پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تویوتا در انتظار ورود به ایران

تویوتا در انتظار ورود به ایران

بسیاری از شرکت های خارجی منتظر لغو تحریم ها هستند تا به بازار ایران وارد شوند در این میان خبرهای غیر رسمی از احتمال حضور برخی خودرو سازان خارجی در ایران منتشر می شود و برخی خودرو سازان مانند فولکس واگن و کرایسلر ابراز علاقه می کنند. حالا تویوتا نیز آمادگی خود رو برای فروش […]

سهیل زنگنه
یکشنبه - ۲۱ تیر ۱۳۹۴

بسیاری از شرکت های خارجی منتظر لغو تحریم ها هستند تا به بازار ایران وارد شوند در این میان خبرهای غیر رسمی از احتمال حضور برخی خودرو سازان خارجی در ایران منتشر می شود و برخی خودرو سازان مانند فولکس واگن و کرایسلر ابراز علاقه می کنند. حالا تویوتا نیز آمادگی خود رو برای فروش به ایران اعلام کرده است.

مدیرعامل واحد ترکیه‌ای تویوتا برای فروش خودرو به ایران در صورت برداشته شدن تحریم‌های غربی ابراز علاقمندی کرد. آرهان اوزر، رئیس و مدیرعامل تویوتا در ترکیه در مصاحبه‌ای با رویترز گفت: تویوتا علاقمند به فروش خودرو به ایران است. واحد تویوتا موتور در ترکیه در پی کاهش ارزش روبل که به بازار خودرو روسیه ضربه زد، با کاهش ۳۰ درصدی صادرات در نیمه اول سال ۲۰۱۵ روبه‌رو شد اما امیدوار است با فروش داخلی و صادرات به اروپا و نقاط دیگر این ضرر را جبران کند.

    کارخانه آداپازاری ترکیه مدل‌های تویوتا کرولا و تویوتا ورسو را تولید می‌کند و توان تولید 150 هزار دستگاه خودرو در سال را دارد که حدود 5/ 1 درصد از تولید جهانی 10 میلیون خودروی تویوتا به حساب می‌آید.

    آرهان اوزر به رویترز گفت: کسب‌وکار ترکیه شعبه خودروساز ژاپنی انتظار دارد امسال با کاهش 9 درصدی فروش روبه‌رو شود. وی به رقم فروش در نیمه اول سال 2015 اشاره نکرد اما گفت تولید 14 درصد کاهش یافته است. به گفته اوزر، صادرات امسال به دلیل رویدادهای روسیه و افت ارزش روبل کاهش یافته است. روسیه بزرگ‌ترین بازار خودروهای کرولا بوده است اما در حالی که تویوتای ترکیه قصد داشت یک چهارم از فروش کرولا را در روسیه داشته باشد حتی 10 درصد هم در این کشور فروش نکرد. فروش خودرو در روسیه از سال 2014 که اقتصاد این کشور به دلیل پایین آمدن قیمت نفت و تحریم‌های غربی بر سر بحران اوکراین ضعیف شد، کاهش شدیدی پیدا کرد و در سال 2015 فروش خودروهای جدید 55/ 1 میلیون دستگاه برآورد شده که 36 درصد کاهش نشان می‌دهد.

    دیدگاه خود را بنویسید

    کیوسک مطبوعاتی