پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مقایسه چانگان CS35 و ام وی ام X22

کیفیت یا تنوع؟ مقایسه چانگان CS35 و ام وی ام X22

کیفیت یا تنوع؟ چانگان CS35 مدتی است که توسط سایپای کاشان تولید می‌شود و می‌توان گفت از نظر اندازه بدنه و ویژگی‌های حرکتی، بین هاچ‌بک‌های کراس و کراس‌اوورهای کامپکت قرار می‌گیرد. حالا چانگان رقبای جدیدی در مقابل خود می‌بیند که از این میان ام‌وی‌ام X22 نزدیک‌ترین برچسب قیمتی را به آن دارد. پس مقایسه میان […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۳۰ اسفند ۱۳۹۵

کیفیت یا تنوع؟

چانگان CS35 مدتی است که توسط سایپای کاشان تولید می‌شود و می‌توان گفت از نظر اندازه بدنه و ویژگی‌های حرکتی، بین هاچ‌بک‌های کراس و کراس‌اوورهای کامپکت قرار می‌گیرد. حالا چانگان رقبای جدیدی در مقابل خود می‌بیند که از این میان ام‌وی‌ام X22 نزدیک‌ترین برچسب قیمتی را به آن دارد. پس مقایسه میان چانگان CS35 و ام وی ام X22 را از دست ندهید.

اگر با بودجه‌ای حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان قصد خرید خودرویی شاسی‌بلند داشته باشید و از طرفی ریسک خرید خودرو دست‌دوم را نیز نپذیرید، باید به سراغ چینی‌ها بروید. آن‌هم نه کراس‌اوورهایشان. بلکه هاچ‌بک‌های کراسی که تنها با ظاهر غلط‌اندازشان ادای خودروهای شاسی‌بلند را در می‌آورند. چانگان CS35 مدتی است که توسط سایپای کاشان تولید می‌شود و می‌توان گفت از نظر اندازه بدنه و ویژگی‌های حرکتی، بین هاچ‌بک‌های کراس و کراس‌اوورهای کامپکت قرار می‌گیرد. تا پیش‌ازاین کار برای چانگان CS35 در بازار ایران با توجه به قیمت معقول‌اش چندان دشوار نبود. اما حالا رقبای جدیدی در مقابل خود می‌بیند که از این میان ام‌وی‌ام X22 نزدیک‌ترین برچسب قیمتی را به آن دارد. ام‌وی‌ام X22 قیمتی نزدیک به چانگان CS35 دارد و باید گفت میان هاچ‌بک‌های کراس، بیش‌ترین شباهت را به خودروهای کراس‌اوور دارد. از این جهت آن‌را در مقابل چانگان CS35 قرار دادیم تا ببینیم در مقابل رقیب باسابقه‌تر خود چه وضعیتی در بازار ایران دارد.

چانگان CS35 :

CS35 مشخصات فنی مشابهی با چانگان ایدو دارد و در بین ۱۰ شاسی‌بلند پرفروش بازار چین جای می‌گیرد. طراحی CS35 به دست یک مرکز وابسته به چانگان در ایتالیا انجام شده و شاید به این دلیل، شباهت‌های زیادی به خودروهای اروپایی نظیر اوپل دارد. از جزییات جذاب بدنه می‌توان به باربند آلومینیومی و آنتن شبیه بال کوسه‌ اشاره کرد که در کنار رینگ‌های ۱۷ اینچی اسپرت جلوه اسپرت نمای ظاهری را افزایش داده‌اند. در کل باید گفت ظاهر CS35 بیش از ام‌وی‌ام فرم یک خودرو کراس‌اوور را تداعی می‌کند.

داخل کابین نیز شاهد فضایی گرم و زیبا هستیم که در مجموعه کنسول جلو شباهت‌هایی با شاسی بلندهای کره‌ای دارد. البته فضای کابین کمی کوچک است. نشان‌دهنده‌های داشبورد شبیه به محصولات اوپل طراحی شده و در مجموعه پشت‌آمپر شاهد طرحی جذاب و به‌روز هستیم. نورپردازی نمایش‌گرها نیز برخلاف اکثر خودروهای چینی مناسب و جذاب است.

چانگان CS35

مشخصات فنی چانگان CS35 :

قبل از روشن کردن پیشرانه چانگان به این نکته دقت کنید که این کراس‌اوور چینی تنها برای رانندگی راحت در مسیرهای شهری ساخته شده و به‌هیچ‌عنوان از آن انتظار عملکردی هیجان‌انگیز نداشته باشید. اما مروری بر مشخصات پیشرانه نشان می‌دهد که CS35 بیش‌تر از ام‌وی‌ام انتظارات را در بخش فنی برآورده می‌کند. پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری CS35 با لرزش کمی روشن می‌شود. پیشرانه CS35 از سری پیشرانه‌های CORE BLUE به‌شمار می‌رود که سازگار با محیط‌زیست طراحی شده‌اند و آلایندگی پایینی دارند. گیرباکس ۴ سرعته اتوماتیک چانگان کیفیت پایینی در تعویض دنده‌ها دارد و از طرفی در معکوس دادن با تاخیرهایی همراه است. این گیرباکس فاقد دکمه اسپرت است، اما در حالت تیپ‌ترونیک می‌توان دنده‌ها را به‌صورت دستی تعویض کرد، تا وضعیت افت دور موتور و کاهش کشش بهتر از حالت اتوماتیک باشد. در دورهای زیر ۳۰۰۰ گشتاور ضعیف گریبان این کراس‌اوور دیفرانسیل جلو را می‌گیرد و این مورد در سر بالایی‌ها دردسرساز می‌شود و با روشن بودن کولر این عیب تشدید می‌شود. پیشرانه چانگان ۱۲۵ اسب‌بخار و ۱۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که برای یک رانندگی آرام و کم‌تنش شهری مناسب به نظر می‌رسد.

چانگان CS35

سیستم تعلیق در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع بازوی دنباله‌دار است و عملکرد نرم آن باعث می‌شود تا بخشی از کم‌وکاستی‌های فنی چانگان را فراموش کنید. تعادل CS35 نسبت به سایر چینی‌ها در وضعیت بهتری قرار دارد اما کم‌فرمانی شدید در پیچ‌ها به شما گوشزد می‌کند که با مراعات بیش‌تری در مسیرهای پر پیچ‌وخم پدال گاز را بفشارید. هدف از ساخت CS35 راحتی عملکرد در مسیرهای شهری بوده پس بادی‌رول در پیچ‌ها به‌خاطر نرمی سیستم تعلیق دورازانتظار نیست.

چانگان CS35

ترمزها در هر 4 چرخ از نوع دیسکی هستند که در چرخ‌های جلو از دیسک‌های خنک‌شونده استفاده شده. هم‌چنین CS35 به 2 عدد ایربگ مجهز شده و توانسته ۴ ستاره ایمنی از موسسه CNCAP کسب کند. درب‌ها نیز هنگام تصادف باز می‌شوند. چانگان CS35 با مصرف سوخت ترکیبی ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، علی‌رغم پیشرانه کم‌توان و گیرباکس قدیمی، گزینه‌ای مناسب برای رفت‌وآمدهای شهری به‌نظر می‌رسد.

تست میدانی برلیانس کراس C3 + عکس

پیش فروش چانگان CS35 از صبح فردا آغاز می شود + جدول

ام وی ام X22 :

به‌تازگی عضو جدیدی با نام ام‌وی‌ام X22 به جمع هاچ‌بک‌های کراس اضافه شده که به‌خاطر محدوده‌ قیمتی‌اش آن‌را در مقابل چانگان CS35 قرار دادیم تا ببینیم چه در چنته دارد. ام‌وی‌ام X22 پس از استقبال مناسب از برادر بزرگ‌ترش X33 به بازار ایران آمده و در 2 نوع اتوماتیک و منوال عرضه می شود. نکته جالب این خودرو این‌جاست که از پایه به این شکل طراحی شده و از ابتدا یک هاچ‌بک نبوده که به شکل خودروهای کراس‌اوور درآمده باشد. از پارامترهای ظاهری X22 می‌توان به باربند (روف‌رک) مشابه خودروهای کراس‌اوور، زه دور گلگیرها و فاصله محوری بیش‌تر و ابعاد بزرگ‌تر نسبت به ام‌وی‌ام 315 اشاره کرد. همه این موارد دست‌به‌دست هم می‌دهند تا X22 ظاهری با حال‌وهوای یک خودرو شاسی‌بلند را تداعی کند. البته از نقش پلت‌فرم جدید چری در این مورد نباید گذشت که این خودرو را کاملا نسبت به سایر هاچ‌بک‌های کراس بازار ایران متمایز کرده. البته طراحی قسمت عقب کاملا صفر و یک است. یعنی یا کاملا موردپسندتان واقع می‌شود، یا به شدت توی ذوق‌تان می زند.

ام وی ام X22

طراحی فضای کابین شباهت زیادی با X33 دارد. نوع خطوطی که در طراحی کابین به‌کار رفته‌اند و محل قرارگیری دکمه‌ها کاملا شبیه برادر بزرگ‌تر هستند. البته با ورود به کابین و مواجه شدن با پلاستیک‌های معمولی کاملا با ذات چینی‌اش آشنا خواهید شد. این ضعف در مقابل رقیب باکیفیت‌تری چون CS35 بیش‌تر خودش را نشان می‌دهد. اما تم مشکی-نارنجی کابین و دیزاین شاد این هاچ‌بک کراس باعث می‌شود به حال‌وهوایش علاقه‌مند شوید. کنسول جلو نیز با طرح فیبرکربنی طراحی شده و یک مانیتور 8 اینچی لمسی در وسط آن قرار گرفته است.

ام وی ام X22

خبری از استارت دکمه‌ای نیست، اما در نسخه اتوماتیک می‌توانید حالت رانندگی را در 2 برنامه اکو و اسپرت تنظیم کنید که باعث می‌شود حس بهتری از سواری با این کراس چینی داشته باشید. البته تنها تفاوت این 2 حالت، گازخور بهتر در حالت اسپرت است. کمی عجیب است که خودرویی با قابلیت انتخاب حالت رانندگی، از سیستم کنترل پایداری بی‌بهره باشد. این کاستی در طی کردن پیچ‌ها با سرعت نسبتا بالا بیش‌تر خودش را نشان می‌دهد. زمانی‌که برای کنترل X22 به زحمت می‌افتید! فضای کابین اما نسبتا مناسب است و هر 4 سرنشین نه یک فضای ایده‌آل، اما راحتی مناسبی دارند. از برخورد سر افراد قدبلند با ستون‌ها هنگام سوار و پیاده شدن نیز نباید گذشت. صندوق بار 420 لیتری نیز فضای مناسب دارد و در حد یک سدان جمع‌وجور جادار است.

ام وی ام X22

مشخصات ام وی ام X22 :

X22 از یک پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری برخوردار است. این پیشرانه 105 اسب‌بخار قدرت و 135 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. در نسخه مجهز به گیرباکس دستی هماهنگی گیرباکس با پیشرانه مناسب است و کلاچ‌اش نیز نرم و راحت است. اما داستان نسخه اتوماتیک کمی متفاوت است. گیرباکس 4 دنده این خودرو برخلاف خودروهای امروزی تیپ ترونیک نیست و قابلیت تنظیم دستی ندارد. این گیرباکس تنها در 2 حالت دنده 2 و دنده سنگین L تنظیم می‌شود و استفاده از آن نیاز به عادت و قلق‌گیری دارد. پس می‌توان گفت گیرباکس نسخه اتوماتیک ام‌وی‌ام X22 در مقابل چانگان حرفی برای گفتن ندارد. تعلیق X22 نسبتا نرم و راحت است و به جز دید محدود قسمت عقب، نقطه کور خاصی شما را حین رانندگی آزار نمی دهد.

نتیجه‌گیری

در این مقایسه به این نتیجه رسیدیم که ام‌وی‌ام X22 از نظر مشخصات فنی و عملکرد گیرباکس، میدان را به چانگان CS35 واگذار می‌کند. علی‌رغم این‌که هر 2 خودرو چینی مقایسه ما مثل سایر هم‌وطنان خود کیفیت ساخت و متریال متوسطی دارند، اما باید گفت در زمینه کیفیت قطعات، چانگان وضعیت بهتری نسبت به ام‌وی‌ام دارد. در مقابل ام‌وی‌ام X22 با ظاهر متفاوت‌تر و مدرن‌تر و رنگ‌های جذاب قابل سفارش برای بدنه، می‌تواند نظر افراد مدگرا را به سمت خود جلب کند.

 بروزرسانی:

 

شرایط فروش MVM X22 توسط مدیران خودرو اعلام شد

 

ام وی ام X22 با کیفیت ترین خودرو رنج قیمت 50 تا 75 میلیون تومان

 

گزارش تست جاده 2000 کیلومتری با MVM X22 و MVM X33S

ترکیب فانتزی هاچ بک‌ها و کراس اوورها/ مقایسه ام وی ام X22 و لیفان X50

لینک های مرتبط با این متن را دنبال کنید:

ام وی ام X22 زیر تیغ ۲۰۰ تست در یک میلیون کیلومتر پیمایش

جشن پنجمین سالگرد باشگاه هواداران مدیران خودرو برگزار شد

مراسم تحویل اولین سری MVM X22 به مشتریان مدیران خودرو

وقتی کیفیت در اولویت است-تست و بررسی رنو ساندرو استپ وی

آغاز تولید چانگان CS35 در سایپا کاشان

شرایط فروش چانگان CS35 به مناسبت نوروز

چانگان Cs35 دوستدار محیط زیست

زنگ خطر سایپا برای کراس اورهای بازار با CS35

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی