پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ثبت نقل و انتقالات خودرو

الزام ثبت نقل و انتقال خودرو در دفاتر ثبت اسناد رسمی

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس ضمن تشریح مباحث مطرح شده در نشست بعد از ظهر یکشنبه این کمیسیون، گفت: بنابر نظر کمیسیون اصل نود مقرر شد اولاً مراجعه به دفاتر ثبت اسناد رسمی الزام شود، ثانیاً نقل و انتقال خودرو در این دفاتر ثبت و از این طریق انجام شود. بهرام پارسایی در گفت‌وگو با ایلنا، با […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۱۱ بهمن ۱۳۹۵

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس ضمن تشریح مباحث مطرح شده در نشست بعد از ظهر یکشنبه این کمیسیون، گفت: بنابر نظر کمیسیون اصل نود مقرر شد اولاً مراجعه به دفاتر ثبت اسناد رسمی الزام شود، ثانیاً نقل و انتقال خودرو در این دفاتر ثبت و از این طریق انجام شود.

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به بررسی موضوع اختلاف‌نظر نیروی انتظامی و سردفتران ثبت اسناد در نشست بعدازظهر امروز کمیسیون اصل نود، اعلام کرد: در ارتباط با اختلاف‌نظری که میان نیروی انتظامی و سردفتران درباره ثبت نقل و انتقال خودرو در دفترخانه یا نیروی انتظامی وجود داشت، مباحث با حضور نمایندگان هر دو طرف مطرح شد.

او با اشاره به این‌که این موضوع در جلسات قبلی هم مطرح شده بود، خاطرنشان کرد: در این جلسه کسانی که به نمایندگی از نیروی انتظانی و سردفتران در جلسه حاضر شده بودند و همچنین نمایندگان مجلس موافق و مخالف این بحث صحبت کردند و نهایتاً نظر تفسیری کمیسیون اصل نود اعلام شد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس در تشریح نظر این کمیسیون در این رابطه اعلام کرد: بنابر نظر کمیسیون اصل نود مقرر شد اولاً مراجعه به دفاتر ثبت اسناد رسمی الزامی شود، ثانیاً نقل و انتقال خودرو در این دفاتر ثبت و از این طریق انجام شود.

نماینده اصلاح‌طلب مردم شیراز در مجلس دهم یادآور شد: دغدغه‌ای که مردم داشتند و نیروی انتظامی هم بر آن تاکید داشت این بود که انجام نقل و انتقال در دفاتر با هزینه‌های کمتر انجام می‌شود و این درحالی است که این مهم چه در دفاتر و چه در محل نیروی انتظامی انجام شود، باید مالیات آن پرداخت شود.

پارسایی در پایان تصریح کرد: این تصمیم کمیسیون به معنای افزایش هزینه نقل و انتقال نیست و اگر این هزینه زیاد است نیاز به اصلاح قانون مالیات دارد و باید قانون اصلاح شود.

در صورت عدم فک پلاک خودرو توسط خریدار چه کنیم؟

دفاتر ثبت باید برای ثبت نقل‌ و انتقال خودرو در مراکز تعویض پلاک مستقر شوند

جریمه 200 هزار تومانی برای گردش به چپ یا راست در تقاطع‌های چراغدار

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی