پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اتوبوس-گاز-سوز-ایران-خودرو-دیزل

آزمايش اتوبوس گازسوز يورو 6 توليد ايران خودرو ديزل

مديرعامل ايران خودرو ديزل از آزمايش اتوبوس گازسوز يورو 6 توليد داخل در طولاني‌ترين مسير اتوبوسراني شهر تهران خبر داد به گزارش ایکوپرس غلامرضا رزازي ضمن اعلام اين مطلب خاطرنشان كرد: بر اساس رويكرد اقتصاد مقاومتي و با توجه به تجربه شركت ايران خودرو ديزل در بومی‌سازی ميني‌بوس آرين و كاميونت آرنا و با بهره‌گیری […]

سهیل زنگنه
یکشنبه - ۱۶ آبان ۱۳۹۵

مديرعامل ايران خودرو ديزل از آزمايش اتوبوس گازسوز يورو 6 توليد داخل در طولاني‌ترين مسير اتوبوسراني شهر تهران خبر داد

به گزارش ایکوپرس غلامرضا رزازي ضمن اعلام اين مطلب خاطرنشان كرد: بر اساس رويكرد اقتصاد مقاومتي و با توجه به تجربه شركت ايران خودرو ديزل در بومی‌سازی ميني‌بوس آرين و كاميونت آرنا و با بهره‌گیری از دانش داخلي، اين شركت اقدام به طراحي و ساخت اتوبوس گازسوز يورو 6 از ابتداي سال جاري كرده است.

وي افزود: اين اتوبوس از موتور گازسوز نسل جديد M936LAG شركت دايملر بنز آلمان با استاندارد آلايندگي يورو 6 و گيربكس جديد اكولايف 6AP1200 شركت ZF آلمان بهره مي‌برد كه علاوه بر سوخت سالم، شتاب و قدرت بالا، قابليت حمل تعداد زيادي مسافر در انواع شرايط را دارد. رزازي استهلاک کم، تعميرات آسان و هزينه پايين تعمير و نگهداري در كنار برخورداري از شبكه گسترده خدمات پس از فروش را از ديگر مزاياي اين اتوبوس دانست و گفت: اين اتوبوس با استاندارد آلايندگي خود نقش مهمي را در كاهش آلودگي كلانشهرها از جمله تهران خواهد داشت.

مديرعامل شركت ايران خودرو ديزل افزود: از مرداد امسال نمونه اي از اين محصول با عمق داخلي سازي 70 درصد و با استفاده از توان كارشناسان و مهندسان ايراني توليد و آماده بهره‌برداری شده و با نظارت سازمان اتوبوسراني تهران در مسير ميدان راه‌آهن به ميدان تجريش، پيمايش 10 هزار كيلومتري را به پايان رسانده و در مرحله پاياني اين آزمايش است.

رزازي تاكيد كرد: ارزيابي هاي انجام شده در اين مدت حكايت از رضايت مسافران و رانندگان از اين محصول داشته و ويژگي هايي مانند ميدان ديد مناسب راننده، شتاب خوب، سيستم سرمايشي و گرمايشي مناسب و طراحي استاندارد كابين و راحتي صندلي‌ها از جمله موارد مثبت در اين نظرسنجي‌ها بوده است.

وي با اعلام اينكه برنامه‌ريزي لازم در خصوص توليد حداقل 2 هزار دستگاه از اين محصول در سال اول اجراي طرح انجام شده گفت: افزايش داخلي‌سازي اين محصول در بخش موتور و گيربكس با همكاري دو شركت ايدم و چرخشگر صورت گرفته است.

مديرعامل ايران خودرو ديزل خاطرنشان كرد: از ديدگاه ها و نظرات رانندگان و مسافران براي بهينه سازي محصول به صورت كامل بهره برداري خواهيم كرد تا بهترين محصول با عمق داخلي سازي بالا را در اختيار هموطنان قرار دهيم.

وي در پايان اظهار اميدواري كرد: با اعتماد شهرداري‌ها و سازمان اتوبوسراني تهران شاهد افزايش اشتغال و توسعه توانمندي هاي صنعت كشور در سال اقتصاد مقاومتي باشيم.

ایران رکورددار بالاترین حد مجاز سرعت اتوبوس در جهان

پایش معاینه فنی راهی موثر برای کاهش آلودگی هوا

تجهیز شرکت واحد اتوبوسرانی به نسل جدید اتوبوس های یورو6

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی