پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رنو کلیو

حضور رنو کلیو در جمع هاچ‌بک‌های بازار ایران

رقیب پژو 208 از ترکیه می آید به گفته یکی از مسئولین رنو در فرانسه، رنو کلیو یکی از خودروهایی است که در آینده راهی بازار ایران خواهد شد. حتی این خودرو در حال گذراندن مراحل تحقیقاتی فنی است تا بتواند با بنزین بی کیفیت عرضه شده در ایران کالیبره شده و بازده مناسبی داشته […]

میلاد میرعابدینی
پنجشنبه - ۹ دی ۱۳۹۵

رقیب پژو 208 از ترکیه می آید

به گفته یکی از مسئولین رنو در فرانسه، رنو کلیو یکی از خودروهایی است که در آینده راهی بازار ایران خواهد شد. حتی این خودرو در حال گذراندن مراحل تحقیقاتی فنی است تا بتواند با بنزین بی کیفیت عرضه شده در ایران کالیبره شده و بازده مناسبی داشته باشد.

بازار خودروهای هاچبک در ایران علی رغم پتانسیل های بالایی که دارد، از تنوع زیادی برخوردار نیست. اما قرار دادهای اخیر خودروسازان داخلی با خودروسازان فرانسوی، نوید ورود هاچ بک های جدید به بازار ایران را می دهد. ایران خودرویی ها مدل 208 را با پیشرانه 1.6 لیتری و قدرت 115 اسب بخار راهی میدان می کنند که بین 60 تا 65 میلیون تومان قیمت خواهد داشت. این خودرو دارای پیشرانه TU5 است و دو نوع گیرباکس اتوماتیک 6 سرعته و دستی برای آن در دسترس قرار دارد.

اما بعد از توافق ایران خودرو با پژو و سیتروئن با سایپا، دیگر غول خودروسازی فرانسه یعنی رنو برای این که از قافله عقب نماند، فعالیت‌هایش را در ایران گسترش داده است. در همین راستا و به گفته یکی از مسئولین رنو در فرانسه، رنو کلیو یکی از خودروهایی است که در آینده راهی بازار ایران خواهد شد. حتی این خودرو در حال گذراندن مراحل تحقیقاتی فنی است تا بتواند با بنزین بی کیفیت عرضه شده در ایران کالیبره شده و بازده مناسبی داشته باشد. ضمن این که نقشه ایران نیز به GPS این خودرو اضافه شده است.

کلیو پرفروش ترین محصول رنو در جهان است و تنها در سال 2015 موفق شده 410 هزار دستگاه در سراسر جهان بفروشد.

خط تولید رنو کلیو

 

به گفته این مقام آگاه در رنو، کلیو های بازار ایران از خط تولید کارخانه رنو در بورسا ترکیه خارج می شوند. احتمالا رنو کلیو های در نظر گرفته شده برای بازار ایران از پیشرانه 1.6 لیتری با 115 اسب بخار بهره خواهد برد. رنو کلیو در بازار ایران در مقابل پژو 208 ایران خودرو قرار خواهد گرفت.

از آنجایی که پژو 208 در بازه قیمتی کم تر از 70 میلیون تومان عرضه خواهد شد، به نظر نمی رسد کلیو اختلاف قیمتی زیادی با 208 داشته باشد. زیرا در غیر این صورت ممکن است در مقابل رقیب دیرینه شکست بخورد. هر چند محبوبیت خودروهایی کره ای در این رده از بازار هم می تواند خودش صدی در مقابل رنو کلیو باشد. آنطور که از شواهد پیداست، رنو کلیو در ایران به صورت CBU یا وارداتی عرضه می شود. پس طبیعی است که رنو این وظیفه را بر دوش نگین خودرو بگذارد. زیرا نگین خودرو مسئولیت عرضه خودروهای وارداتی رنو در ایران را بر عهده دارد. احتمالا رنو کلیو از اواسط سال آینده راهی بازار ایران خواهد شد.

پرفروش های بازار خودرو را بیشتر بشناسید

رنو کولئوس ، رقیبی جدید در کلاس شاسی بلندهای 200 میلیونی

ارزش گمرکی ۱۴ مدل وارداتی رنو مشخص شد

آغاز طرح ملی تولید خودروی رنو با سرمایه‌گذاری خارجی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی