پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پژو_پارس_صادرات خودرو

رشد باورنکردنی صادرات خودرو

گزارش گمرک نشان دهنده افزایش 65 درصدی صادرات خودرو است. براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران در حالی طی سه ماه ابتدای سال جاری تعداد3582دستگاه خودرو صادر شده است که آمارها حکایت از رشد 3/ 65 درصدی ارزش دلاری صادرات فصل بهاره دارد. براساس آمار گمرک در سه ماهه نخست سال جاری خودروسازان داخلی توانستند درآمد […]

سهیل زنگنه
شنبه - ۲۰ تیر ۱۳۹۴

گزارش گمرک نشان دهنده افزایش 65 درصدی صادرات خودرو است.

براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران در حالی طی سه ماه ابتدای سال جاری تعداد3582دستگاه خودرو صادر شده است که آمارها حکایت از رشد 3/ 65 درصدی ارزش دلاری صادرات فصل بهاره دارد.

براساس آمار گمرک در سه ماهه نخست سال جاری خودروسازان داخلی توانستند درآمد 20 میلیون و 798 هزار دلاری از محل صادرات خودرو به مقاصد صادراتی کسب کنند، این در حالی است که ارزش دلاری صادرات خودرو در مدت مشابه سال گذشته 12 میلیون و 600 هزار دلار بوده است.

بنابراین خودروسازان کشور توانستند بیش از 65 درصد درآمد خود از صادرات را افزایش دهند.به نظر می‌رسد که خودروسازان داخلی با افزایش میزان صادرات خود در سال جاری قصد دارند پیش بینی‌تولید یک میلیون و 400 هزار دستگاهی خودرو در سال 94 را محقق کنند. در همین راستا بسیاری از کارشناسان نسبت به کاهش تقاضا در بازار داخلی هشدار داده‌اند. شاید بتوان گفت کاهش تقاضا به دلیل احتمال وارد شدن خودروسازان خارجی پس از مذاکرات است و کاهش تقاضا سبب کاهش قیمت خودرو شده است. با این حال افزایش صادرات خودروسازان نگرانی آنها نسبت به کاهش تقاضا در بازارهای داخلی را کمرنگ می‌کند.

بر این اساس افزایش صادرات طی سه ماهه سال جاری در حالی صورت می‌گیرد که عراق رتبه اول واردات خودرو را به خود اختصاص داده است.  سایپا طی 5 سال گذشته 135 هراز دستگاه خودرو به عراق صادر کرده است که با وجود قیمت 16.5 میلیون تومانی پراید در عراق این رقم دور از ذهن نیست.

براساس آمار گمرک در سه ماهه ابتدایی سال جاری تعداد 2400 دستگاه پژو پارس به ارزش 13 میلیون و 680 میلیون دلار، 630 دستگاه پراید به ارزش دلاری 3 میلیون و 465 هزار دلار و 550 دستگاه تیبا به ارزش دلاری 3 میلیون 630 هزار دلار صادر شده است که عمده‌ترین کشور وارد کننده عراق بوده است. براین اساس، آمارها صادرات به عراق نشان‌دهنده از سرگیری دوباره فروش خودرو در این کشور است.

برچسب‌ها : صادرات خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی