پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودرو لوکس قاچاق

سرنوشت خودروهای لوکس معطل در گمرک چیست؟

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه هنوز مصوبه‌ای برای ترخیص خودروهای لوکس معطل در گمرک صادر نشده است، گفت: این خودروها حدود 100 تا 150 دستگاه هستند. فرهاد احتشام‌زاد امروز در نشست خبری در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر این که قرار بود با مصوبه دیوان عدالت آن دسته از خودروهای لوکس که […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۲۷ مهر ۱۳۹۵

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه هنوز مصوبه‌ای برای ترخیص خودروهای لوکس معطل در گمرک صادر نشده است، گفت: این خودروها حدود 100 تا 150 دستگاه هستند.

فرهاد احتشام‌زاد امروز در نشست خبری در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر این که قرار بود با مصوبه دیوان عدالت آن دسته از خودروهای لوکس که قبل از ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی سی ثبت سفارش شده بودند امکان ترخیص پیدا کنند در حال حاضر چه تعداد خودرو از محل رأی دیوان ترخیص شده‌اند، اظهارداشت: هنوز مصوبه‌ای برای ترخیص این دست از خودروهای لوکس با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی صادر نشده است.

وی با اشاره به اینکه ترخیص این خودروهای لوکس تنها با مصوبه کمیته کارشناسی دیوان عدالت اداری امکان پذیر شده است، افزود: هنوز رأی این کمیته در دیوان عدالت انشاء نشده به نحوی که تا امروز ابلاغ آن صورت نگرفته  و ترخیص این خودروها انجام نشده است.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو اضافه کرد: در رأی کارشناسی کمیته دیوان عدالت هم به صراحت گفته شده که حجم بالای موتور ملاکی برای تعیین لوکس بودن یا نبودن خودروهای وارداتی نیست و بنابراین باید در این زمینه تجدیدنظر شود در کنار این مابقی بخش ها هم می‌گویند این تعریف از خودروهای لوکس درست نیست و باید اصلاح شوند اما هنوز به نتیجه مناسبی دست پیدا نکرده‌ایم.

احتشام زاده در خصوص تعداد این خودروهای لوکس که برای ترخیص منتظر ابلاغ مصوبه دیوان عدالت اداری هستند نیز گفت: این خودروها حدود 100 تا 150 دستگاه هستند.البته باید این انتقاد را هم مطرح کنم که طرف های خارجی این معایر ممنوعیت را به تسمخر می‌گیرند که این موضوع اصلاً برای ما خوب نیست.

ورود خودروهای مدل 2017 به ایران

دلیل بالا بودن قیمت خودروهای وارداتی چیست؟

افزایش قیمت سه خودرو وارداتی در هفته جاری

گواهی فعالیت واردکنندگان غیر مستقیم خودرو لغو می شود

مزایده خودروهای لوکس آزاد شده ظرف 15 روز کاری برگزار می شود

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی