پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات لاستیک

قیمت تایر گران می‌شود

سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران گفت : تولیدکنندگان تایر در سال جدید ناگزیر به افزایش قیمت هستند. مصطفی تنها اظهار داشت : متاسفانه نرخ مواد اولیه تولید ، به خصوص مواد اولیه داخلی و محصولات پتروشیمی مورد نیاز برای تولید تایر ، از نیمه دوم سال گذشته افزایش چشم گیری داشته است که این […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶

سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران گفت : تولیدکنندگان تایر در سال جدید ناگزیر به افزایش قیمت هستند.

مصطفی تنها اظهار داشت : متاسفانه نرخ مواد اولیه تولید ، به خصوص مواد اولیه داخلی و محصولات پتروشیمی مورد نیاز برای تولید تایر ، از نیمه دوم سال گذشته افزایش چشم گیری داشته است که این طبعا در افزایش هزینه تولید تاثیر بسیاری داشته است.

وی افزود : هر چند تایرسازان تلاش نمودند بر خلاف رویه موجود که تایرها با تخفیف به خودروسازان ارائه می شود با افزایش قیمت تایرهای تحویلی به خودروسازان در این راستا مقاومت نمایند تا به مصرف کنندگان از ناحیه افزایش قیمت فشاری وارد نشود اما متاسفانه تاکنون امکان پذیر نشده است.

وی تاکید کرد : با توجه به جریان صعودی نرخ مواد اولیه تولید ، مجبور به افزایش قیمت تایر در سال جاری هستیم.

وی با توجه به ارائه درخواست افزایش قیمت تایر در سال جاری، تصریح کرد : مسلما تولیدکنندگان بدون توافق و کسب مجوز از سازمان حمایت ، قادر به اعمال افزایش قیمت نخواهند بود.

وی همچنین با توجه به لزوم افزایش نرخ تعرفه واردات تایر گفت : پیشنهاد افزایش 5 درصدی نرخ تعرفه واردات تایر ارائه شده است اما در این ارتباط تاکنون موافقتی صورت نگرفته است.

وی در ادامه با اشاره به مهلت کسب استاندارد اروپا برای تایرهای وارداتی گفت : بر اساس توافقات سال گذشته ، تا اردیبهشت ماه باید کلیه تایرها ،استانداردهای اروپا را اخذ نمایند.

عضو انجمن صنفی صنعت تایر ایران اظهار داشت : برای دریافت نشان ایمارک و درج استاندارد اروپا بر روی تایرها باید نمونه ها به اروپا ارسال شود و پس از تست های لازم  و درج بندی ، این استانداردها بر روی تایرها حک می شود که طبعا این جریان مستلزم زمان است هر چند که این مهلت در سال 94 نیز به شرکتها داده شداما مجددا این مهلت در سال گذشته نیز به شرکتها ارائه شد.

وی تاکید کرد : انتظار می رود در سال جدید و با پایان یافتن این مهلت ، بهتر بتوان جریان واردات تایر به کشور را مدیریت نمود.

وی در ادامه در خصوص میزان مطالبات تایرسازان از خودروسازان گفت : هر چند در حال حاضر نمی تواند آمار دقیقی در این زمینه اعلام کرد اما با افزایش پرداخت مطالبات در چند ماه گذشته و از نیمه دوم سال 95 ، تا حدودی جریان پرداخت برخی از شرکتهای خودروساز به خصوص سایپا به تولیدکنندگان تایر بهبود یافته است.

منبع:خبرخودرو

 

راهنمای خرید و نگهداری لاستیک خودرو

لغو آزمون فنی برای واردات لاستیک با برندهای معتبر

وجود نمایندگی بیش از 40 برند خودرو خارجی در ایران

دلیل اهمیت بالانس چرخ چیست؟

سه تولید کننده تایر در استانه ورشکستگی

چگونه تایرهای خودرو را برق بیاندازیم؟

مزایا و معایب استفاده از باد نیتروژن برای لاستیک خودرو

اعلام شرایط جدید واردات لاستیک به کشور

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی