پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اسکنر جاده ای-1

اسکنر جاده، تکنولوژی جدید راهداری

اسکنر جاده، راه حل تکنولوژی برای حل ایرادات آسفالت وجود چاله و ترک در جاده علاوه بر اینکه لذت رانندگی و سفر را کم میکند خطراتی چون ترکیدن لاستیک و ایجاد تصادف به منظور رد کردن به همراه می آورد. همه ما تجربه نا خوشایند افتادن چرخ در چاله و صدای دلخراش کمک فنر را […]

سهیل زنگنه
یکشنبه - ۴ تیر ۱۳۹۶

اسکنر جاده، راه حل تکنولوژی برای حل ایرادات آسفالت

وجود چاله و ترک در جاده علاوه بر اینکه لذت رانندگی و سفر را کم میکند خطراتی چون ترکیدن لاستیک و ایجاد تصادف به منظور رد کردن به همراه می آورد. همه ما تجربه نا خوشایند افتادن چرخ در چاله و صدای دلخراش کمک فنر را شنیده ایم و به عدم دقت مسئولین اشاره کرده ایم و پاسخ معمولاً به تغییرات آب و هوایی و عدم وجود امکانات لازم برای بررسی مداوم بوده است.

حال به کمک تکنولوژی سرعت یافتن ترک و چاله چندین برابر شده است و خوشبختانه کشور عزیزمان نیز به تازگی این فناوری را بکار گرفته است.

اسکنر جاده ای

صبح شنبه اولین خودوری اسکن جاده ای با حضور معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای رونمایی شد.

به گفته مدیرکلی راهداری و حمل و نقل جاده ای، پیش از این تمام عملیات یافتن مشکلات جاده و مستند کردن آن به صورت دستی انجام میشد که فرآیندی زمان بر و با خطای بالا بود که به تعداد محدود انجام میشد. حال با کمک این خودرو تصویر برداری از جاده و یافتن ترک و چاله آسان و سریع شده است. به طور مثال در روش قبلی یک جاده ی 100 کیلومتری حدود یک هفته کار نیاز داشت که با این تکنولوژی کار لازم به 2 ساعت تقلیل یافته است.

این اسکنر جاده ای با بهره گیری از لیزر و مکان یابی GPS میتواند با سرعت 96 کیلومتر در ساعت به یافتن ایرادات بپردازد که با گزارش طول و عمق چاله کمک شایانی به تصمیم گیری برای تعمیرات ارائه میدهد.

به گفته مسئولین ایران یازدهمین کشوری است که از این تکنولوژی برای بهبود امنیت راه ها استفاده کرده است.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی