پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شیشه دودی

چه نوع شیشه دودی از نظر پلیس مجاز است؟

در بازار پر رونق شیشه های دودی، خبر می رسد که با دستور پلیس استفاده از شیشه دودی تا یک درصدی مجاز بوده و بالاتر از حد مجاز برای خودروسوار و فروشنده جریمه به همراه خواهد داشت. در بازار لوزام جانبی خودرو، شیشه دودی‌ با مارک USA دیده می‌شود و معلوم نیست این نام تنها […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۱ دی ۱۳۹۵

در بازار پر رونق شیشه های دودی، خبر می رسد که با دستور پلیس استفاده از شیشه دودی تا یک درصدی مجاز بوده و بالاتر از حد مجاز برای خودروسوار و فروشنده جریمه به همراه خواهد داشت.

در بازار لوزام جانبی خودرو، شیشه دودی‌ با مارک USA دیده می‌شود و معلوم نیست این نام تنها برند محصول است یا که نشان دهنده ساخته شدن این شیشه ها در ایلات متحده آمریکاست!

در بازار پر رونق شیشه های دودی، خبر می رسد که با دستور پلیس استفاده از شیشه های دودی تا یک درصدی مجاز بوده و بالاتر از حد مجاز برای خودروسوار و فروشنده جریمه به همراه خواهد داشت.

فعالان بازار لوزام جانبی به پرشین خودرو گفتند که به دستور پلیس میزان مجاز دودی کردن شیشه های خودرو بین 30 تا 35درصد مجاز بوده و به عبارتی شیشه ها باید طوری دودی شود که داخل خودرو از بیرون دیده شود در غیر این صورت پلیس با خودروی متخلف برخورد خواهد کرد.

برخی از فروشندگان شیشه دودی اظهار داشتند که برخی از افراد به 30 درصد شیشه دودی راضی نیستند و دوست دارند شیشه خودرو خود را حتی تا 50 یا 60 درصد سیاه ‌کنند که این اتفاق با رضایت کامل صاحب خودرو انجام می‌شود و مسوولیت این کار بر عهده صاحب خودرو است.

پیشنهاد پرشین خودرو به علاقمندان استفاده از شیشه های دودی، رعایت کردن قانون در مورد درصد مجاز دودی کردن است تا خدایی نکرده با برخورد قانونی پلیس مواجه نشوند.

یکی دیگر از موارد جالب در بازار شیشه خودرو، وجود شیشه‌های دودی با آرم USA است که البته فروشندگان اعتقاد داشتند که این محصولات کره‌ای یا تایوانی هستند و فقط مارک کشور آمریکا بر روی شیشه‌های دودی خورده است.

حال سوالی که پیش می آید این است که چرا باید کره ای ها و تایوانی ها شیشه های خودرویی با آرم امریکا تولید کنند و از برند خود برای فروش اجناس غافل شوند؟

۶ مشکل خودرو که منجر به تشخیص اشتباه می‌شوند

با رعایت این نکات عمر خودرو را افزایش دهید

راهکارهایی برای شرایط بریدن ترمز خودرو

نحوه گرم کردن خودرو در زمستان

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی