پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید برلیانس H200

برلیانس سری H200 به پارس خودرو کوچ کرد + تصاویر خط تولید

پارس خودرو که از سال 94 به صورت رسمی تولید برلیانس سری H300 را کلید زده بود، به منظور تمرکز در تولید، تامین و ارتباط با شرکت مادر و یکپارچگی در فروش، خط تولید سری H200 را نیز از شرکت سایپا به خانه خود آورد تا اکنون هر 4 مدل برلیانس را در پارس خودرو […]

javankhodro
یکشنبه - ۱۷ بهمن ۱۳۹۵

پارس خودرو که از سال 94 به صورت رسمی تولید برلیانس سری H300 را کلید زده بود، به منظور تمرکز در تولید، تامین و ارتباط با شرکت مادر و یکپارچگی در فروش، خط تولید سری H200 را نیز از شرکت سایپا به خانه خود آورد تا اکنون هر 4 مدل برلیانس را در پارس خودرو تولید کند. لازم به ذکر است که برلیانس سری H300  پیش از این موفق به کسب 3 ستاره کیفیت شده بود.

بروزرسانی: شرایط فروش ویژه در طرح (استقبال از بهار) پارس خودرو +جدول

تاریخچه:

شرکت برلیانس در سال 1949 تحت عنوان شرکت پشتیبانی فنی حمل و نقل عمومی تاسیس شد و در دهه نود میلادی به رشد و شکوفایی رسید. سال 2003 نقطه عطفی برای این خودروساز یعنی شروع شراکت با ب ام و آلمان شد. ب ام و برخی سری ها را روی خطوط تولید برلیانس برای تامین بازار شرق آسیا مونتاژ می کرد و کم کم انتقال دانش ساخت و تولید به این خودروساز چینی باعث شد تا تولیدات برلیانس ارتقا یابد. تا آنجا که سال 2014 اولین خودرو هیبریدی آنها با همکاری ب ام و ساخته شد. البته در کنار شراکت با ب ام و ، همکاری های فنی با تویوتا، لوتوس، پورشه، بوش، دلفی و کنتیننتال نیز در کارنامه فعالیت برلیانس بوده است.

مشخصات و ظرفیت های تولید:

به گزارش “پایگاه خبری جوان خودرو”، معاون مهندسی پارس خودرو امروز (شنبه) در جریان بازدید خبرنگاران از خط تولید برلیانس در شرکت پارس خودرو گفت: برلیانس یکی از معتبرترین شرکتهای خودروساز چین و شریک تجاری ب ام و هست و از نظر فنی و مهندسی و طراحی و کیفیت با شرکت های اروپایی همخوانی دارند و با توجه به تصمیم کارگروه مبنی بر انتقال تولید برلیانس سری H200 از سایپا به پارس خودرو؛ از اوایل بهمن ماه فعالیت عملیاتی برای این انتقال آغاز شد. البته به دلیل این که برلیانس سری H300 در حال حاضر در پارس خودرو به تولید می رسد و خط تولید این خودرو به راحتی با سری H200 هم کالیبره می شود، پروژه انتقال H200 تنها حدود 14 روز زمان برد.

معاون مهندسی پارس خودرو با اشاره به سابقه این خودرو در بازار ایران گفت: این خودرو نزدیک به دو سال است در بازار ایران وجود دارد و با توجه به طراحی خوب و کیفیت بالایی که دارد از همان ابتدا مورد استقبال قرار گرفت و مخصوصا نسخه هاچ بک آن توانست خودروهای هم رده خود را کاملا تحت شعاع قرار دهد.

طراحی پویا، فضای راحت سرنشینان، هندلینگ خوب و طراحی ارگونومیک پیشرفته توسط طراحان زبردست اروپایی به همراه موتور 1.5 لیتری VVT کم مصرف با شتاب 11.9 ثانیه (در نسخه اتوماتیک) همگی دست به دست هم دادند تا سدان سری 200 برلیانس یا همان H230 را یک محصول ممتاز در بازار کنند. برلیانس سری H200 با دو نوع گیرباکس 5 سرعته دستی و 6 سرعته اتوماتیک به بازار عرضه می شود.

 وی ادامه داد: پارس خودرو قصد دارد با مشارکت قطعه سازان زبده کشور، بخش قابل توجهی از این خودرو را داخلی سازی کند. اکنون بیش از 20 درصد این خودرو داخلی سازی شده، اما در سه ماهه نخست سال آینده به بیش از 30 درصد خواهد رسید. H200 در این رنج قیمت و با این آپشن ها خودرویی در این کلاس وجود ندارد و هم مانند بقیه محصولات پارس خودرو حداقل ۳ ستاره کیفیت را خواهد داشت.

طهماسبی تصریح کرد: بیشتر طراحی قطعات این خودرو توسط شرکت های ایتالیا انجام شده و در چین نیز خودرو برلیانس به عنوان یکی از با کیفیت ترین خودرو در بین دیگر خودروهای چینی اعلام شده است.

ظرفیت مونتاژ و تولید کنونی این خودرو 100 دستگاه در روز است که پس از تعطیلات نوروز 96 به 200 دستگاه در روز افزایش خواهد یافت.

در مورد برلیانس بیشتر بدانید:

 

کیفیت برلیانس چگونه ارزیابی شد؟

نگاهی به برلیانس سری H200 محصول جدید پارس خودرو

انتقال خط تولید برلیانس سری H200 از سایپا به پارس خودرو

منتظر برلیانس C3 در بازار ایران باشید

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

کیوسک مطبوعاتی