پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروهای وارداتی

۵۶ درصد رشد واردات خودرو نسبت به مدت مشابه در سال قبل

بنابر آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران در هشت ماه سال‌جاری در مجموع ۴۱ هزار و ۵۹۷ دستگاه انواع خودروی سواری به کشور وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال پیش، افزایش ۵۶ درصدی واردات خودرو را نشان می‌دهد. به نقل از دنیای اقتصاد ،بنابر آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران در هشت ماه سال‌جاری […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۲۱ آذر ۱۳۹۵

بنابر آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران در هشت ماه سال‌جاری در مجموع ۴۱ هزار و ۵۹۷ دستگاه انواع خودروی سواری به کشور وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال پیش، افزایش ۵۶ درصدی واردات خودرو را نشان می‌دهد.

به نقل از دنیای اقتصاد ،بنابر آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران در هشت ماه سال‌جاری در مجموع ۴۱ هزار و ۵۹۷ دستگاه انواع خودروی سواری به کشور وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال پیش، افزایش ۵۶ درصدی را نشان می‌دهد. براساس آمار گمرک، سهم واردات خودرو نسبت به کل واردات کشور حدود ۴ درصد است.

بر این اساس ارزش دلاری خودروهای وارد شده طی این مدت نیز یک میلیارد و ۸۶ میلیون و ۴۰۳ هزار دلار بوده که رشد ۶۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. در حالی آمار واردات خودرو در هشت‌ ماه سال‌جاری روند افزایشی را نشان می‌دهد که طی مدت مشابه سال گذشته تعداد ۲۶ هزار و ۵۷۳ هزار دستگاه خودرو به کشور وارد شده بود که نسبت به سال پیش از آن با افت همراه بوده است.

بنابر آمار هشت ماهه گمرک، متوسط قیمت خودروهایی که در سال‌جاری به کشور وارد شده‌اند نیز ۲۶ هزار و ۱۱۷ دلار بوده است که این رقم در سال گذشته ۲۴ هزار و ۲۱۶دلار بود که این موضوع نشان از رشد ۸ درصدی متوسط ارزش دلاری خودروهای وارداتی دارد. در این بین، رتبه اول تا سوم بیشترین سهم برندهای وارداتی در جدول واردات خودرو به ترتیب به برندهای هیوندایی، کیا و تویوتا اختصاص دارد و رنو با فاصله بسیار کمی بعد از تویوتا قرار گرفته است.

فرهاد احتشام‌زاد، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو  اظهار کرد: میزان واردات کالاها در هشت ماه سال‌جاری ۶۸ درصد مربوط به کالاهای واسطه‌ای، ۱۰ درصد کالاهای مصرفی و ۲۲ درصد کالاهای سرمایه‌ای بوده است که ۱۷ درصد از این ۲۲ درصد از آن واردات خودروهای سواری به کشور بوده است. احتشام‌زاد، معتقد است، رشد واردات خودرو طی هشت ماه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان از عادی شدن روند واردات خودرو به کشور دارد.

اثرات افزایش نرخ ارز بر واردات خودرو

واردات خودرو منوط به سرمایه گذاری واردکنندگان در تولید داخل

واردکننده خودروهای هوندا در خطر لغو مجوز

جزییات واردات خودرو به کشور در هفت ماهه سال جاری

افزایش عوارض واردات خودرو در سال ۹۶

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی