفت: در حال حاضر برنامه نيسان در ايران در حال مطالعه است زيرا بحث سرمايه گذاري و توليد است اما همه این‌ها بعد از مطالعات مشخص مي شود.
كارگر در پاسخ به دلیل شراكت با ايدو  و عدم همكاري با بخش خصوصي گفت: ضرورت نداشت، زيرا ما دو شريك بزرگ داريم و شراكت با سازمان گسترش از اين جنبه هست كه مي خواهيم هنر خودروسازي را در ايران پياده كنيم. ما سياسي نيستيم، ما خودرو سازيم.
كارگر در خصوص بن رو هم گفت: هنوز  در حال بررسي هستيم و كار با بن رو پيشنهاد خود سايپا  بود و تا يكي دو ماه ديگر نهايي مي شود. كارگر ادامه داد، ما حدود ١٠٠ متخصص را از رنو براي آناليز بن رو فرستاديم و طرح در حال بررسي است. بن رو بهترين جهان نيست ولي براي سرمايه گذاري مناسب است.توضیحات پیمان کارگر در مورد رنو کوئید:
پیمان کارگر در خصوص رنو كوئيد و كيفيت و ايمني اين خودرو گفت: رنو كوئيد كه در هندوستان طراحي و ساخته شده از نظر ايمني كاملا با استاندارهاي رنو كاليبره است. اما مثلا در بعضي از بازارها بايد بعضي شاخص ها تقويت شوند و بنا بر اين رنو کوئید هندي به ايران نمي آید و كوئید بازار ايران بايد با شرايط ايران هماهنگ شود. رنو کوئیدی كه يك ستاره ايمني گرفته براي بازار ايران مناسب نيست و بايد خودرويي با كيفيت و اميني بهتر وارد ايران شود.
رنو كوئید در ايران خودرو تولید خواهد شد. که این اتفاق با نظر من منطبق است و اگر با آنها كار نكنيم خودمان توليدش ميكنيم. اين خودرو با سايپا كار نمي شود زيرا ما بايد رقابت ايجاد كنيم به همين دليل ساندرو را به ايران خودرو نداديم. رنو کوئید را هم با سايپا توليد نمي كنيم زیرا سايپا براي اين خودرو رفيب دارد.  حدود سه سال قبل بحث جايگزيني پرايد بود اما حالا اين بحث با ايران خودرو مطرح است.  ما با ايران خودرو مشكلی بر سر قیمت گذاری رنو کوئید نداريم و فقط بحث هاي  نحوه توليد و جزییات فنی است. همچنین استانداردهای ایران به برزیل نزدیک تر است و بنابراین رنو کوئید از شعبه برزیلی می آید که 3 ستاره ایمنی دارد.
renault-kwid-رنو کوئید

قيمت كوييد حدودا  نزديك به 31 ميليون تومان خواهد بود.

رنو کوئیدی كه در ايران توليد مي شود صادر خواهد شد و برنامه‌ این است که با افزايش تيراژ قيمت را پايين نگه داريم. كارگر گفت رنو برنامه هايي داشته كه به دليل تحريم ها نتوانست آنها را كامل عملي كند.

 ما از روزي ٥٠٠ دستگاه رنو كه در ايران توليد مي شود راضي نيستيم و بايد با توجه به درخواست بازار تا بهمن ماه به  ٧٠٠ دستگاه در روز برسيم. همه اشكلات از ايران خودرو و سايپا گرفته مي شود. اما صنعت خودرو بسيار پيچيده است و بايد بررسي شود.
کارگر در خصوص توليد قطعات داخلي گفت: میزان تولید قطعات در دنيا و كشورهاي استراتژيك معمولا بين ٦٠ تا ٨٠ درصد است. براي رنو سيمبل هم مي خواهيم همين روند را پیش ببریم و در حال حاضر با ٦٠ قطعه ساز ايراني كار مي كنيم.
رنو تا سال ٢٠١٨ قرار است محصولاتش در ايران را تحت شرکت مشترک عرضه كند و در بحث خدمات پس از فروش نیز وارد مي شود. عرضه ٣٠٠ هزار دستگاه خودرو  نياز به پشتيباني دارد و خيلي از شرکت‌ها مي خواهند در این زمینه كار كنند و ما بايد ظرفيت ها را از بهمن و اسفند ایجاد کنیم. شبكه خدمات پس از فروش حداقل نياز به يك سال كار دارد و در آغاز نياز نيست كه همه مراكز فعال باشند و مي توان با يك مينيموم این کار را آغاز كرد.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی