پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رونمایی از کوییک

مراسم رونمایی کوییک محصول جدید سایپا + تصاویر

 در مراسم رونمایی کوییک ، دکتر مهدی جمالی (مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا) ، مهندس نعمت زاده (وزیر صنعت، معدن و تجارت) ، علی لاریجانی (رئیس مجلس شورای اسلامی) و مهندس اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس) سخنرانی کردند و با حضور آن ها پرده از خودرو ملی کوییک، محصول جدید گروه خودروسازی سایپا برداشته شد. […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۱۶ اسفند ۱۳۹۵

 در مراسم رونمایی کوییک ، دکتر مهدی جمالی (مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا) ، مهندس نعمت زاده (وزیر صنعت، معدن و تجارت) ، علی لاریجانی (رئیس مجلس شورای اسلامی) و مهندس اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس) سخنرانی کردند و با حضور آن ها پرده از خودرو ملی کوییک، محصول جدید گروه خودروسازی سایپا برداشته شد.

 

 

مراسم رونمایی کوییک


سخنرانی مهدی جمالی مدیرعامل سایپا


به گزارش جوان خودرو:

سخنان دکتر مهدی جمالی مدیرعامل شرکت سایپا در مراسم رونمایی کوییک:

دكتر مهدي جمالي مديرعامل گروه خودروسازي سايپا در اين مراسم گفت: در سال اقتصاد مقاومتي گروه سايپا بسيار تلاش كرد تا به شرايط آرماني برسد. وي اضافه كرد در سال ٩٤ ما در شرايطي قرار داشتيم كه سايپا در واقع ورشكسته به حساب مي آمد. اما توانستيم سرمايه شركت را از ١٧٠٠ ميلیارد به بيش از ٤ هزار ميليارد برسانيم تا سايپا دوباره رشد كند.

وي اضافه کرد: امروزه سايپا توانسته از توايد روزي ٣٠٠ دستگاه خودرو در دوران سخت به ٢٥٠٠ دستگاه برسد.

جمالي اضافه كرد: بعد از پشت سرگذاشتن مشكلاتی در توليد، احساس كرديم بايد محصول داخلي با طراحي داخلي داشته باشیم. تولید این محصول در راستای اقتصاد مقاومتی است. از اين رو بيشترين بودجه ممكن را به تحقيقات اختصاص داديم كه در طول عمر سايپا بي نظير است.

جمالي قول داد با توجه به احساس مسئوليت سایپا نسبت به توليد ملي از اين پس هر سال يك محصول جديد خواهيم داشت.

در اين مراسم مهندس اكبريان ريس كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي گفت: خوشبختانه دكتر جمالي توانسته با كم كردن فاصله مديران و پرسنل سايپا، به همراه درايت اقاي نعمت زاده سايپا را به روزهاي خوبش نزديك كند.

سخنرانی مهندس نعمت زاده در مراسم رونمایی کوییک (2)

سخنان مهندس نعمت زاده، وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت در مراسم رونمایی کوییک:

در ادامه مهندس نعمت زاده وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: مناسفانه به دليل شرايط قبلي شركت و مباحث مديريتي و با استناد به تحقيق و تفحص مجلس ما به اين جمع بندي رسيديم که مديري برای این شرکت انتخاب کنیم كه جنبه مالي آن با جنبه فني اش برابری داشته باشد.

هر چند مخالفت هایی داشتيم اما خوشبختانه آقایان توانستند بر مشكلات غلبه کنند و به همین دلیل براي اولين بار از سال ٨٩ تا به امروز شركت سايپا سود ده شده است.

وي اضافه كرد: چشم اندازي كه براي صنعت خودرو تدوين شده با سنجش شرايط كشور و البته صنعت جهاني است. بايد طبق چشم انداز به توليد ٣ ميليون خودرو برسيم كه ٥٠ درصد آن برند ملي دارد.
خوشبختانه تا به امروز 2 قرار داد امضا شده و تا عيد هم احتمالا دو قرار داد ديگر ثبت مي شود. یکی از این قراردادها در حوزه تجاری و دیگری بسیار گسترده تر است.

قطعه سازان نيز در اين فرايند حضور موثري دارند. حتي دو جوان ايراني که در فرانسه صاحب شركت طراحي هستند، تمایل دارند در ايران مركز طراحي راه اندازي كنند. بنده عقیده دارم صنعت باید مولد ثروت باشد.

نعمت زاده در پايان گفت : رضايت مشتريان بسيار پر اهميت است و انشالله در سال آينده در حوزه فروش و خدمات پس از فروش تحولي اساسي خواهيم داشت.

سخنرانی علی لاریجانی در مراسم رونمایی کوییک

سخنان علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم رونمایی کوییک :

لاريجاني در مراسم رونمايي از محصول جديد سايپا گفت: سايپا یكي از واحدهاي مهم توليدي در كشور است و به دليل فراز و فرودهايش باعث نگراني در مجلش شده بود.

لاريجاني ادامه داد: به نظرم بايد با پيگيري كنند مسولين مشخص شود كه چرا صنايع بزرگ ما در كشور دچار خلل ميشوند؟ و چه كساني مسؤول اين مشكلات هستند.

ايران يك كشور غني از نظر مباحث معدني و … است. چرا بايد در اقتصاد مشكل داشته باشيم؟ مهم است كه كالبدشكافي كنيم که چرا صنعت مهم كشور به يكباره فرود مي آید.

وي افزود اين جاي شكر دارد كه امروز شرايط صنعت خودرو و در واقع این بنگاه توليدي بزرگ بهتر شده است.

نكته دوم توجه به بخش تحقيق و توسعه است كه در ايران يك ضعف بزرگ در بنگاه هاي توليدي به شمار می رود و كمتر به آن توجه شده. زيرا نتیجه آن در دراز مدت مشخص می شود.

در همين بخش تحقيق و توسعه كه اي كاش برای آن شرايط مناسب در ايران فراهم شود، ايراني هاي زيادي در كشورهاي ديگر فعالیت می کنند. هر قدر در اين بخش حمايت داسته باشيم در آينده شرايط بهتري خواهيم داشت.

من خرسندم كه در شرکت سايپا به تحقيق و توسعه بها داده مي شود. من اين حمايت را تحسين مي كنم و عقيده دارم بايد از جوانان و فارق التحصيلان دانشگاه استفاده كرد تا خلافيت آنها به صنعت كمك كند.

نكته ديگري كه در مجلس دنبال كرديم، مسخص كردن جايگاه صنعت در تسهيلات بانكي است. لذا در برنامه توسعه ششم این مسائل را پيشبيني كرديم.

مجلس شوراي اسلامي مدافع صنعت و رشد صنايع است، من عقيده دارم تدابيري كه در صنعت خودرو تعريف و اجرا شده درست و صحيح است.

به خصوص كه اين تدابير در راستاي اقتصاد مقارمتي است و كشاندن دانش فني از طريق قراردادها به داخل كشور، فكري است كه از اقتصاد مقاومتی نشات می گیرد. البته كه توليدات هم بايد رقابتي باشند زيرار در صحنهاي بيروىني بابد محصول رقابتي ساخت.

لاریجانی در پایان گفت: در صنعت خودرو بايد بيشتر به مسائل ايمني و محبط زيستي توجه كنيم تا مسكلات این چنینی كم تر شود. هر چند همه تصادفات و … به گردن خودرو نيست.

رونمایی از کوییک

 

 

 

کوییک ، عضو جدید خانواده ایکس 200

سیتروئن‌های سایپا چه زمانی به بازار می‌آیند؟

مرکز مدرن و بروز تحقیقات و نوآوری سایپا

تولید انبوه سراتو آپشنال آغاز شد + قیمت و امکانات جدید

برلیانس C3 رقیبی جدید برای لیفان X50

 


دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی