پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پارس خودرو

شریک خارجی پارس خودرو چه برندی خواهد بود ؟

توافق هسته ای و برجام در حالی توانست راه مذاکره و همکاری مشترک خودروسازان داخلی را با خارجی ها هموار کند که در این بین، پارس خودرو هنوز نتوانسته شریک مناسبی را برای خود پیدا کند. این در حالی است که این شرکت سومین خودروساز بزرگ ایران به شمار می رود و اتفاقا از خطوط […]

javankhodro
یکشنبه - ۲۷ فروردین ۱۳۹۶

توافق هسته ای و برجام در حالی توانست راه مذاکره و همکاری مشترک خودروسازان داخلی را با خارجی ها هموار کند که در این بین، پارس خودرو هنوز نتوانسته شریک مناسبی را برای خود پیدا کند. این در حالی است که این شرکت سومین خودروساز بزرگ ایران به شمار می رود و اتفاقا از خطوط تولید مجهزی برخوردار است.

پارس خودرو اگرچه وابسته به گروه خودروسازی سایپا است، با این حال طی سال های گذشته شراکت هایی مستقل با خودروسازان خارجی داشته و توانسته بدین واسطه محصولات باکیفیت و مشتری پسندی را روانه بازار کند.این شرکت در گذشته با خودروساز مشهور دنیا یعنی نیسان همکاری داشت و برخی محصولات آن را از جمله ماکسیما و قشقایی و تیانا را مونتاژ و روانه بازار کرد. در واقع پارس خودرو را می توان شریک مخصوص نیسان در ایران دانست زیرا تا به امروز هیج خودروساز داخلی دیگری نتوانسته با این غول ژاپنی همکاری مشترک داشته باشد.

نیسان اما پس از تشدید تحریم های بین المللی از ایران رفت و ارتباط خود را با پارس خودرو قطع کرد تا سومین خودروساز بزرگ کشور شریکی معتبر و جهانی را از دست بدهد. اگرچه گمان می رفت با توافق هسته ای و لغو تحریم ها، نیسان مشارکت خود را با پارس خودرو از سر بگیرد، با این حال هنوز این اتفاق رخ نداده و خودروساز لوکس ایران فعلا مشغول تولید محصولات چینی و پراید و البته خانواده تندر-90 است.
در این شرایط و با توجه به اینکه زیرساخت های نیسان موتورز در پارس خودرو وجود دارد، این خودروساز ژاپنی همچنان می تواند گزینه بسیار مناسبی برای پارس خودرویی ها باشد، هرچند ظاهرا مشارکت دوباره دو طرف با اما و اگرهایی رو به رو است.
هرچه هست، با توجه به هموار شدن راه مذاکره و مشارکت با شرکت های خودروساز خارجی، پارس خودرو نیز می تواند مانند ایران خودرو و سایپا شریکی مناسب را (چه نیسان و چه شرکتی دیگر) برای خود دست و پا کند تا ظرفیت ها و زیرساخت هایش بی استفاده و کم استفاده نماند.

لینک های مرتبط:

پیک آپ پارس خودرو،‌ جان سخت نیسان!

انتقال خط تولید برلیانس سری H200 از سایپا به پارس خودرو

قیمت جدید محصولات پارس خودرو در سال ۹۶

برلیانس سری H200 به پارس خودرو کوچ کرد + تصاویر خط تولید

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی