پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کیفیت خودروهای داخلی

رده بندی کیفیت خودروهای تولید داخل (اردیبهشت ۹۶)

طبق روال هر ماه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ، گزارش بررسی کیفیت خودروهای تولید داخل در ماه اردیبهشت را در بخش های مختلف سواری، وانت و سنگین منتشر کرده است. شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران : در اردیبهشت ماه 1396 تعداد 64219 دستگاه خودرو توليد گردید كه 99 درصد از حجم توليدات […]

میلاد میرعابدینی
پنجشنبه - ۱۱ خرداد ۱۳۹۶

طبق روال هر ماه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ، گزارش بررسی کیفیت خودروهای تولید داخل در ماه اردیبهشت را در بخش های مختلف سواری، وانت و سنگین منتشر کرده است.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران :

در اردیبهشت ماه 1396 تعداد 64219 دستگاه خودرو توليد گردید كه 99 درصد از حجم توليدات به خودروهای گروه سبک و یک درصد دیگر به خودروهای گروه سنگين اختصاص دارد. خودروهای توليد داخل در اردیبهشت ماه 96 شامل 42 مدل خودرو در گروه سبک و 7 مدل در گروه سنگين مي‌باشد.

بر اساس اعلام ISQI، در اردیبخشت ماه خودرو های مزدا3، گرندویتارا، هیوندای i10  و i20، کیا سراتو تولید سایپا، رنو ساندرو، تندر90 اتوماتیک و  پارس تندرتوانستند با کسب چهارستاره کیفیت، بالاترین رتبه را در بازه های قیمتی خود به دست آوردند.
گفتنی است در این لیست شاهد حضور هیوندای i10 و i20 برای نخستین بار در این لیست هستیم، خودرو هایی که تولید آن ها به تازگی آغاز شده است و در آغاز کار توانستند بالاترین سطح کیفی را از آن خود کنند. به علاوه در این لیست شاهد حضور تندر90 اتوماتیک و پارس تندر هستیم، خودرو هایی که با افزایش یک پله ای نسبت به ماه پیش، در رده چهارستاره ها جای گرفته اند.

گروه سبك:

← 1 -بخش وانت:

در این بخش به جز پیکاپ فوتون و وانت تندر همگی با اخذ 1 ستاره كيفي پایين‌ترین كيفيت خودروها توليد ساخت داخل را در این ماه به خود اختصاص دادند.

جدول سطوح كيفي خودروهاي گروه سبك-بخش وانت​

 

رده بندی کیفیت خودروهای وانت-اردیبهشت 96

 

← 2 -بخش سواري:

در این بخش در سطح قيمتي 1 خودروهای نيومزدا 3 گروه بهمن و گرند ویتارا شرکت ایران خودرو و در سطح قيمتي 2 خودروهای هيوندای i20 و كيا سراتو و در سطح قيمتي 3 خودرو هيوندا i10 و در سطح قيمتی 4 خودروهای رنو ساندرو، تندر 90 اتوماتیک و پارس تندر با اخذ 4 ستاره كيفي بالاترین كيفيت خودروها توليد ساخت داخل را در این ماه به خود اختصاص دادند.

خودروهایی که در جدول ذیل، 1 ستاره کیفی دارند در پایین سطح کیفیت معرفی شده‌اند.

 

جدول سطوح كيفي خودروهاي گروه سبك-بخش سواري

رده بندی کیفیت خودروهای سواری-اردیبهشت 96

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران – جدول مقايسه سطوح كيفيت خودروهای سواری

مقایسه سطوح کیفیت خودروهای سواری-اردیبهشت 96

 گروه سنگين:

← 1 -بخش باري:

در این بخش خودروها كشنده ولوو FH500 و كشنده ولوو FH460 با اخذ 4 ستاره كيفي بالاترین كيفیت خودروهای توليد ساخت داخل را در این ماه به خود اختصاص دادند.

← 2 -بخش مسافري:

در این بخش خودرویي در این ماه توليد نشده است.

جدول سطوح كيفي خودروهاي گروه سنگين

رده بندی کیفیت خودروهای سنگین-اردیبهشت 96

 

جدول مقايسه سطوح كيفيت-گروه سنگين

مقایسه سطوح کیفیت خودروهای سنگنی-اردیبهشت 96

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی