پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پیمان کارگر_مدیرعامل رنو پارس

تعویض طلایی رنو-نیسان! تحلیلی بر تغییرات مدیریتی رنو پارس

طبق اخبار منتشر شده در رسانه ها، رامتین اسماعیلی قائم مقام پیمان کارگر در شرکت رنو پارس ، از تاریخ 12 فروردین ماه پشت میز مدیرعاملی این شرکت خواهد نشست. این در حالی است که پاسکال فلتن مدیر فعلی پروژه ایران در رنو، به عنوان مدیرکل رنو در ایران فعالیتش را آغاز خواهد کرد. این یعنی همه […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۲۵ اسفند ۱۳۹۵

طبق اخبار منتشر شده در رسانه ها، رامتین اسماعیلی قائم مقام پیمان کارگر در شرکت رنو پارس ، از تاریخ 12 فروردین ماه پشت میز مدیرعاملی این شرکت خواهد نشست.

این در حالی است که پاسکال فلتن مدیر فعلی پروژه ایران در رنو، به عنوان مدیرکل رنو در ایران فعالیتش را آغاز خواهد کرد. این یعنی همه شرکت های رنو در ایران که بعضی از آنها در سال بعد در پی قرار داد جدید گروه رنو-نیسان با ایدرو تاسیس خواهند شد نیز زیر نظر پاسکال فلتن به فعالیت خواهند پرداخت. 

در این فرآیند پیمان کارگر که از جمله مهره های موفق و تاثیرگذار رنو در ایران بوده است نیز از چرخه فعالیت برند رنو در ایران کنار نمی رود. زیرا او به عنوان بازوری نظارتی و مسئول همه فعالیت های اتحاد رنو، نیسان،میتسوبیشی و لادا در ایران باقی خواهد ماند.

مسئولیتی که بیش از 7 سال قبل یعنی سال 2010 بر عهده او گذاشته شد است. بخش مهمی از این مسئولیت ها  نیز متوجه قرار داد گروه رنو-نیسان با ایدرو است که در خلال موتورشو 2016 پاریس به امضا رسید. 

اما به نظر می رسد با توجه به رویکرد و استراتژی های وزارت صنعت، معدن و تجارت در همکاری با برند رنو، مسیر این برند در ایران روشن است و نیازی به صرف انرژی مضاعف ندارد. اما نیسان شریک چشم بادامی رنو، هنوز نتوانسته راهش را در ایران پیدا کند. برندی که با توجه به سابقه آن در ایران، به نظر می رسید در همان ماه های ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم یکی از بازیگران اصلی صنعت خودرو در جاده مخصوص باشد.

هر چند نیسانی ها هنوز هم امید به خطوط تولید پارس خودرو در کیلومتر 9 جاده مخصوص تهران کرج دارند اما، هنوز نتوانسته اند به توافقات نهایی با شریک دیرینه برسند. این در حالی است که بازار خودروی ایران یکی از مهمترین بازارهای رنو-نیسان در بخش AMI است و سابقه برند نیسان در ایران نشان از توفیق این برند در صورت ورود رسمی به ایران دارد. 

با این تفاسیر باید اقدام مدیران ارشد گروه رنو-نیسان در انتصاب پیمان کارگر به عنوان مدیر بخش AMI نیسان را یک تعویض طلایی قلمداد کرد. تعویضی که احتمالا می تواند از بازی نیسان-ایران یک نتیجه برد برد به دست آورد. به این ترتیب مرد منطقی رنو در ایران، حالا به عنوان مدیرکل نیسان در منطقه AMI فعالیتش را ادامه خواهد داد. منطقه ای که از خاورمیانه تا هند و آفریقا را در بر می گیرد و بازارهایش به وسعت 80 کشور جهان است. هر چند نیسان در خاورمیانه و به خصوص کشورهای عرب حوزه خلیج فارس بازار مناسبی دارد اما، ایران با توجه به جمعیت رو به رشد و پتانسیل های تولید، صادرات  و موقیت جغرافیایی یکی از استراتژیک ترین بازارها در منطقه است.

از این رو نیسانی ها نمی توانند چشمشان را به روی بازار پر زرق و برق ایران ببندند. از طرفی قوانین وزارت صنعت، معدن و تجارت در همکاری های بین المللی خودروسازان و البته سیاست های برندهای داخلی باعث شده درب های بازار ایران به طور رسمی به روی نیسان باز نشود. حالا شاید حضور پیمان کارگر به عنوان مدیر کل در نیسان، بتواند گره همکاری این برند با صنعت خودروی ایران و به خصوص در پارس خودرو را باز کند.

 

چهره متفاوت بازار خودرو در سال ۹۶

پیمان کارگر به نیسان می رود

تولید مستقل خودروهای ارزان قیمت در ایران توسط رنو

نشست خبری طراح ارشد رنو – گزارش اختصاصی

رتبه دهم ایران میان کشورهای مونتاژ کننده رنو

سهام رنو سهم کدام خودروساز می شود؟

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی