پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروهای فرسوده

نقش کلیدی تجهیزات هوشمند پلیس در اعمال قانون خودروهای فرسوده

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: تجهیزات هوشمند در تشخیص تخلف ” تردد خودروهای فرسوده ” نقش کلیدی دارد و پلیس با هر بار بررسی مدارک رانندگان متخلف، درباره فرسودگی خودروی آنان نیز اعمال قانون می‌کند. سردار “تقی مهری” در خصوص برخورد پلیس راهور با خودروهای فرسوده،اظهار کرد:  ماده 9 قانون رسیدگی به تخلفات […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۱۰ خرداد ۱۳۹۶

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: تجهیزات هوشمند در تشخیص تخلف ” تردد خودروهای فرسوده ” نقش کلیدی دارد و پلیس با هر بار بررسی مدارک رانندگان متخلف، درباره فرسودگی خودروی آنان نیز اعمال قانون می‌کند.

سردار “تقی مهری” در خصوص برخورد پلیس راهور با خودروهای فرسوده،اظهار کرد:  ماده 9 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی اشعار می‌دارد؛ مأموران باید در صورتی مدارک رانندگان را مطالبه کنند که شاهد تخلف از سوی راننده باشند یا راننده تحت تعقیب قضائی یا انتظامی باشد.

وی افزود: بنا به فحوای مفاد این ماده قطعا متوقف نمودن موقت وسیله نقلیه زمانی از سوی پلیس صورت می‌گیرد که تخلفی از راننده خودرو مشاهده شود.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه تشخیص تخلف تردد فرسودگی خودرو با چشم عادی قابل تشخیص نیست، بیان کرد : کسانی این اظهارات را مطرح می‌کنند که چشمان همیشه باز و بیدار پلیس را به دلیل عدم اطلاع علمی و عملی از قوانین و اجرای مقررات، بسته‌اند در حالی که با کمترین مطالعه در مقررات و بررسی کارشناسی،  این مهم را دریافت می‌کردند.

بنابراعلام پایگاه خبری پلیس، سردار مهری ادامه داد: در سال 95 بیش از 6 میلیون اعمال، اجرای قانون و صدور جریمه برای تخلفاتی مثل نداشتن “معاینه فنی”، “دودزا بودن وسیله نقلیه” و سایر نقص های فنی توسط پلیس راهور صادر شده که پلیس راهور را از هر دفاعی بی نیاز می کند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه برای تشخیص تخلف “تردد خودروی فرسوده” استفاده از تکنولوژی های روز  ضرورت دارد، خاطر نشان کرد: صرفا سیستم های هوشمند قادر خواهند بود با رصد و تشخیص این موضوع جریمه لازم را نیز صادر کنند که البته در این خصوص تعاملات و رایزنی هایی با وزارت کشور داشتیم تا ان شاءالله با نصب تجهیزات کنترلی هوشمند، نسبت به کنترل تردد خودروهای فرسوده هشت کلان شهر کشور اقدام اساسی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: البته در خصوص تزریق تجهیزات کنترلی هوشمند نسبت به تشخیص و تردد خودروهای فرسوده رایزنی هایی با وزارت کشور صورت گرفته است.

سردار مهری گفت: پلیس راهور با مشاهده هرگونه تخلف از سوی راننده، وسیله نقلیه را متوقف و حین بررسی مدارک، اگر خودرو از نوع فرسوده به لحاظ سنی باشد، نسبت به اعمال قانون و صدور قبض جریمه اقدام خواهد شد.

محدودیت های ترافیکی محور کرج – چالوس در تعطیلات پیش رو

پلاک خودروهای مناطق آزاد تغییر می‌کند

چگونه المثنی کارت وسیله نقلیه را بگیریم؟

برای گرفتن گواهینامه رانندگی جدید چه مراحلی را باید بگذرانیم؟

الزام دریافت برگه ماموریت خودروهای دولتی برای تردد در ساعت غیر اداری

آموزش‌های نوین و محدودیت‌های خاص برای گواهینامه رانندگی های جدید

خرید و فروش خودروهای فرسوده ممنوع شد

پلاک تاریخی در پیچ خواستن یا نخواستن

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی