پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تولید داخلی خودرو

افزایش تولید داخلی خودرو به همراه آمار

وزارت «صنعت، معدن و تجارت» در شرایطی آمار تولید داخلی خودرو در دو ماه ابتدایی امسال را اعلام کرد که طبق آن، تیراژ خودروهای سواری کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 1/ 27 درصد رشد کرده است. طبق آمار منتشر شده، سه خودروساز بزرگ کشور شامل ایران‌خودرو، سایپا و پارس خودرو، در مجموع […]

سهیل زنگنه
سه شنبه - ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

وزارت «صنعت، معدن و تجارت» در شرایطی آمار تولید داخلی خودرو در دو ماه ابتدایی امسال را اعلام کرد که طبق آن، تیراژ خودروهای سواری کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 1/ 27 درصد رشد کرده است. طبق آمار منتشر شده، سه خودروساز بزرگ کشور شامل ایران‌خودرو، سایپا و پارس خودرو، در مجموع 136 هزار و 72 دستگاه محصول سواری را طی دو ماه نخست امسال به تولید رسانده‌اند که در این بین، ایران‌خودرو بیشترین و پارس خودرو کمترین تعداد دستگاه‌های تولیدی را به خود اختصاص داده‌اند.

بر این اساس، ایران‌خودرو با تیراژی 81 هزار و 864 دستگاهی، همچنان بزرگ‌ترین خودروساز کشور به‌شمار می‌رود، شرکتی که توانسته تولید خود را نسبت به دو ماه نخست سال گذشته، 40 درصد افزایش دهد. سایپا نیز که لقب دومین خودروساز بزرگ داخلی را یدک می‌کشد، 38 هزار و 534 دستگاه انواع محصول سواری را در فروردین و اردیبهشت امسال به تولید رسانده و این آمار سبب شده تیراژ آن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 15/ 6 درصد افزایش پیدا کند.

از پارس خودرو هم خبر می‌رسد که این شرکت به‌عنوان سومین خودروساز بزرگ کشور توانسته به واسطه تیراژ 15 هزار و 674دستگاهی اش، افزایش تولیدی 7/ 2 درصدی را به دست بیاورد.

پژو 206تداوم رشد پژو

نابر آمار، روند افزایش تولید محصولات پژویی ایران‌خودرو، طی دو ماه ابتدایی امسال ادامه داشته، به‌نحوی‌که پژوهای میهمان جاده مخصوص، در همه مدل‌های خود رشد تیراژ را در بازه زمانی موردنظر تجربه کرده‌اند. در این بین، پژو 206، باز هم توانسته رکورد رشد تیراژ را تکرار کند.

پراید

پراید پرتیراژترین خودرو تولید داخل

سایپا توانسته با کمک پارس خودرو در مجموع 36 هزار و 548 دستگاه پراید را به تولید برساند، تا این محصول همچنان پرتیراژترین خودرو تولید داخل لقب داشته باشد. با توجه به آمار منتشره، تولید پراید در مقایسه با دو ماه نخست سال گذشته، بیش از 5/ 3 درصد رشد کرده و این در حالی است که تولید آن در سایپا با افت و در پارس خودرو با رشد مواجه بوده است. از مجموع پرایدهای تولیدی، 13 هزار و 273 دستگاه سهم پارس خودرو بوده و باقی را سایپایی‌ها به تولید رسانده‌اند.
سمند

افت تولید سمند

ایران‌خودرویی‌ها طی دو ماه نخست امسال، 12 هزار و 591 دستگاه سمند تولید کرده‌اند تا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، متحمل کاهشی 4/ 7 درصدی در تولید این محصول شوند. سمند علاوه‌بر تهران، در سایت مازندران ایران‌خودرو نیز به تولید می‌رسد و این در حالی است که سایت موردنظر، در بازه زمانی تحت بررسی، حتی یک دستگاه نیز از این خودرو را به تولید نرسانده است. در واقع به نظر می‌رسد دلیل اصلی کاهش تیراژ سمند، توقف تولید این خودرو در سایت مازندران است.

تندر 90_لوگان_ال 90

کاهش میزان تولید تندر 90

به سراغ تندر 90 برویم، خودرویی که چندان آمار قابل قبولی در تولید ندارد و با افت تیراژ طی دو ماه نخست امسال روبه‌رو شده است. بنابر آمار اعلامی، در مجموع 3438 دستگاه تندر 90 طی فروردین و اردیبهشت امسال در جاده مخصوص به تولید رسیده است که 1313 دستگاه آن سهم ایران‌خودرو بوده و 2125 دستگاه باقیمانده را نیز پارس خودرویی‌ها به تولید رسانده‌اند. با توجه به آمار موردنظر، تولید تندر 90 در مقایسه با دو ماه نخست سال گذشته، 41،6 درصد افت را به خود می‌بیند.

رانا

تولید رانا

آمار منتشره از سوی وزارت صنعت حکایت از آن دارد که خودروی رانا با افت تیراژ همراه بوده است. آن طور که آمار می‌گوید، ایران‌خودرویی‌ها 4346 دستگاه رانا را تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال تولید کرده‌اند تا در مقایسه با فروردین و اردیبهشت سال 93، افتی 2/ 2 درصدی را در تولید این خودرو تجربه کنند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی