پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تاکسی آنلاین-اسنپ یا تپسی؟

تاکسی های آنلاین باید سازماندهی شوند

اقبال شاکری  با اشاره به ضرورت ساماندهی فعالیت آژانس های اینترنتی اظهارداشت: مدتی است  فعالیت تاکسی های آنلاین در شهر تهران افزایش یافته و این موضوع مورد استقبال شهروندان قرار گرفته  که تبعاتی برای آژانس های مسافربری و تاکسی های شهری داشته است. رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه شورای شهر […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۷ اسفند ۱۳۹۵

اقبال شاکری  با اشاره به ضرورت ساماندهی فعالیت آژانس های اینترنتی اظهارداشت: مدتی است  فعالیت تاکسی های آنلاین در شهر تهران افزایش یافته و این موضوع مورد استقبال شهروندان قرار گرفته  که تبعاتی برای آژانس های مسافربری و تاکسی های شهری داشته است.

رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه شورای شهر مخالفتی با فعالیت  آژانس های  آنلاین  ندارد، تأکید کرد: اما فعالیت این آژانس ها باید ساماندهی شود و فعالیت این دفاتر اینترنتی می بایست قانونمند شود. البته وظیفه ساماندهی و جابه جایی بار و مسافر درون شهری بر عهده شهرداری ها و در برون شهرها بر عهده وزارت راه و شهرسازی است، به همین دلیل فعالیت تاکسی ها باید زیر نظر این دو مجموعه باشد.

وی اضافه کرد: جلسه ای را با مدیران آژانس های آن لاین  برگزار کردیم و درباره نحوه جذب رانندگان، نوع خودروهای مورد استفاده، چگونگی ارائه خدمات بحث و بررسی شد.

عضو شورای شهر تهران افزود: نیاز است که شرکت های اینترنتی که در زمینه آژانس های مسافربری فعالیت می کنند ساز و کاری داشته باشند که موجب فراهم شدن امنیت مسافران شود.

 روز گذشته معاونت حمل و نقل و ترافیک شهر تهران هم دراین رابطه گفت: قطعا  و یقیناً مخالف فعالیت اپلیکیشن های موبایلی در حوزه تاکسیرانی نیستیم اما با این که افراد و شرکت هایی که تاییدیه و گواهی انجام این کار را ندارند آن را انجام دهند، صد در صد مخالف هستیم و حمایت ما از این اَپ ها مشروط به این است که در چارچوب سازمان تاکسیرانی فعالیت کنند و شرایط و ضوابط حاکمیتی این سازمان را رعایت کنند.

همچنین محمدرضا رضوی امروز (شنبه) در نشست خبری دومین کنفرانس بین‌المللی انقلاب صنعتی چهارم با بیان این نمی‌توان درب مقابل پیشرفت با توسل به زور  مقابله کرد گفت: زمانی در دهه شصت برای داشتن دستگاه فکس باید مجوز تهیه می‌شد تا فقط یک فقره از آن را به شخص مدیر سازمان تحویل می دادند، اما امروز می بینیم چطور پیام ها به انواع مختلف مخابره می‌شوند و باید گفت که در برابر پیشرفت فناوری و پدیده هایی که با خود می آورد، نمی‌توان به زور متوسل شد.

وی با اشاره به موضوع تاکسی های اینترنتی به عنوان مصداق کسب و کاهای نوینی که در ایران مورد اعتراض قرار گرفتند، گفت: نباید تلاش کرد مسیر پیشرفت را برای حفظ ساختار سنتی بسته نگه داشت، چرا که اگر توانستیم جلوی اینترنت، ماهواره و نرم افزار هایی که امروز همه از آنها استفاده می‌کنند را بگیریم، جلوی “اسنپ” و “تپسی” را هم می‌توانیم بگیریم.

رییس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی با اشاره به اعتراض رانندگان تاکسی به اینکه تاکسی های اینترنتی به بازار رانندگان سنتی آسیب می‌زند، اظهار کرد: در حوزه اشتغال باید این را هم در نظر گرفت که به واسطه این نرم افزار ها تعداد زیادی فرصت شغلی برای جوان‌هایی که در آن فعال هستند به وجود آمده که امکان اشتغال این افراد در ساختار سنتی وجود نداشت.

منبع: مهر-ایسنا

جریمه ۳۰۰ هزار ریالی تاکسی‌های اینترنتی اسنپ و تپسی فاقد مجوز

جریمه آژانس‌ها در صورت دریافت کرایه اضافی

اسنپ یا تپسی؟ مقایسه‌ای میان نرم‌افزارهای تاکسی آنلاین

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی