پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شرکت ایرانی و ایتالیایی طراحی خودرو در ایران

اولین شرکت ایرانی – ایتالیایی طراحی خودرو

نخستین شرکت ایرانی – ایتالیایی طراحی خودرو ایجاد شد. این رویداد در نوع خود بی سابقه است و سبب تحول صنعت خودروسازی کشور خواهد شد. به گزارش ايكوپرس گروه صنعتي ايران خودرو در راستاي توسعه محصولات جديد و تکمیل زنجیره ارزش صنعت خودرو و با توجه به ضعف در حوزه طراحی و فرآیندهای وابسته با دو […]

سهیل زنگنه
شنبه - ۲۰ تیر ۱۳۹۴

نخستین شرکت ایرانی – ایتالیایی طراحی خودرو ایجاد شد. این رویداد در نوع خود بی سابقه است و سبب تحول صنعت خودروسازی کشور خواهد شد.

به گزارش ايكوپرس گروه صنعتي ايران خودرو در راستاي توسعه محصولات جديد و تکمیل زنجیره ارزش صنعت خودرو و با توجه به ضعف در حوزه طراحی و فرآیندهای وابسته با دو شركت «تيسر» از ايران و «بي.دي.آي» از ايتاليا براي طراحي خودرو در ایران توافق نامه اي سه جانبه امضا كرد.

تشكيل اين شركت براساس برنامه هاي راهبردي گروه صنعتي ايران خودرو برای تحقق سند اهداف و سیاست های توسعه صنعت خودرو در افق 1404 و با هدف تكميل حلقه طراحي خودرو در كشور، صورت گرفته است.

كارشناسان و فعالان خودروسازي،  همواره توان طراحي محصول را يكي از حلقه هاي مفقوده صنعت خودرو در ايران عنوان کرده اند.

شركت مشترك طراحي خودرو اين فرصت را ايجاد مي كند تا طراحان، صنعتگران و دانشگاهیان کشورمان در همكاري نزديك با نخبگان طراحي دنيا، نه تنها به صورت عملی آموزش هاي لازم را فرا بگيرند، بلكه نقش مهمي در طراحي خودروهاي جديد و به روز دنيا در داخل کشور داشته باشند.

طراحي خودرو و اجزای آن ، كليه فعاليت هاي مهندسي «B.I.W »، یک پارچه سازي طراحي «C.A.E »، نمونه سازي، پشتيباني طراحي و مهندسي ساخت و توليد قطعات و مجموعه ها، مديريت آزمون ها و صحه گذاري كامل خودرو را در بر می گیرد.

لازم به ذكر است  تاكنون شركت هاي ايراني در زمينه طراحي خودرو نقش بسيار كم‌رنگي داشته اند و اين بخش از فرآيند خودروسازي در كشورهاي ديگر انجام مي شده است.

اين اقدام منحصر به فرد كه براي نخستين بار در كشورمان با پی گیری و مدیریت گروه صنعتي ایران خودرو در بخش خصوصی صورت مي گيرد، مي تواند ضمن پوشش خلاء طراحي صنعتی و طراحی محصول،  در صنعت خودرو به عنوان گامي بنيادين در فعال سازي واحدهاي طراحي و مهندسي كشور زمينه ساز نهادينه شدن دانش طراحي در كشورمان شود.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی