پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مرسدس بنز پیکاپ

مرسدس بنز هم به سازندگان پیکاپ پیوست

سرانجام در پی یک برنامه گسترده و کامل مهندسان با اطمینان از سه امتیاز ستاره‌ای، تضمین دادند که تمام بخش های پیک‌آپ جدید مرسدس بنز به خوبی عمل می‌کند اولین پیکاپ تولید شده توسط مرسدس بنز در ۲۵ اکتبر در سوئد و در فرم کانسپت آن به نمایش درخواهد آمد. مرسدس بنز در یک ویدئو […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱ آبان ۱۳۹۵

سرانجام در پی یک برنامه گسترده و کامل مهندسان با اطمینان از سه امتیاز ستاره‌ای، تضمین دادند که تمام بخش های پیک‌آپ جدید مرسدس بنز به خوبی عمل می‌کند اولین پیکاپ تولید شده توسط مرسدس بنز در ۲۵ اکتبر در سوئد و در فرم کانسپت آن به نمایش درخواهد آمد.

مرسدس بنز در یک ویدئو که در شبکه اجتماعی یوتیوب منتشر گردید ضمن تایید این خبر طرحی از پیکاپ خود را روی پس زمینه سنگی و چوبی به نمایش درآورد که نشان از قابلیت های مختلف آن دارد.

این پیک‌آپ بنز که می‌تواند در کلاس GLT یا کلاس X مونکور قرار بگیرد، در 25 اکتبر (هفته آینده) با دعوت‌نامه در معرض دید مدعوین قرار گرفته و پس از آن در تاریخ 8 نوامبر به شکل رسمی در نمایشگاه خودرویی سائوپائولو 2016 به نمایش درمی‌آید. رقبای اصلی این خودرو آماروک فولکس‌واگن، تویوتا هایلوکس و برخی گزینه‌های دیگر هستند. این پیک‌آپ بنز براساس پلت‌فرم نیسان ناوارا ساخته شده که در آلاسکان رنو نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

در مراسم رونمایی از این پیکاپ دکتر دیتر زیچه مدیرعامل گروه دایملر، ولکر مورنهینوگ رییس مرسدس بنز و گوردن واگنر مدیر بخش ون مرسدس حضور خواهند داشت تا با رونمایی از این محصول پلی بین اتومبیل های تجاری و سواری بزنند. این پیکاپ در تاسیسات اسپانیا و آرژانتین که به طور مشترک تحت مالکیت دایملر و رنو-نیسان قرار دارد تولید خواهد شد.

کارلوس گوسن مدیر رنو-نیسان در مصاحبه ای نمایشگاه پاریس گفته بود : « شراکت ما و دایملر موجب خواهد شد تا توسعه محصولات سرعت بیشتری گرفته و هزینه های ساخت کاهش یابد که در نتیجه مشتریان می‌توانند خودروهایی در کلاس های مختلف با بروز ترین فناوری ها و قیمت های رقابتی در اختیار داشته باشند. »

قطعا مرسدس بنز از اینکه پیکاپ جدیدش در کنار محصولاتی مثل رنو آلاسکان و نیسان ناوارا NP300 تولید خواهد شد سود می‌برد. با وجود این شراکت ها، مرسدس بنز تاکید کرده است که پیکاپش از شخصیت مستقلی برخوردار بوده و سیستم تعلیق و پیشرانه های خودش را خواهد داشت. پیشرانه (موتور) استفاده شده در این خودرو نیز تقریبا مشخصه‌های مدل ناوارا را دارد که یک مدل دیزلی 2.3 لیتری 4 سیلندر توربوی دوقلو با قدرتی بین 160 تا 190 اسب بخار می‌شود. این موتور احتمالا در محدوده دوم از طبقه‌بندی پیشرانه‌های بنز قرار می‌گیرد.

همانطور که در تصاویر نیز مشاهده می‌شود محصول جدید بنز ارتفاع کمتری نسبت به محصولات رنو و نیسان داشته و عریض تر از آنها می‌باشد. با وجود اینکه بخش های جلویی مانند چراغ ها استتار شده اند اما زبان طراحی مرسدس بنز در آنها به خوبی مشخص است. از آنجایی که داشبورد پیکاپ مرسدس نیز استتار شده است می‌توان حدس زد طراحی داخلی آن نیز متفاوت از نیسان خواهد بود.

با اینکه این محصول ویژگی های خاص خود را دارد اما منابع آگاه معتقد هستند ارائه نسخه پرقدرت تر AMG برای این پیکاپ نیز اجتناب ناپذیر خواهد بود. کلاس لوکس محصولات مرسدس بنز حکم می‌کند قیمت پیکاپ این برند نیز گران تر از رقم ۲۲۰۰۰ پوندی نیسان ناوارا باشد. در واقع اگر نیز قیمتی بخواهیم بررسی کنیم شاید فولکس آماروک با ۳۵۰۰۰ پوند نزدیک ترین رقیب آن باشد.

گزارش های قبلی حاکی از این مطلب بود که پیکاپ مذکور در آمریکای شمالی عرضه نشده و بازار هدف آن اروپا، استرالیا، آفریقای جنوبی و آمریکای لاتین خواهد بود.
احتمالا فروش جهانی این خودرو که هنوز نامی برایش انتخاب نشده، از سال آینده آغاز می‌شود. بنز امیدوار است در اروپا، آمریکای لاتین و آفریقا فروش خوبی از این مدل داشته باشد.

حالا نوبت بنز است که به صورت رسمی به ایران بیاید

برند مستقل برای محصولات الکتریکی مرسدس بنز

ایمن ترین خودروهای وارداتی را بشناسید + اینفوگرافی

فناوری واقعیت افزوده به کمک سانحه دیدگان تصادف رانندگی می آید

 

تحقق رویای اتوبوس خودران

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی