پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

گواهینامه رانندگی

محدودیت های جدید پس از اخذ گواهینامه رانندگی

اگر در حال گذراندن کلاس های آموزش رانندگی و آیین نامه برای اخذ گواهینامه رانندگی هستید، باید بدانید که با وضع قوانین جدید محدودیت های رانندگی شما پس از اخذ گواهینامه افزایش خواهد یافت. براساس گفته های رئیس پلیس راهور ناجا افرادی که تاز گواهینامه رانندگی دریافت کرده اند تا 3 ماه حق رانندگی تنها را […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۱۳ دی ۱۳۹۵

اگر در حال گذراندن کلاس های آموزش رانندگی و آیین نامه برای اخذ گواهینامه رانندگی هستید، باید بدانید که با وضع قوانین جدید محدودیت های رانندگی شما پس از اخذ گواهینامه افزایش خواهد یافت.

براساس گفته های رئیس پلیس راهور ناجا افرادی که تاز گواهینامه رانندگی دریافت کرده اند تا 3 ماه حق رانندگی تنها را نخواهند داشت و لازم است افراد با تجربه ای که دارای گواهینامه رانندگی هستند آن ها را همراهی کنند.

همچنین برای یکسال حق رانندگی در مسیر های برون شهری نیز از این افراد صلب شده است. رانندگی از ساعت 12 شب تا 5 صبح برای این دسته از رانندگان ممنوع خواهد بود و لازم است علامت راننده مبتدی و تازه کار را بر روی خودرو نصب نمایند.

جالب است که این محدودیت ها نه تنها برای رانندگان خودرو بلکه برای راکبین موتور سیکلت نیز اعمال خواهد شد و در صورت تخطی از این قانون توقیف گواهینامه و حضور مجدد رانندگان در کلاس های آموزشی در نظر گرفته شده است.

به نظر می رسد که با توجه به ساده بودن نسبی مراحل اخذ گواهینامه در کشورمان (نسبت به کشورهای پیشرفته) اعمال این محدودیت ها بتواند از وقوع برخی تصادفات و اشتباهات ناشی از کم تجربگی رانندگان جوان جلوگیری کند.

این در حالی است که چندی پیش خبر از سخت تر شدن آزمون آیین نامه رانندگی منتشر شد.

آزمون آیین نامه گواهینامه رانندگی سخت تر می شود:

چندی پیش طبق گفته های سرهنگ هویدا تزار، رییس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور ناجا، قرار است شیوه برگزار کردن آزمون تئوری گواهینامه دچار تغییر و تحولاتی شود.

ظاهرا اخیرا گمانه زنی هایی در مورد امکان تقلب در شیوه فعلی آزمون گواهینامه مطرح شده است از این رو در متد جدید، قرار است تا بعد از پایان دوره آموزشی، ارتباط هنرجوی رانندگی با آموزشگاه قطع شود و آزمون تئوری به شکل کامپیوتری مبتنی بر وب برگزار شود.

در راستای جلوگیری از بروز خطا و تقلب، دیگر نیروی انسانی در نتیجه آزمون دخل و تصرفی نخواهد داشت و سیستم قبولی یا مردودی متقاضی را اعلام می‌کند.

همچنین نرم افزار مربوطه برای هر متقاضی سوالات متفاوتی به صورت رندوم تولید می کند و متقاضی ٢٠ دقیقه برای پاسخگویی سوالات، زمان خواهد داشت.

این تغییرات هم اکنون فاز آزمایشی خود را می گذراند و قرار است به زودی اجرایی شوند، اما ظاهرا قرار نیست تحولی در زمینه شیوه برگزاری آزمون های عملی ایجاد شود.

به گفته سرهنگ هویدا، با این شیوه جدید امکان تقلب به حداقل ممکن می‌رسد. البته اگر کسی آمادگی داشته باشد و مطالعه کافی انجام دهد، نباید نگران باشد چرا که تمام سوالات از کتاب آیین نامه طراحی شده‌اند.

ثبت سفارش خودروهای مونتاژ شده در آمریکا متوقف شد

ورود خودروهای هیبریدی به محدود طرح ترافیک، مجاز یا غیرمجاز؟

کنترل فضای پارک حاشیه ای توسط خودروهای مکانیزه پلیس

برای پرداخت خلافی صورت وضعیت خلافی جدید بگیرید

 

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

کیوسک مطبوعاتی