پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

وزیر صنعت

شراکت سایپادیزل و ولوو گسترده تر می شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز از شرکت های مگاموتور، زامیاد و سایپادیزل بازدید کرد و در مورد قراردادهای اخیر این شرکتها با شرکای تجاری خارجی با مدیران ارشد سایپا تبادل نظر کرد. محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت معدن و تجارت امروز برای بازدید از  زیر مجموعه سایپا  از 7 صبح راهی جاده مخصوص شد. […]

javankhodro
پنجشنبه - ۱۴ بهمن ۱۳۹۵

وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز از شرکت های مگاموتور، زامیاد و سایپادیزل بازدید کرد و در مورد قراردادهای اخیر این شرکتها با شرکای تجاری خارجی با مدیران ارشد سایپا تبادل نظر کرد.

محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت معدن و تجارت امروز برای بازدید از  زیر مجموعه سایپا  از 7 صبح راهی جاده مخصوص شد. بر اساس این گزارش مرد اول صنعت کشور برای جمع بندی قراردادهای پیش روی خودروسازان و به خصوص گروه سایپا با شرکای تجاری جدیدش به بزرگراه شهید لشگری، لشگر کشی کرد و با حضور خبرنگاران به بازدید خطوط تولید سایپا دیزل، زامیاد و مگاموتور پرداخت.

در این بازدید نخستین سری از کامیون های ولوو برای طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای، تحویل داده شد. 
براساس این گزارش تاکنون بیش از 2300 نفر برای نوسازی کامیون خود برای محصول ولوو FH ثبت نام کرده اند و به هریک از کامیون های طرح نوسازی، کارت طلایی خدمات پس از فروش به ارزش 15 میلیون تومان اهدا شده که خدمات آن توسط شرکت خدمات فنی رنا ارائه خواهد شد که این تداوم خدمات این کارت ها حتی پس از پایان دوران گارانتی ادامه خواهد داشت.
وزیر صنعت  در این مراسم با اشاره به اینکه امروز شاهد تحویل 11 دستگاه از ولوو FH به مشتریان طرح نوسازی هستیم، تاکید کرد: تا پایان امسال 100 دستگاه دیگر از کامیون های فرسوده نوسازی خواهند شد.
نعمت زاده همچنین افزود: بانک توسعه تعاون، بانک عامل شرکت سایپا دیزل برای نوسازی این 100 دستگاه کامیون است. در این طرح حدود 300 میلیون تومان وام به متقاضیان جایگزینی کامیون های فرسوده با بازپرداخت 5 ساله اعطا می شود.
او با اشاره به وضعیت کیفی کامیون ولوو FH، بیان کرد: براساس اعلام وضعیت کیفی خودروهای تجاری، این کامیون عنوان با کیفیت ترین کامیون کشور را در اختیار خود دارد.
نعمت زاده با بیان اینکه قرارداد جدیدی با ولوو به امضا رسیده، توضیح داد:  بعد از برجام توافق جدیدی میان سایپا دیزل با ولوو به امضا رسیده که طی آن جایگزینی 3500 کشنده و کامیون صورت خواهد گرفت.
وزیر صنعت تاکید کرد: دولت بر موضوع آلودگی هوا تاکید دارد متاسفانه بسیاری از کشنده های ما در هر 100 کیلومتر حدود 65 لیتر سوخت مصرف می کنند که به دلیل فرسودگی آنها است اما کشنده های جدید با وجود قدرت بیشتر حدود 35 لیتر سوخت در هر 100 کیلومتر مصرف می کنند.
او با با بیان اینکه اولویت دولت جایگرینی خودورهای فرسوده است، گفت: در همین راستا هفته گذشته نیز 40 هزار تاکسی فرسوده جایگزین شد که امیدواریم تا پایان امسال به 50 هزار دستگاه برسد.
نعمت زاده با اشاره به ظرفیت تولید کامیون در کشور، توضیح داد: ظرفیت تولید در کشور حدود 40 هزار کامیون است اما چون نیاز به تسهیلات بانکی برای خرید این خودروها وجود دارد، ما با محدودیت مواجه شده ایم.
او در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر اینکه اخباری مبنی بر واگذاری سهام سایپا دیزل به ولوو شنیده می شود،  آیا برنامه ای برای واگذاری شرکت های دیزلی دارید؟ توضیح داد: دولت برنامه ای برای واگذاری ندارد. این واحد متعلق به گروه خودروسازی سایپا است که خودشان باید در این زمینه تصمیم بگیرند. ضمن اینکه بخشی از سهام هم در بورس عرضه می شود.
گزارش به نقل از خودروکار

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی