پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رنو ساندرو استپ وی

گزارش رده‌بندی کیفی خودروهای سواری تولید داخل

گزارش رده‌بندی کیفی خودروهای سواری تولید داخل در دی ماه 1395 امسال منتشر و بی کیفیت و باکیفیت ترین خودروهای تولید داخل اعلام شدند. به نقل از ایسنا، براین اساس در گروه خودروهای با سطح قیمتی کمتر از ۲۵ میلیون تومان، تمام خودروهای قرار گرفته در این گروه در پایین‌ترین سطح کیفی ممکن قرار داشته […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۱۸ بهمن ۱۳۹۵

گزارش رده‌بندی کیفی خودروهای سواری تولید داخل در دی ماه 1395 امسال منتشر و بی کیفیت و باکیفیت ترین خودروهای تولید داخل اعلام شدند.

به نقل از ایسنا، براین اساس در گروه خودروهای با سطح قیمتی کمتر از ۲۵ میلیون تومان، تمام خودروهای قرار گرفته در این گروه در پایین‌ترین سطح کیفی ممکن قرار داشته و تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند؛ این خودروها شامل تیبا، سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۳۲ و سایپا ۱۱۱ هستند.

اما در گروه خودروهای با سطح قیمتی ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان، تنها ساندرو توانسته چهار ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کند و خودروهای پارس تندر، تندر ۹۰ اتوماتیک، تندر ۹۰ ایران خودرو، تندر ۹۰ پارس خودرو، رانا، پژو ۲۰۶ صندوق‌دار و پژو ۲۰۶ سه ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

خودروهای نیو ام‌وی‌ام ۳۱۵ و دنا نیز دارای دو ستاره کیفی هستند. باقی خودروهای قرار گرفته در این گروه شامل پژو پارس، پژو ۴۰۵، سمند، ام‌وی‌ام ۱۱۰ اس و تیبا هاچ‌بک نیز در پایین‌ترین سطح کیفی ممکن قرار داشته و تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

در گروه خودروهای با سطح قیمتی ۵۰ تا ۷۵ میلیون تومان، برلیانس اچ ۳۳۰ سه ستاره کیفی را کسب کرده است. خودروهای جک و آریو نیز دو ستاره کیفی کسب کرده‌اند. ام‌وی‌ام ۵۵۰ و لیفان ایکس ۶۰ نیز در پایین‌ترین سطح کیفی ممکن قرار داشته و تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

اما در گروه خودروهای با سطح قیمتی ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان، دو خودروی سراتو و تیگو ۵ معادل سه ستاره کیفی را کسب کرده‌اند. دو خودروی آسا و جک نیز دارای دو ستاره کیفی هستند.

در گروه خودروهای با سطح قیمتی بالاتر از ۱۰۰ میلیون تومان نیز، دو خودروی قرار گرفته در این گروه شامل نیو مزدا ۳ و سوزوکی گراند ویتارا چهار ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

طبق اعلام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در مدل ارزیابی کیفی خودروهای داخلی، این محصولات بسته به کیفیت خود یک تا پنج ستاره کسب می‌کنند. یک ستاره پایین‌ترین سطح کیفی و پنج ستاره بالاترین سطح کیفی را نشان می‌دهد.

همچنین در دی ماه 1395 تعداد 89414 دستگاه خودرو توليد گرديد كه 99 درصد از حجم توليدات به خودروهای گروه سبک و يک درصد ديگر به خودروهای گروه سنگين اختصاص دارد. خودروهای توليدی كشور در اين ماه، شامل 41 مدل خودرو درگروه سبک و 10 مدل در گروه سنگين مي باشد.

گروه سبک:

1 -بخش سواری:

خودروهای پژو 206 و نيومزدا 3 به ترتيب بيشترين و كمترين ميزان توليد خودرو را در اين ماه به خود اختصاص دادند.

2 -بخش وانت:

 در دی ماه 1395 در اين بخش، خودروهای وانت نيسان دوگانه سوز و وانت مزدا دوكابين به ترتيب بيشترين و كمترين ميزان توليد خودرو را به خود اختصاص داده اند.

جدول رده بندی کیفیت خودروهای سواری:

جدول سطوح کیفیت-خودروهای سواری

جدول رده بندی کیفیت خودروهای سواری (دی 95)

جدول رده بندی کیفیت وانت ها:

جدول سطوح کیفیت-وانت

جدول رده بندی کیفیت خودروهای وانت (دی 95)

 

پارس تندر را با سیستم مولتی مدیا رایگان بخرید

تمدید گواهي نامه ايزو 9001 سيستم مديريت كيفيت ایران خودرو

رنو ساندرو همچنان صدرنشین کیفیت در رنج قیمتی خود

نارضایتی مردم از پایین بودن کیفیت قطعات خودروهای داخلی

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی