پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نمایشگاه شیراز 94

نمایشگاه بین المللی خودرو در شیراز

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی خودرو و قطعات شیراز عصر دیروز با حضور 250 شرکت تولید و توزیع کننده داخلی و نمایندگی های شرکت های خارجی در 17 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی مسقف و شش هزار متر مربع فضای باز برپا شد.     این نمایشگاه در حالی آغاز به کار کرد که از دو خودروساز […]

javankhodro
پنجشنبه - ۲۱ خرداد ۱۳۹۴

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی خودرو و قطعات شیراز عصر دیروز با حضور 250 شرکت تولید و توزیع کننده داخلی و نمایندگی های شرکت های خارجی در 17 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی مسقف و شش هزار متر مربع فضای باز برپا شد.

نمایشگاه شیراز 94

نمایشگاه شیراز 94

نمایشگاه شیراز 94

نمایشگاه شیراز 94

 

 

این نمایشگاه در حالی آغاز به کار کرد که از دو خودروساز بزرگ داخلی تنها ایران خودرو حضور گسترده دارد و یکی از سه سالن اصلی نمایشگاه را در اختیار خود و شرکت های تابعه اش ازجمله ایساکو، ساپکو، ایران خودرو دیزل، امداد خودرو ایران و نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش قرار داده است.

علاوه بر ایران خودرو گروه خودروسازی بهمن، کرمان خودرو، مدیران خودرو و راین خودرو از جمله شرکت های حاضر در نمایشگاه چهاردهم هستند.

هرچند که اعلام شد در این نمایشگاه، نمایندگان شرکت های خودروسازی کشورهای هلند، آلمان، کره، ژاپن، چین و فرانسه نیز حضور دارند اما در بخش خارجی نمایشگاه بیش از همه خودروهای چینی مونتاژ ایران است که به چشم می آیند و برخی از آن ها برای نخستین بار عرضه شده اند.

گرچه این نمایشگاه همزمان با اعلام رشد 17 درصدی تولید خودرو در کشور گشایش یافت اما در مقایسه با سال گذشته علاوه بر غیبت سایپا و اکتفا به حضور سایپادیزل، نبود خودروهای ایتالیایی، ژاپنی و کره ای نیز در آن محسوس است.

از این رو نمایشگاه به عرصه هم آوردی ایران خودرو با خودروسازان متکی به صنعت خودرو چین تبدیل شده است.

از سوی دیگر، با وجود حضور محدودتر فعالان خودرویی در نمایشگاه امسال، استقبال عمومی از نمایشگاه همچنان خوب و حتی گسترده تر از سال گذشته است و همین مسأله موجب اختصاص غرفه هایی از نمایشگاه به نمایندگی های فروش خودرو شده است.

نمایشگاه شیراز 94

نمایشگاه شیراز 94

نمایشگاه شیراز 94

نمایشگاه شیراز 94

شبیه سازی چینی ها

در میان خودروهای چینی نمایشگاه بودند خودروهایی که ظاهر آن ها بسیار تداعی کننده برخی خودروهای کره ای و اروپایی بود.

همچنین مسئولان غرفه های این خودروها از ورود محصولات جدید و مشتری پسند خود با قیمت های زیر 30 و 40 میلیون سخن می گفتند و تأکید داشتند غیر از مشکلاتی که برخی مدل هایشان از لحاظ گیربکس، صفحه کلاج و دوام آپشن ها داشته اند هیچ شکایتی از کیفیت موتور این خودروها دریافت نکرده اند.

چینی ها تأکید داشتند که در پی سهم 500 هزار دستگاهی از بازار ایران تا سال 2020 هستند و حتی در ایام پس از تحریم نیز از بازار ایران پا پس نخواهند کشید.

اما بازدیدکنندگان حرفه ای و کیفی نمایشگاه از این که چینی ها از تولید محصولات جدیدتر خود در ایران امتناع می کنند گله مند بودند و می گفتند که بیش تر محصولات عرضه شده آن ها محصولاتی هستند که دست کم دیگر با این فیس (ظاهر) و بدون آپشن در خود چین هم تولید نمی شوند.

طرحی مهم برای احراز اصالت قطعه

یکی از حرکت های مهم و مورد نیاز که سرانجام در این نمایشگاه از آغاز آن خبر داده شد، اجرایی شدن طرح اصالت قطعه برای جلوگیری از عرضه قطعات یدکی تقلبی است.

علی نمکین، مدیرعامل ایساکو در حاشیه نمایشگاه شیراز در این باره گفت: در این طرح مصرف کنندگان پس از خرید قطعه شماره بارکد درج شده روی بسته بندی آن را به شماره 300031  پیامک می کنند و بلافاصله پس از ارسال پیامک، اصالت داشتن یا نداشتن قطعه و قیمت آن از طریق پیام کوتاه به مشتریان اطلاع رسانی خواهد شد.

راه اندازی همزمان نمایشگاه مجازی

راه اندازی نمایشگاه مجازی محصولات ایران خودرو به نشانی www.ikcopress.ir از دیگر اتفاقات جالب توجه نمایشگاه بود. در فاز نخست این نمایشگاه مجازی برندهای ملی ایران خودرو شامل دنا، رانا، سورن جدید، سمند ال ایکس و سمند اس ای با امکان چرخش 360 درجه در دسترس کاربران قرار می گیرند.

کاربران با استفاده از این فناوری ضمن بازدید محصول از زوایای مختلف از جمله پانورامای داخلی می توانن رنگ خودرو را نیز انتخاب کنند. این فناوری ها جزو آخرین فناورهای اطلاعاتی است که خودرو سازان بزرگ جهان هم برای اطلاع رسانی و توسعه ارتباط با جامعه از آن استفاده می کنند.

“واقعیت افزوده” نیز که در موبایل اپلیکیشن ایران خودرو اجرا می شود، سه بعدی شدن خودرو را ممکن می سازد.

محصولات جدید ایرانی و تعهدات پیشین

دنا، رانا، رنوکپچر، پارس ای ال ایکس و وانت آریسان، از جمله محصولات ایران خودرو است که در نمایشگاه شیراز عرضه می شود. دراین میان سورن با موتور توربوشارژ ای اف 7 تازه ترین محصول به شمار می رود که تا پایان سال جاری به تولید انبوه می رسد.

معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو درخصوص تغییر سیاست ایران خودرو بر عرضه خودرو دنا با وجود مخالفت شورای رقابت با قیمت مورد نظر ایران خودرو گفت: استقبال گسترده و فشار مردم، مسئولان و نمایندگی های فروش و نمایندگان مجلس سرانجام ما را بر آن داشت تا به شکل محدود و آزمایشی طرح تداوم عرضه این خودرو در داخل را دنبال کنیم و البته کماکان متقاضی افزایش قیمت این محصول هستیم.

مصطفی خان کرمی افزود: برای تامین بخشی از نیاز داخل 2000 دستگاه برای تحویل مرداد و شهریور ماه پیش فروش شد و تعهدات قبلی نیز تا اوایل تیر ماه به پایان می رسد.

وی درخصوص تعهدات معوق تندر 90 دنده اتوماتیک نیز گفت: تا تیرماه تمام تعهدات معوق تندر 90 تحویل خواهد شد. همچنین پیش فروش این خودرو نیز برای تحویل در ماه های تحویل مهر، آبان و آذر ماه است.

خان کرمی قیمت فعلی خودروی تندر 90 اتومات را 47 میلیون و 550 هزار تومان اعلام کرد و در خصوص رنو کپچر نیز گفت: قیمت این خودرو 105 میلیون تومان تعیین شده که 150 دستگاه آن با تخفیف به قیمت 98 میلیون و 900 هزار تومان پیش فروش و تا اواخر تیر ماه تحویل خواهد شد. تا پایان سال نیز 2000 دستگاه دیگر از این محصول عرضه خواهد شد. برنامه ریزی برای فروش رنو کلیو نیز در حال انجام است و احتمالا تا نیمه دوم امسال عرضه خواهد شد.

وی با بیان این که امسال برنامه تولید 660 هزار دستگاه خودرو هدف گذاری شده و برنامه فروش خودرو به صورت منطقه ای نیز در دستور کار است، اظهار داشت: مهم ترین چیزی که این روزها ذهن ما را در ایران خودرو مشغول کرده، مسأله کیفیت است و بر همین اساس برنامه ای با هدف عدم مراجعه خودروهای تولیدی به تعمیرگاه ها قبل از 10 هزار کیلومتر تهیه کرده ایم.

رونمایی های دیگر

در این نمایشگاه همچنین خودرو لیفان x50 شرکت کرمان موتور، کامیون کشنده ولوو FH500 شرکت سایپادیزل و سوباروی لگاسی شرکت سیف خودرو رونمایی شدند .

گفتنی است این نمایشگاه که پس از نمایشگاه خودرو تهران بزرگ ترین نمایشگاه خودرویی کشور محسوب می شود تا 22 خرداد از ساعت 17 تا 22 در شهرک گلستان شیراز برای بازدید علاقه مندان دایر خواهد بود.

نمایشگاه شیراز 94

نمایشگاه شیراز 94

 

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

کیوسک مطبوعاتی