پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رنو سیمبل

تولید سیمبل و داستر مخصوص بازار ایران

رنو در شرایطی از اوایل سال 2018 میلادی فعالیت جدید خود را در خودروسازی کشور آغاز خواهد کرد که قصد دارد دو محصول مخصوص برای مشتریان ایرانی تولید کند. این خودروساز فرانسوی تفاهم نامه همکاری مشترک با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) امضا کرده و به زودی آن را تبدیل به قرارداد خواهد […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۳ خرداد ۱۳۹۶

رنو در شرایطی از اوایل سال 2018 میلادی فعالیت جدید خود را در خودروسازی کشور آغاز خواهد کرد که قصد دارد دو محصول مخصوص برای مشتریان ایرانی تولید کند. این خودروساز فرانسوی تفاهم نامه همکاری مشترک با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) امضا کرده و به زودی آن را تبدیل به قرارداد خواهد کرد.

طبق برنامه اولیه رنو برای فعالیت مستقل‌اش در ایران، قرار است دو محصول مخصوص برای مشتریان داخلی طراحی و تولید و عرضه شود. رنو سیمبل و داستر دو محصولی به شمار می روند که رنویی ها قصد دارند مدل های جدید آنها را فقط در ایران به تولید برسانند.

هرچند این دو خودرو هم اکنون نیز در بازار کشورهای مختلف عرضه می‌شوند، با این حال رنو می خواهد مدل های جدید آنها را با طراحی متفاوت و تغییرات فنی، در ایران به تولید برساند. به عبارت بهتر، رنو سیمل و داستر (با ظاهری متفاوت و تغییرات فنی) فقط در ایران به تولید خواهند رسید و رنو در سایر خطوط تولید خود (چه در فرانسه و چه در سایر کشورها) این محصولات را به تولید نخواهد رساند.
به نظر می رسد اگر رنو بتواند سیمبل و داستر مختص بازار ایران را با قیمت و کیفیتی مناسب در سطح بازارهای بین المللی تولید کند، امکان صادرات آنها به سایر بازارها وجود خواهد داشت. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، پروژه رنو مبنی بر تبدیل ایران به پایگاه صادراتی این شرکت در خاورمیانه، کلید خواهد خورد و در آینده، خودروهای بیشتری از کشور راهی بازارهای بین المللی می شوند.
رنویی ها اما به جز سیمبل و داستر، خودرویی دیگر به نام کوئید را نیز در ایران به تولید خواهند رساند و گفته می شود این محصول در مقایسه با مدل های مشابه در هند و برزیل، از کیفیت مناسب تر و طبعا قیمت بالاتری برخوردار خواهد بود.منبع: خودروکار

پژو و رنو اجازه صادرات خودروهای کم‌کیفیت را نمی‌دهند

خرید آسان محصولات رنو فرانسه در ایران

مزایای گیربکس جدید محصولات تولیدی رنو در ایران

فروش رنو کولئوس با مدل 2018 به زودی آغاز می شود

دومین قرارداد خودرویی ایدرو

آشنایی با نمایشگاه مجازی رنو کولئوس

نشان درخشان سبز براي محصولات توليدي رنو در ایران خودرو

ایران ششمین بازار بزرگ رنو فرانسه

پارس خودرو مجددا ارزش یاب رنو در ایران شد

قرارداد با رنو نهایی شد/قرارداد سایپا و سیتروئن در مرحله اجرایی

تولید رنو سیمبل و رنو داستر در ایران

چهره متفاوت بازار خودرو در سال ۹۶

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی