پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پراید و پژو 405

ادامه تولید پراید و پژو 405 تا زمان پیدا شدن جایگزین

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید پراید و پژو 405 تا زمانی که جایگزین مناسبی برای آنها در نظر گرفته شود، ادامه پیدا می کند. محمدرضا فیاض در نشست خبری با خبرنگاران، درباره مباحث مطرح شده مبنی بر توقف تولید پراید و پژو 405 اظهار داشت: در مورد تولید […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۱۲ بهمن ۱۳۹۵

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید پراید و پژو 405 تا زمانی که جایگزین مناسبی برای آنها در نظر گرفته شود، ادامه پیدا می کند.

محمدرضا فیاض در نشست خبری با خبرنگاران، درباره مباحث مطرح شده مبنی بر توقف تولید پراید و پژو 405 اظهار داشت: در مورد تولید خودرو ۲ اصل وجود دارد؛ نخست کشش بازار و دوم رعایت استانداردها است؛ بر همین اساس، خودروی پژو ۴۰۵ استانداردهای لازم را دارد و مردم نیز مایل به استفاده از آن هستند؛ بنابراین درست نیست تا زمانی که جایگزینی برای آن پیدا نکرده ایم، مردم را از مصرف آن محروم نماییم. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وی با بیان اینکه درباره پراید نیز همین مسائل مطرح است، افزود: به محض اینکه جایگزین مناسبی برای این خودروها پیدا شود که هم استانداردهای لازم را داشته باشند و هم مردم آن را بپذیرند، تولید این دو خودرو متوقف خواهد شد.

فیاض ادامه داد: قطعاً باید تلاش کنیم جایگزین خوبی برای این خودرو به بازار بیاید؛ اما به هیچ عنوان نمی توانیم به مردم بگوییم از این خودروها استفاده نکنند.

معاون توسعه مدیریت، منابع و استانهای وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین در واکنش به مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه مسئولان و دولت، سلیقه مردم را تعیین می کنند و چرا خودروهای واردشده به ناوگان تاکسیرانی از نوع هیبریدی نبوده است، با اشاره به اینکه ۴۰ هزار خودرویی که اخیراً در چرخه ناوگان تاکسیرانی کشور تعویض شده، همه پژو نبوده است، افزود: اغلب این خودروها سمند بوده و ما به هیچ عنوان به مردم نگفته ایم که کدام یک از این خودروها را خریداری کنند؛ بلکه خرید این خودروها کاملاً با اختیار خود آنها بوده و ما برای هر دو خودرو، تسهیلات یکسانی را در نظر گرفته بودیم.

وی اظهار داشت: این تاحدی بی انصافی است که گفته شود مسئولان و وزارت صنعت ذائقه مردم را در زمینه خودرو تعیین می کنند؛ بلکه مصرف کنندگان آزاد هستند با اختیار خود هر خودرویی را که دوست دارند، انتخاب کرده و سوار شوند.

فیاض با بیان اینکه عمده تکنولوژی خودروهای هیبریدی نیز متعلق به ایالات متحده آمریکا است، افزود: این خودروها تکنولوژی پیچیده ای دارند و ما تا زمانی که خودمان بتوانیم بر این تکنیک ها تسلط پیدا کنیم و آنها را پیاده کنیم، این محصولات وارد چرخه تولید ما می شوند؛ اما در حال حاضر امکانات آنها از نظر فنی و مالی برای کشور، صنعت و مردم فراهم نیست.

تاکسی هیبریدی به جای تاکسی فرسوده

لزوم پیشرفت سریع کسب دانش فنی تولید خودروهای برقی در سایپا

رانندگی رئیس جمهور با خودروهای برقی

منتظر ساینا اتوماتیک و خودرو 212 باشید

بازدید وزیر صنعت از خط تولید محصولات مشترک ایران خودرو و پژو

خودروهای 5 میلیونی بازار را بشناسید!

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی