پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مدیران خودرو

گزارش تست جاده 2000 کیلومتری با MVM X22 و MVM X33S

بررسی در مسیر طولانی همواره مورد توجه خودروسازانی بوده که به دوام خودروهای خود و ارزیابی از اشکالات بلند مدت محصولات خود بها می دهند. تست های فنی 2 یا 3 هزار کیلومتری که حسابی خودروها رو آب بندی می کنند و اگر نکته ای از دید سازنده پنهان باشد، به آنها گوشزد می کند. […]

javankhodro
چهارشنبه - ۱۵ فروردین ۱۳۹۷

بررسی در مسیر طولانی همواره مورد توجه خودروسازانی بوده که به دوام خودروهای خود و ارزیابی از اشکالات بلند مدت محصولات خود بها می دهند. تست های فنی 2 یا 3 هزار کیلومتری که حسابی خودروها رو آب بندی می کنند و اگر نکته ای از دید سازنده پنهان باشد، به آنها گوشزد می کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو ،

در روزهای پایانی سال 96 فرصتی توسط شرکت مدیران خودرو ایجاد شد تا خبرنگاران تخصصی حوزه خودرو، به مدت 4 روز با MVM X33S و MVM X22 مسافرتی 2000 کیلومتری بروند و این خودروها را در بوته محک قرار دهند.


جدیدترین شرایط فروش ((اقساطی)) مدیران خودرو + تعمیرات تخصصی MVM و چری

در نمایندگی 480 مدیران خودرو (محمدی)


ام وی ام X22  در طراحی ظاهری سعی کرده تلفیقی از روحیه اسپرت و خانوادگی را  در این کراس اوور کوچک شهری بدمد. خودرویی که با 2 گیرباکس 4 دنده اتوماتیک و 5 دنده دستی و نیز یک پیشرانه 1.5 لیتری با 105 اسب بخار قدرت و 135 نیوتن متر گشتاور به بازار عرضه می شود.

بدنه 2 رنگ، رینگ اسپرت، دی لایت و فرم چراغ ها کمک زیادی به اسپرت بودن ظاهر X22 می کنند. البته کابین X22  شباهت هایی هم به کابین X33S دارد. امکاناتی نظیر صندلی چرم ، نمایشگر ۸ اینچ و کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، کروزکنترل ، سانروف و کامپیوتر سفری از امکانات این خودروست.

و اما MVM X33S ، سومین نسل از ایکس33 که حضور موفقی هم در بازار داشته است. طراحی جوان پسند که دستخوش تغییرات زیادی نسبت به نسل قبلی شده است. طراحی کابین نیز به روز شده و با استفاده از تریم های رنگی و مانیتور بزرگ، جذاب تر به نظر می رسد. تنها نکته منفی در طراحی بخش عقب ، بیرون آمدن سر اگزوزها از بخش انتهایی خودرو است که می توانست شکیل تر طراحی شود.

X33S دارای یک پیشرانه 1971 سی سی با 139 اسب بخار قدرت و 182 نیوتن متر گشتاور است که با یک گیرباکس 7 سرعته CVT جفت و جور شده است.

آغاز سفر با ام وی ام X22 و X33s

سفر را با سوار شدن بر X22  دنده اتوماتیک آغاز می کنیم. اولین نکته ای که هنگام سوار شدن جلب توجه می کند سقف نسبتا کوتاه این خودروست که ممکن است برای افراد قد بلند کمی آزار دهنده باشد. هنگام شتاب گیری با تاخیر جزئی خودرو شروع به حرکت می کند و شتاب گیری نرم و بی صدایی دارد. تعویض دنده ها در دورهای میانی مطلوب است. با توجه به اینکه به سمت آستارا در حرکت بودیم، برخی از نقاط مسیر هنگام مواجهه با سربالایی های محسوس، کشش خودرو کم می شد که نیاز داشت تا فشار بیشتری بر پدال گاز بیاوریم که خب برای یک کراس اوور کوچک سهری موضوعی طبیعی به شمار می آید. این ضعف در X33S کمتر به چشم می آمد.

شب اول در آستارا همراه با مراسم چهارشنبه سوری بود. شب را استراحت کردیم و صبح به سمت تبریز ، این بار با X33S  ادامه مسیر دادیم. شتاب گیری نرم تر بود و البته گیرباکس CVT به این نرمی کمک به سزایی می کند. هنگام شتاب گیری با X33S احساسی که با گیرباکس های تیپ ترونیک معمولی دارید و تعویض دنده ها را متوجه می شوید ندارید، شتاب گیری یک نواخت آن برای بار اول موجب تعجب راننده می شود، اما خیلی زود به آن عادت می کنید.

صفحه آمپر اسپرت در این خودرو به جذابیت کابین افزوده است و همچنین راحتی کار کردن با ادوات داخلی و سیستم تهویه مطبوع، حواس راننده را حین رانندگی کمتر درگیر می کند.

پس از کمی استراحت در تبریز ، به سوی سنندج عازم شدیم. مسیرهای مارپیچی که در راه دیدیم، فرصت مناسبی بود تا کمی هندلینگ X33S را آزمایش کنیم. تعادل ایکس33 اس در مسیر مارپیچ خوب بود، به ظری که خیلی زیاد به ترمزها فشار نیاورید و انصاف را در ارزیابی رعایت کنید.

در مسیر حرکت به سوی همدان سوار بر X22 دنده ای شدیم. نسخه دنده ای نسبت به اتوماتیک علاوه بر گیرباکس، در دکمه Eco & Sport تفاوت دارد. در این مدل صدای موتور آرام تر و شتاب گیری مطلوب تر است و عبور از مسیرهای سربالایی با کشش بهتری انجام می شود. طبیعتا گیرباکس 5 دنده ضرایب بهتری نسبت به 4 دنده دارد و برای راننده قدرت اختیار بیشتری قائل می شود.

نکات مثبت و منفی X22 و X33S

اگر بخواهیم از نکات مثبت ام وی ام X22 بگوییم باید به طراحی ظاهری زیبا، کابین کم صدا و ترمزهای خوب اشاره کنیم. نکات منفی آن کشش کم در سربالایی ها و صندلی های نسبتا خشک آن است.

نکته مثبت X33S علاوه بر کابین زیبا، هماهنگی مطلوب موتور و گیرباکس و امکانات مناسب است و اگر بخواهیم به نکته منفی اشاره کنیم، مصرف سوخت بالای آن است که البته با توجه به فشاری که ما در این مسیر به آن وارد کردیم تا حد زیادی طبیعی به نظر می رسد. شاید اگر از قطعات پلاستیکی کمتری در اتاق این خودرو استفاده می شد، بهتر بود. اما تریم های زیبا باعث شده تا این نکته کمتر به چشم بیاید.

در مجموع هر دو خودرو با توجه به قیمت گذاری در بازار ایران، گزینه های قابل توجهی به نظر می رسند و کاملا نیاز یک خانوده کوچک را هم در شهر و هم در مسافرت برآورده می کنند. خدمات پس از فروش و گستردگی نمایندگی های مدیران خودرو در سراسر کشور، امنیت فکری برای خریدار ایجاد می کند تا هیچ کجا نگران سرویس گرفتن برای خودروی خود نباشد. ضمن اینکه مدیران خودرو در طول سال شرایط و تسهیلات ویژه ای برای خریداران در نظر می گیرد و این موضوع به عنوان یک مزیت رقابتی در بازار همواره مطرح است.

 

بیشتر بخوانید:

مزیت های سفر با ام وی ام X33

بررسی فنی ام وی ام X33S / دنده سنگین ام وی ام برای عبور از سربالایی رقابت!

تست و بررسی ام وی ام X33 اتوماتیک

 

چالشی برای چینی های دست دوم/ گزارش تست جاده محصولات کارکرده مدیران خودرو

سال نو، چهره نو / ام وی ام 110 با ترکیب رنگ جدید در سبد محصولات مدیران خودرو

جشن هفتمین سالگرد باشگاه هواداران مدیران خودرو برگزار شد + تصاویر

گردهمایی ایکس33 اس سواران در پارک آبشار تهران

جشن هفتمین سالگرد باشگاه هواداران مدیران خودرو برگزار شد + تصاویر

کسب بالاترین رضایتمندی کیفیت توسط ام وی ام ایکس22

ترکیب فانتزی هاچ بک‌ها و کراس اوورها/ مقایسه ام وی ام X22 و لیفان X50

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی