پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بی وای دی اس 6

بررسی اجمالی بی وای دی اس 6 به بهانه پلاک شدن این خودرو جدید

اولين خودروي بی وای دی اس 6 ، توليد شركت خودروسازي كارمانيا در اداره تحويل مركزي شركت پلاك و تحويل خريدار محترم  شد. به همین بهانه تصمیم گرفتیم تا مروری اجمالی بر اس 6 داشته باشیم تا بیشتر با این کراس اوور چینی تازه وارد آشنا شوید. در ادامه متنوع شدن سبد کراس‌اوورهای زیر ۱۰۰ […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۱۹ دی ۱۳۹۵

اولين خودروي بی وای دی اس 6 ، توليد شركت خودروسازي كارمانيا در اداره تحويل مركزي شركت پلاك و تحويل خريدار محترم  شد. به همین بهانه تصمیم گرفتیم تا مروری اجمالی بر اس 6 داشته باشیم تا بیشتر با این کراس اوور چینی تازه وارد آشنا شوید.

شماره گذاری بی وای دی اس 6

در ادامه متنوع شدن سبد کراس‌اوورهای زیر ۱۰۰ میلیون تومان بازار که اغلب چینی هستند، این بار شاهد عرضه محصولی جدید از گروه کارمانیا (زیرمجموعه کرمان‌موتور) از شرکت BYD چین با نام S6 هستیم. BYD کار خود را از سال ۲۰۰۳ آغاز کرده و اکثر محصولات‌اش را روی پلت‌فرم و طرح‌های برگرفته از تویوتا تولید می‌کند. S6 هم از این قاعده مستثنی نیست و به گفته محصولات شرکت، طرح آن از تویوتا (لکسوس) خریداری شده است. با نگاهی به ظاهر بی وای دی اس 6 کاملا به شباهت‌اش با نسل دوم لکسوس RX پی خواهید برد. البته در قسمت عقب، فرم چراغ‌ها و شیب شیشه عقب شما را بیش‌ازپیش به یاد نسل دوم RX می‌اندازد.

کابین و امکانات بی وای دی اس 6 :

کابین بی وای دی اس 6
پوشش چرم مصنوعی صندلی‌ها و فرمان کیفیت قابل قبولی دارند و ارگونومی کابین نسبت به خودرویی در این رنج قیمت مناسب است. داخل کابین نیز شباهت با RX در طراحی قسمت‌هایی مثل داشبورد، صندلی‌ها، صندوق بار و محل قرارگیری اهرم تعویض دنده به چشم می‌خورد. صندلی راننده به‌صورت برقی تنظیم می‌شود و برای استفاده از فضای بیش‌تر صندوق بار می‌توانید صندلی عقب را بخوابانید. یک نمایش‌گر ۷ اینچی لمسی نیز در مرکز کنسول جلو تعبیه شده است و می‌توانید بدون کلید وارد کابین شوید و پیشرانه را توسط استارت دکمه‌ای روشن کنید. دید عقب چندان مناسب نیست، اما سنسورهای جلو و عقب و دوربین دید عقب این مشکل را مرتفع کرده‌اند. ۶ عدد ایربگ داخل کابین ایمنی سرنشینان را تامین می‌کنند و S6 توانسته ۵ ستاره ایمنی موسسه C.NCAP چین را به خود اختصاص دهد. سیستم صوتی نیز به ۹ اسپیکر مجهز شده و سامانه تهویه مطبوع اتوماتیک در 2 نقطه تنظیم می‌شود.

کابین بی وای دی اس 6

مشخصات فنی بی وای دی اس 6 :

موتور بی وای دی اس 6 نسبت به ابعاد محفظه قرارگیری کوچک‌تر است و در قسمت پایین نصب شده. پیشرانه MITSUBISHI 4G69 MIVEC ۴ سیلندر ۲.۴ لیتر حجم دارد و در نهایت می‌تواند ۱۶۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۲۹ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند که برای جثه ۱۷۷۰ کیلویی بی وای دی اس 6 مناسب است. این پیشرانه با یک گیرباکس ۶ سرعته تیپ‌ترونیک دوبل‌کلاچ جفت می‌شود. توان پیشرانه تنها به محور جلو منتقل می‌شود و سیستم تعلیق و فرمان‌پذیری بی وای دی اس 6 نسبت به یک کراس‌اوور ۱۰۰ میلیون تومانی مناسب است. ترمزهای آن نیز ساخته بوش آلمان هستند و عملکرد مناسبی دارند. مصرف ترکیبی زیر ۱۰ لیتر نیز باعث شده تا بی وای دی اس 6 به شاسی‌بلندی مقرون‌به‌صرفه برای تردد در شهرهای شلوغ تبدیل شود.

کابین بی وای دی اس 6

شرایط فروش لیفان 820 اغاز شد

فروش نقد و اقساط لیفان X50 اتوماتیک آغاز شد

قیمت و تاریخ آغاز فروش هیوندای i10 و هیوندای i20 مشخص شد

هیوندای i10 محصول جدید کرمان موتور را بیشتر بشناسید

شرایط فروش BYD S6 و BYD e6 (دی 95)

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی