پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

معصومه ابتکار

پایش معاینه فنی راهی موثر برای کاهش آلودگی هوا

معصومه ابتکار روز دوشنبه در حاشیه برگزاری همایش روسای شوراهای اسلامی استان‌ها و مدیران کل محیط زیست سراسر کشور گفت یکی از کارهای مهمی که در جهت کاهش آلودگی هوا انجام شده شبکه مربوط به پایش معاینه فنی با عنوان سیمفا است که با همکاری وزارت کشور عملیاتی شد. به نقل از ایرنا، معصومه ابتکار روز […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۵ آبان ۱۳۹۵

معصومه ابتکار روز دوشنبه در حاشیه برگزاری همایش روسای شوراهای اسلامی استان‌ها و مدیران کل محیط زیست سراسر کشور گفت یکی از کارهای مهمی که در جهت کاهش آلودگی هوا انجام شده شبکه مربوط به پایش معاینه فنی با عنوان سیمفا است که با همکاری وزارت کشور عملیاتی شد.

به نقل از ایرنا، معصومه ابتکار روز دوشنبه در حاشیه برگزاری همایش روسای شوراهای اسلامی استان‌ها و مدیران کل محیط زیست سراسر کشور در جمع خبرنگاران افزود: یکی از این کارهای مهم شبکه مربوط به پایش معاینه فنی با عنوان سیمفا است که با همکاری وزارت کشور عملیاتی شد که این اقدام گامی مهم در جهت کاهش آلودگی هوا محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: گام خوب دیگر دولت در جهت کاهش آلودگی هوا، خارج کردن خودروهای فرسوده از سیستم حمل و نقل است.

وی ادامه داد: در این راستا ۶۰ هزار تاکسی فرسوده در سیستم حمل و نقل شهری برای نوسازی ثبت نام کردند که هم اکنون تعداد زیادی از آنها تاکسی‌های نو را دریافت کرده‌اند.

ابتکار همچنین یادآوری کرد: اصلاح زمان معاینه فنی خودروها که در آینده نزدیک انجام خواهد شد گام دیگری در این زمینه است که معاینه فنی برای خودروهای شخصی به دو سال و خودروهای دولتی به یک سال تغییر خواهد یافت.

ساماندهی حمل و نقل شهری در کاهش میزان آلودگی هوا بسیار مهم است

رئیس شواری عالی استان‌ها نیز درجمع خبرنگاران گفت: ساماندهی حمل و نقل شهری در کاهش میزان آلودگی هوا بسیار با اهمیت بوده و در این باره اقدمات خوبی انجام شده است.

مهدی چمران خاطرنشان کرد: به عنوان مثال توقف تولید و شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری و همچنین تولید موتورسیکلت‌های انژکتوری از آن جمله است.

وی ادامه داد: علاوه بر آلودگی‌های هوا و تولید آلودگی‌های صوتی نیز از دیگر ضررهای استفاده از موتورسیکلت است و دارای تاثیرات نامطلوبی بر محیط زیست است.

چمران درباره ساماندهی حمل و نقل شهری باید گفت: درهیج جای دنیا بدون کمک دولت‌ها نمی‌شود اتوبوس‌ها و مترو را ساماندهی کرد و در این باره نیازمند کمک جدی دولت هستیم.

وی اعلام کرد: حداقل چهار سال است که اتوبوس نو به ناوگان حمل و نقل شهرها اضافه نشده است.

چمران با تاکید بر این که از کمبودها خبر داریم، ادامه داد: اما باید دقت شود که این مسایل حیاتی است و حاضریم از تشریفات و برخی از مسایل کاسته شود و این گونه امور تقویت شود.

ممنوعیت تردد خودروهای کاربراتوری در مرحله دوم طرح LEZ

طرح LEZ از اول آبان ماه 95 اجرا می شود

کاهش مدت زمان معاینه فنی از 5 سال به 2 سال

طرح LEZ از امروز مجددا آغاز شد+پاسخ به ابهامات این طرح

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی