پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تولید خودرو

خودروسازان در فروردین 96 چقدر تولید کردند؟

براساس آنچه انجمن خودروسازان ایران منتشر کرده، خودروسازان داخلی در نخستین ماه سال جاری تولید بیشتری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته‌اند به‌طوری که این میزان 1/20 درصد رشد پیدا کرده است. در فهرست منتشر شده، نام خودروهای تولیدی قرار دارد و تعداد آن هم منتشر شده است. از پژو 2008 در اولین ماه […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶

براساس آنچه انجمن خودروسازان ایران منتشر کرده، خودروسازان داخلی در نخستین ماه سال جاری تولید بیشتری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته‌اند به‌طوری که این میزان 1/20 درصد رشد پیدا کرده است.

در فهرست منتشر شده، نام خودروهای تولیدی قرار دارد و تعداد آن هم منتشر شده است. از پژو 2008 در اولین ماه سال تنها یک دستگاه تولید شده است. این در حالی است که تولید انبوه این خودروی پسابرجامی در اردیبهشت‌ماه با حضور رئیس‌جمهوری به طور رسمی آغاز شد.

همچنین در فروردین‌ماه تولید گروه پژو 405 در ایران‌خودروی مرکزی صفر شده است و گویا از این به بعد نسخه‌های مختلف پژو 405 را ایران خودروی خراسان تولید می‌کند. در اولین ماه سال 96، طبق آمار منتشر شده، پنج هزار و 390 دستگاه پژو 405 در ایران خودروی خراسان تولید شد که نسبت به سال گذشته 1/13درصد رشد نشان می‌دهد.

ولی در این سایت تولید پژو پارس به صفر رسیده و تنها دو دستگاه هایما S7 تولید شده است. تولید پژوی پارس در دیگر سایت‌های تولیدی ایران‌خودرو ادامه می‌یابد. همچنین تولید سوزوکی گرندویتارا که در ابتدای سال 95 صفر بود حال در سال 96 با 571 دستگاه به خط تولید آمده است.

در گروه سایپا بیشترین رشد تولید برای پارس خودرو است که این عدد حدود 45 درصد تخمین زده می‌شود. سایپای کاشان هم با 22 در‌صد رشد نسبت به فروردین سال گذشته کار خودرو را در 96 آغاز کرده است. اما سایپای آذربایجان با تولید صفر درصد در آمار ابتدای سال 96 قرار دارد.

در میان شرکت‌های خودروساز سواری، شرکت بن‌رو که S300 یا همان آریو را تولید می‌کند با 7/161درصد نسبت به فروردین 95 در ماه اول سال جدید تولید خودرو را شروع کرده است. کرمان موتور هم با قوای بیشتر در سال 96، با 113درصد رشد نسبت به سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است.

احتمال توقف تولید برخی خودرو ها در سال 97

انطباق استاندارد خودروهای داخلی با استاندارد اروپا

انتشار جدیدترین برنامه راهبردی صنعت خودرو

چین؛ قدرت نوظهور صنعت خودرو جهان

ابزارهای جدید تامین مالی خودروسازان در برنامه راهبردی صنعت خودرو

گزارشی از آمار تولید و فروش محصولات ایران خودرو

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی