پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

چرا اتومبیل های گران قیمت راحت تر سرقت می شوند؟

عدم اعلام سرقت خودرو جرم محسوب می‌شود

به گفته معاون دادستان تهران عدم اعلام سرقت خودرو به پلیس، جرم بوده و جزای نقدی دارد. به همین ترتیب اعلام سرقت تلفن همراه نیز به پیشگیری و کنترل جرم نیز کمک خواهد کرد. رضا ابوالحسنی با اشاره به ارتباط مال باخته، جرم و سارق، گفت: در بسیاری از مواقع مشاهده می‌شود که عملکرد مال […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۲۸ آذر ۱۳۹۵

به گفته معاون دادستان تهران عدم اعلام سرقت خودرو به پلیس، جرم بوده و جزای نقدی دارد. به همین ترتیب اعلام سرقت تلفن همراه نیز به پیشگیری و کنترل جرم نیز کمک خواهد کرد.

رضا ابوالحسنی با اشاره به ارتباط مال باخته، جرم و سارق، گفت: در بسیاری از مواقع مشاهده می‌شود که عملکرد مال باخته باعث تحریک سارق شده و شرایطی را ایجاد می کند که جرم اتفاق بیفتد.

وی افزود: مردم باید قبل از ارتکاب جرم از طرف سارق، مراقبت‌ها و احتیاط‌های لازم را در جامعه داشته باشند. چرا که عدم مراقبت و احتیاط افراد می‌تواند برای سارق به عنوان محرک جرم باشد.

سرپرست ویژه مبارزه با سرقت با اشاره به اعلام سرقت، توضیح داد: بیشترین آمار سرقت در کشور از طریق سامانه 110 نیروی انتظامی ثبت می شود، بدین ترتیب بسیار شایسته است که افراد به محض اتفاق سرقت، موضوع و مورد سرقت را با این سامانه در اشتراک بگذارند.

وی در خصوص سرقت خودرو و تلفن همراه، خاطر نشان کرد: بر اساس ماده 122 سرقت، مردم ملزم هستند تا بلافاصله پس از به سرقت رفتن خودرو و تلفن همراه خود، موضوع سرقت را به پلیس اطلاع دهند.

ابوالحسنی همچنین اضافه کرد: عدم اعلام سرقت خودرو به پلیس، جرم بوده و جزای نقدی دارد. به همین ترتیب اعلام سرقت تلفن همراه نیز به پیشگیری و کنترل جرم نیز کمک خواهد کرد.

واکنش سایپا به گزارش تعدد سرقت پراید

چگونه از سرقت خودرو جلوگیری کنیم؟

80 درصد خودروهای مسروقه تولید قبل 86 و داخلی هستند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی