پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ب ام و سری 7 جدید

نسل جدید ب ام و سری 7 رونمایی شد+قیمت و شرایط فروش

این روزها خبر ورود نسل جدید ب ام و سری 7 به ایران حسابی جنجال به پا کرده. امروز با رونمایی از ششمین نسل ب ام و سری 7 در شرکت پرشیا خودرو، جزییات بیشتر و قیمت دقیقی برای این سدان لوکس مشخص شد و پرشیا خودرو شرایط فروش ب ام و سری 7 جدید […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۱ دی ۱۳۹۵

این روزها خبر ورود نسل جدید ب ام و سری 7 به ایران حسابی جنجال به پا کرده. امروز با رونمایی از ششمین نسل ب ام و سری 7 در شرکت پرشیا خودرو، جزییات بیشتر و قیمت دقیقی برای این سدان لوکس مشخص شد و پرشیا خودرو شرایط فروش ب ام و سری 7 جدید را نیز اعلام کرد.

ب‌ام‌و سری7، به‌عنوان لوکس‌ترین کلاس ب‌ام‌و در سال‌های گذشته همواره زیر سایه کلاس اس مرسدس‌بنز، پانامرای پورشه و کواتروپورته مازراتی قرار داشت و در بازار ایران آنچنان که باید موفق عمل نکرد.

اما مدتی است رقبای سنتی این برند در بازار ایران به سبب قانون منع واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی، حضور محکم و قدرتمندی ندارند و در صورت عملکرد مناسب پرشیا خودرو در واردات نسل جدید ب ام و سری 7 و عرضه آن با قیمت اعلام‌شده می‌توان آینده روشن‌تری برای لوکس‌ترین کلاس باواریایی‌ها در ایران متصور شد. هرچند هنوز نیامده شایعات آغاز شده‌اند و عده‌ای می‌گویند با باز شدن ثبت‌سفارش ب‌ام‌و سری7 در گمرک، گروه‌هایی مانند کسانی‌که آی8 را وارد کشور کردند، باردیگر راهی امارات‌متحده‌عربی شده‌اند تا واردات متفرقه این خودرو پیش از عرضه رسمی داستان‌های گذشته را تکرار کند. البته کارشناسان پرشیاخودرو معتقدند چنین موضوعی برای سری7 هرگز تکرار نخواهد شد، چراکه هیچ‌یک از مدل‌های 730 فول‌آپشن در دبی و ابوظبی باقی نمانده و همه این خودروها که سفارش ایران هستند در کشور به‌سر می‌برند و به فروش رفته‌اند. پرشیاخودرو می‌گوید اگر واردات متفرقه‌ای برای این الهه اشرافی در کار باشد، قطعا مدل‌های فول‌آپشن را شامل نمی‌شود و واردکنندگان متفرقه به‌ناچار باید نمونه‌های به اصطلاح لوآپشن این خودرو را وارد کشور کنند. البته به‌نظر می‌رسد نمونه لوآپشن سری7 هم در ایران کم‌طرفدار نباشد!

پرشیا خودرو در حال مذاکره با ب ام و برای اخذ نمایندگی رسمی:

مسئولان پرشیا خودرو دلیل اختلاف قیمت سری 7 جدید شرکتی با بازار را گارانتی و خدمات پس از فروش این سدان لوکس از سوی شرکت عنوان کردند. به صورتی که نسخه های عرضه شده در بازار آزاد با قیمت کمتر و گارانتی دو ساله و نسخه های شرکتی با گارانتی 5 ساله عرضه می شوند. همچنین شرکت پرشیا خودرو برای اخذ مجوز نمایندگی رسمی، در حال مذاکره با ب ام و آلمان است. اما هنوز تاییده ای از سوی ب ام و اعلام نشده.

موتور ب ام و سری 7 جدید

چه نسخه ای از سری 7 به بازار ایران آمده؟

تمامی سری7های وارداتی پرشیاخودرو از مدل 730 Li، اتاق‌بلند در 2 نوغ 4نفره (لوژ) و 5نفره هستند و قیمتی در بازه 690 تا 750 میلیون دارند. این سری7ها از یک پیشرانه 2 لیتری مجهز به توربوشارژر با توان تولید258 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برند و در 5 تیپ‌ Pure Excellence، First Class، Prestige،Master Class  و  Executive Loungeبرای پارت اول به تعداد کم‌تر از 500 دستگاه وارد کشور شده‌اند. هم‌چنین از امکانات خاص و جذاب این قصر متحرک باید به مواردی چون صندلی رولزرویسی، سقف ال‌ئی‌دی، پارک اتوماتیک در پارکینگ و… اشاره کرد. طیف رنگ‌های 730Li وارداتی پرشیاخودرو 2 نوع خاکستری، 2 نوع سفید، مشکی کربن، مشکی و قهوه‌ای را شامل می‌شود. تیپ پایه این خودرو نیز با عنوان پرستیژ از صندلی‌های معمولی و رینگ‌های معمولی 19 اینچی برخوردار است.

شرایط فروش در ایران:

پرشیا خودرو برای فروش ب ام و سری 7 جدید فروش اعتباری با شرایط پرداخت 50 درصد مبلغ در لحظه ثبت نام و  مابقی در اقساط 6 ماهه و تحویل در 30 روز کاری در نظر گرفته است. بدیهی است تعداد محدودی سری 7 جدید با این شرایط به فروش می رسند.

قیمت ب ام و های مدل 2017 در گمرک

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی