پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پژو 2008 ایران خودرو

پژو 2008 اولین ثمره برجام در صنعت خودرو

رئیس جمهور در صحبت های خود گفت چرخ کارخانه‌های داخلی به حرکت در آمده همچنین چرخ کارخانه‌های مشترک ایران و کمپانی‌های خارجی نیز به حرکت در آمده است و اسفند ماه امسال اولین خودروی مشترک ایران و فرانسه که 30 درصد آن صادراتی خواهد بود به نمایش در خواهد آمد. قطعا این خودرو پژو 2008 است که در قرارداد […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۳۰ آذر ۱۳۹۵

رئیس جمهور در صحبت های خود گفت چرخ کارخانه‌های داخلی به حرکت در آمده همچنین چرخ کارخانه‌های مشترک ایران و کمپانی‌های خارجی نیز به حرکت در آمده است و اسفند ماه امسال اولین خودروی مشترک ایران و فرانسه که 30 درصد آن صادراتی خواهد بود به نمایش در خواهد آمد. قطعا این خودرو پژو 2008 است که در قرارداد جدید ایران خودرو و پژو برای تولید در ایران انتخاب شده است.

تولید خودروی مشترک با هدف صادرات می تواند اولین و شاید مهمترین قدم برای ایجاد تغییر در صنعت خودروی ایران باشد.

یکی از دغدغه های دولت یازدهم از بدو آغاز کار، نجات اقتصاد در خواب رفته کشور و گرفتن دست تولیدکنندگان داخلی بوده است. تولید کنندگانی که هر کدام به دلیل برخی از مشکلات در باتلاق اقتصادی و مشکلات آن فرو رفته بودند.

بعد از برجام و توافقات ایران با دول غربی، بسیاری از صنایع داخلی آماده یک جهش بزرگ برای فرار از رکود چند ساله شدند و شاید حضور صنعتگران به نام اروپایی اولین چراغ سبز برای تغییر این روند منفی بود.

صنعت خودرو اولین حوزه ای بود که با استقبال خارجی های به نام رو به رو شد اما اینبار قرار بود تا این استقبال تنها به نفع طرف خارجی نبوده و نفعی نیز برای ایران به همراه داشته باشد.

مونتاژ خودرو دیگر آرزوی صنعت خودروسازی ایران نبود و حالا رویای تولید کنندگان داخلی ورود به بازارهای دیگر برای صادرات محصول بود که گویی زیاد دور از دسترس نیست.

اما صبح دیروز حسن روحانی رییس جمهور در همایش حقوق ملت در قانون اساسی با یک خبر خودرویی سخنان خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه به مردم وعده نجات اقتصاد ایران را دادم، گفت:‌ چرخ کارخانه‌های داخلی به حرکت در آمده همچنین چرخ کارخانه‌های مشترک ایران و کمپانی‌های خارجی نیز به حرکت در آمده است.

روحانی تأکید کرد:‌ اسفند ماه امسال اولین خودروی مشترک ایران و فرانسه که 30 درصد آن صادراتی خواهد بود به نمایش در خواهد آمد و مردم خواهند دیدید که چرخ اقتصاد ایران به حرکت در آمده است.

البته رییس جمهوری در مورد این خبر توضیحات بیشتری نداد اما قطعا خودروی اعلام شده توسط دکتر حسن روحانی، پژو 2008 است که در قرارداد جدید ایران خودرو و پژو برای تولید در ایران انتخاب شده است.

بروزرسانی: عرضه جدیدترین نسخه پژو 2008 قبل از نوروز

بروزرسانی: خط تولید پژو 2008 تا چند روز آینده راه‌اندازي می شود (بهمن 95)

پژو 2008 پیش از سال 96 به بازار می آید

رونق در قلمرو خودروهای ارزان قیمت بازار ایران (اختصاصی)

اولین پژو 2008 در ایران خودرو رنگ شد

پیش فروش رنو کپچر 2017 به مناسبت هفته وحدت

نخستین خط تولید ون در شرکت ایران خودرو دیزل را اندازی شد

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی