پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

DS5 LS

رونمایی از دی اس 5LS در تهران

جواهری در قصر ورود برند DS به بازار ایران برای بسیاری از علاقه‌مندان به خودروها فرانسوی خبر خوبی بود. برند دی اس با ورود به بازار ایران دو محصول هاچ‌بک و شاسی‌بلند خود را به فروش رساند. حالا نوبت به عرضه سومین محصول در سگمنتی متفاوت رسیده است. خودرویی که خیلی پیشتر منتظر ورودش به […]

javankhodro
یکشنبه - ۲۳ آبان ۱۳۹۵

جواهری در قصر

ورود برند DS به بازار ایران برای بسیاری از علاقه‌مندان به خودروها فرانسوی خبر خوبی بود. برند دی اس با ورود به بازار ایران دو محصول هاچ‌بک و شاسی‌بلند خود را به فروش رساند. حالا نوبت به عرضه سومین محصول در سگمنتی متفاوت رسیده است. خودرویی که خیلی پیشتر منتظر ورودش به بازار بودیم، DS 5LS سومین خودرویی است که شرکت آرین موتورتابان قصد دارد تا آن را وارد بازار کشور کند. بازاری که با ورود برند‌های مطرح اروپایی جان تازه‌ای گرفته است. DS 5LS یک خودروی سدان متوسط با پیشرانه کم حجم است. این پیشرانه 4سیلندر خطی بوده و حجم آن 1.6لیتر است.

دی اس 5LS در سه تیپ مختلف عرضه می‌شود. نسخه‌ای که برای بازار ایران درنظر گرفته شده تیپ Sport Chie است. این تیپ دارای بالاترین سطح تجهیزات و امکانات رفاهی و ایمنی است. طراحی زیبا و جذاب 5LS از نکات مثبت این سدان فرانسوی است. در بخش‌ها مختلفی از نمایی بیرونی این خودرو شاهد استفاده از کروم جهت هرچه زیباتر نشان دادن خودرو هستیم. جلوپنجره لانه زنبوری با پوشش کروم در اطراف آن و چراغ‌های زنون جلو با فرورفتگی در قسمت جلو توسط بخشی از جلوپنجره، زیبایی خاصی را ایجاد کرده است.

همانطور که اشاره شد پیشرانه 4سیلندر1.6لیتری توربوشارژ این خودرو قادر به تولید 165 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن‌متر گشتاور است. ضمن آنکه این خودرو مجهز به جعبه دنده 6سرعته اتوماتیک است. ازدیگر امکاناتی در بخش بیرونی خودرو بکار رفته است می‌توان به رینگ‌های آلیاژی طرح الماس 17 اینچی، نوارهای جانبی کروم،چرا‌‌غ‌های روزLED، چرخش چراغ‌های درسرپیچ، آینه‌های جانبی تاشو، چراغ راهنمای LED و سراگزوزهای دوگانه با طرح کروم اشاره کرد. ابعاد و اندازه DS5LS برای یک خانواده چهارنفره بسیار مناسب است. طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4702 میلی‌متر،1840 میلی‌متر و 1510میلی‌متر است. فاصله بین دومحور جلو و عقب نیز 2715میلی‌متر است که فضای بسیار خوبی را برای سرنشینان عقب و جلو ایجاد کرده است.

DS 5LS

از امکانات ایمنی این خودرو نیز می‌توان وجود سیستم ترمز ضدقفلABS و ESP وEBV درکنار سیستم کمکی شروع در سربالایی، کروزکنترل، سیستم هشدار نقاط کور، سنسور پارک و دوربین عقب، ترمز دستی الکترونیکی، رادار جانبی، ایربگ راننده، سرنشینان جلوو پرده ای را نام برد.

شرکت آرین موتورتابان در شب رونمایی از این خودرو قیمت آن را 192 میلیون تومان اعلام کرد. قیمتی که برای چنین خودرویی با این امکانات بسیار خوب و معقول بحساب می‌آید. یک قیمت رقابتی که تاحد زیادی می‌توان آن را بهتر از رنو تلیسمان به حساب آورد. باید دید این فرانسوی لوکس و با کیفیت چقدر در بازار ایران موفق خواهد بود. البته تخفیف خرید در مدت زمان رونمایی معادل با 8 میلیون تومان بوده و قیمت DS 5LS را در این مدت زمان به 184 میلیون تومان می رساند.

درپایان این مراسم نیز طبق وعده قبلی بین خریداران محصولات DS یک قرعه کشی انجام شد که به 2 نفر از مشتریان خوش شانس هدیه سفر به پاریس اهدا شد.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی