پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

چری تیگو 7

چری تیگو7 نماد تکامل یک برند نوپا

شرکت خودروسازی چری را می توان نمونه ایی موفق میان خودروسازان مستقل چینی در حرکت به سمت جهانی شدن با رویکرد بهبود مستمر در تولید و طراحی محصولات جدید نامید. نزدیک به 2 دهه پیش چری فعالیت خود را در شهر ووهو چین آغاز کرد و  کویین نخستین محصولی بود که از خط تولید چری خارج […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۶ خرداد ۱۳۹۶

شرکت خودروسازی چری را می توان نمونه ایی موفق میان خودروسازان مستقل چینی در حرکت به سمت جهانی شدن با رویکرد بهبود مستمر در تولید و طراحی محصولات جدید نامید.

نزدیک به 2 دهه پیش چری فعالیت خود را در شهر ووهو چین آغاز کرد و  کویین نخستین محصولی بود که از خط تولید چری خارج شد. در طول این مدت پیشرفت این برند به لحاظ تنوع و کیفیت تولید شگرف انگیز بوده است.

کمپانی چری از سال 2014 با معرفی خودروهای کانسپت آلفا و بتا که به تولید مدلهای تیگو5 و آریزو5 انجامید، سبک و خط و مشی جدید خود را به دنیا معرفی کرد. از سوی دیگر ارائه یک خودروی کانسپت جنجالی با نام TX  در نمایشگاه خودرو ژنو، شگفتی بزرگی در این رویداد مهم خودرویی ایجاد کرد و به عنوان بهترین خودروی کانسپت معرفی شد تا این برند چینی در مقابل غولهای پر ادعا عرض اندام  و از آینده درخشان خود سخن بگوید.

این کانسپت با توجه به استقبال بالا در دستور کار تیم مهندسی و طراحی بین المللی چری که از میان با تجربه ترین مهندسان بین المللی با ملیت های گوناگون  انتخاب شده بودند قرار گرفت تا به تولید نهایی برسد. در اصل این اقدام استراتژیک چری برای نشان دادن توان مهندسی و طراحی بین المللی خود بود و در نهایت این خودروی مفهومی با نام تیگو7 به مرحله تولید رسید.

سیستم های جدید و پیشرفته چری در تولید موتور و سیستم انتقال قدرت در تیگو7 تجلی پیدا کرده است. یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژر که توسط شرکت معروف و صاحب نام اتریشی AVL طراحی در دل تیگو7 جا خوش کرده و از بهره وری بالا و مصرف سوخت پایین بهره می برد که این ویژگی در بسیاری از تست های این خودرو نیز ثابت شده است. همچنین گیربکس تیگو7 از نوع دو کلاچه است که توسط یک شرکت معتبر آلمانی بنام گتراگ  ساخته شده. جالب است بدانید شاسی تیگو7 نیز توسط شرکت بریتانیائی لوتوس طراحی شده است.

تیگو7 را می توان به عنوان حمله چینی ها به بازار خودروهای شاسی بلند نیمه لوکس برشمرد . بازاری که مهمترین بازیگرانش کیا اسپورتیج و هیوندای توسان هستند که با توجه به اختلاف قیمت بیش از 50 میلیون تومانی و نوع طراحی و سطح آپشن ها و گارانتی مشابه میتواند رقابت سختی را با رقبای کره ایی آغاز نماید. گرچه باید تیگو7 را یک ساختار شکن چینی در ورود به بخش پر رقابت بازار نامید اما از سوی دیگر باید روند پیشرفت این خودروساز چینی را  ستود. البته نباید فراموش کرد که تقاضای بازار مهمترین ملاک قضاوت در مورد محبوبیت این شاسی بلند جدید است.

ام وی ام X22 زیر تیغ ۲۰۰ تست در یک میلیون کیلومتر پیمایش

قیمت جدید محصولات مدیران خودرو در سال 96

چری تیگو7 در آستانه ورود به بازار

کیفیت یا تنوع؟ مقایسه چانگان CS35 و ام وی ام X22

جشن پنجمین سالگرد باشگاه هواداران مدیران خودرو برگزار شد

مدیران خودرو و رونمایی از تیگو 7 در نمایشگاه تهران + عکس

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی