پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آریو اتوماتیک

آریو ، مسافر چینی مهمان سایپا

یکی از چینی هایی که مدتی است سر و صدای زیادی در مارکت ایران به پا کرده و می توان آن را یکی از رقبای مستقیم دنا خطاب کرد، سایپا z300 یا همان آریو است که توسط شرکت سایپا تولید می‌شود و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. یکی از چینی هایی که مدتی است سر […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۲۶ فروردین ۱۳۹۶

یکی از چینی هایی که مدتی است سر و صدای زیادی در مارکت ایران به پا کرده و می توان آن را یکی از رقبای مستقیم دنا خطاب کرد، سایپا z300 یا همان آریو است که توسط شرکت سایپا تولید می‌شود و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

یکی از چینی هایی که مدتی است سر و صدای زیادی در مارکت ایران به پا کرده و می توان آن را یکی از رقبای مستقیم دنا خطاب کرد، سایپا z300 یا همان آریو است. شرکت زوتی چین در سال ۲۰۱۲ z300 را معرفی کرد. خودرویی که طراحی آن برگرفته از تویوتا آلیون ۲۰۰۷ است و اتفاقا مدتی از نخستین فیس لیفت‌اش می‌گذرد.

  شرکت سایپا نام Z300 را نخست به S300 و سپس به آریو تغییر داد. این خودرو در حال حاضر بزرگ ترین سدان زوتی است که در ایران با رقبایی نظیر فاو بسترن، جک J5 و جیلی EC7 رقابت می کند و نکته رقابتی‌اش نسبت به خودروهای نام برده، قیمت منطقی‌تر و دست یافتنی‌تر است. طراحی آریو از آنجا که شباهت بسیاری با تویوتا آلیون دارد، در کل هماهنگ و زیباست. جالب است بدانید که شاسی آریو نیز از تویوتا به عاریت گرفته شده است.

کابین آریو

فضای کابین جادار و راحت است و صندلی ها از پوشش چرم مصنوعی برخوردار هستند. طراحی پنل درب ها و کنسول جلو نسبتا زیبا و چشمنواز است و استفاده از تریم طرح چوب براق روی قسمت‌هایی از کنسول جلو حس خوبی از کیفیت را در ذهن سرنشینان تداعی می‌کند. کیفیت مونتاژ قطعات کابین نیز قابل قبول است و نسبت به بیشتر رقبای هم وطن‌اش از این نظر جایگاه بهتری دارد.

  شیب صفحه کیلومتر شمار باعث شده تا هنگام حرکت تشخیص سرعت خودرو کمی سخت باشد و نور پردازی این قسمت، خوانایی آن را تحت شعاع قرار داده.  ایرادی به فضای پا و سر صندلی ها وارد نیست و از این نظر آریو نمره قبولی را به خود اختصاص می دهد و یکی از جادارترین سدان‌ها در رنج قیمت خود به شمار می‌رود. همین موضوع می‌تواند یکی از دلایل انتخاب آریو برای فعالیت در ناوگان تاکسیرانی باشد. دید به اطراف مناسب است و وجود آپشنی همچون دوربین دید عقب در مدل فول آپشن فرایند پارک کردن با آریو را آسان کرده است.

Ario-سایپا_آریو

آریو مجهز به پیشرانه ۱.۶ لیتری تیپ رویال به عنوان فول‌ترین نسخه موجود در ایران، از آپشن‌های متنوعی نظیر سانروف برقی، صفحه نمایش، ۴ عدد ایربگ و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک بهره می‌برد.

زوتی برای Z300 ابتدا از پیشرانه ۱.۵ لیتری متسوبیشی استفاده کرده بود که چندان مورد استقبال واقع نشد و به سرعت جایش را به پیشرانه دیگری از خانواده پیشرانه های میسوبیشی داد که این بار با یک گیرباکس ۴ سرعته تیپ ترونیک جفت شده است.

البته همچنان سایپا آریو را با دو پیشرانه ۱.۵ و ۱.۶ لیتری عرضه می‌کند. که نسخه ۱.۵ لیتری در دو تیپ استاندارد و الگانت و نسخه ۱.۶ لیتری در دو تیپ الگانت و رویال به فروش می‌رسد. لازم به ذکر است نسخه‌های مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری، از گیرباکس ۵ سرعته دستی برخوردارند.

پیشرانه ۱.۶ لیتری آریو همان پیشرانه ای است که در میتسوبیشی لنسرهای مونتاژ شده در چین مورد استفاده قرار می گیرد. این پیشرانه۱۱۲  اسب بخار قدرت و ۱۵۱ نیوتون متر گشتاور تولید می کند. آریو شاید خودرو تیز و چابکی نباشد و نتوان از آن انتظار رانندگی پرهیجانی داشت، اما استفاده از گیرباکس اتوماتیک باعث شده تا رانندگی با آن در شهرهای شلوغ ساده باشد و از طرفی تعویض نرم دنده‌ها احساس آرامش رانندگی با آریو را دوچندان می کند.

  نرمی بیش از حد سواری آریو باعث شده تا قابلیت مانور پذیری مناسبی نداشته باشد. اما همین سواری نرم نظر خانوده های ایرانی را به سوی خود جلب می کند. آریو موفق شده تا ۵ ستاره موسسه ایمنی C.NCAP را کسب کند  و می‌توان گفت از نظر ایمنی از بعضی خودروهای هم وطن‌اش با قیمت بالاتر نیز ایمن‌تر است. همچنین صندوق بار بزرگ و مصرف سوخت مناسب، از دیگر نقاط مثبت مهمان چینی سایپا به شمار می روند.

چانگان Z300 آریو

افزایش قیمت بیمه شخص ثالث عامل افزایش قیمت خودروها

شرایط پیش فروش پارس تندر اعلام شد(فروردین 96)

قیمت محصولات سایپا در سال 96

شرایط پیش فروش آریو با 15 میلیون تومان (نوروز 96)

شرایط فروش ویژه در طرح (استقبال از بهار) پارس خودرو +جدول

فروش و نصب قطعات آپشن‌ محصولات سایپا با گارانتی سایپا یدک

کوییک ، عضو جدید خانواده ایکس 200

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی