پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

معاینه فنی

قوانین جدید معاینه فنی چقدر سختگیرانه‌تر است؟

به گفته مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران: اجرای قوانین جدید در صدور برگه معاینه فنی بستگی به تعریف آن در سامانه سیمفا دارد. به نقل از مهر ، سیدنواب حسینی  با اشاره به زمان اجرایی شدن قوانین جدید در صدور برگه معاینه فنی گفت: باید حدود مجاز در تست آلاینده سامانه سیم فاتعریف […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۲ مرداد ۱۳۹۶

به گفته مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران: اجرای قوانین جدید در صدور برگه معاینه فنی بستگی به تعریف آن در سامانه سیمفا دارد.

به نقل از مهر ، سیدنواب حسینی  با اشاره به زمان اجرایی شدن قوانین جدید در صدور برگه معاینه فنی گفت: باید حدود مجاز در تست آلاینده سامانه سیم فاتعریف شود و پس از ابلاغ توسط وزارت کشور در تمامی مراکز معاینه فنی حدود مجاز اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: تعیین حد مجاز آلایندگی بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست است که همه مراکز ملزم به رعایت آن هستند و تهران نیز از این موضوع مستثنا نیست.

وی با تأکید بر اینکه حد مجاز تعریف شده بسیار سخت گیرانه است، گفت: بر اساس تحقیقی که مرکز کنترل هوا درخصوص حد مجاز انجام داده 58 درصد خودورها در این تست آلاینده مردود می‌شوند. نظر معاینه فنی خودروهای تهران این بود که محدوده مجاز مرحله به مرحله اجرایی شود تا کمتر به صاحبان خودرو فشار بیاید اما در این زمینه تابع قانون هستیم.

به گفته حسینی خودروهایی که پیش از این برگه معاینه فنی دریافت کردند تا پایان مهلت اعلام شده اعتبار دارد و نیازی نیست بر اساس قوانین جدید دوباره برگه معاینه فنی دریافت کنند.

روز گذشته، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از اجرای حدود مجاز معاینه فنی جدید خبر داد و گفت: با اجرای این حدود مجاز سختگیرانه 9 تا 10 درصد از میزان آلودگی – که مربوط به عدم کارکرد صحیح خودروها در چرخه مصرف است- کاهش می‌یابد. حدود مجاز معاینه فنی که تاکنون اجرا می‌شود مصوب سال 1374 است. این مصوبه به دوره قبل از ارتقای استاندارد خودروها برمی‌گردد.

همچنین سید نواب حسینی منش  خاطرنشان کرد: در حدود مجاز جدید میزان قبولی و مردودی برای CO از 2.5 پی پی ام به 0.7 کاهش پیدا می کند.

وی اظهار کرد: همچنین در حدود مجاز جدید شاخص لاندا که تاکنون محاسبه نمی شده نیز لحاظ شده است.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای پایتخت یادآور شد: اجرای این حدود زمانی آغاز می شود که تغییرات آن توسط سازمان شهرداری ها در سامانه سیمفا اعمال شود.

وی درخصوص اجرای طرح ترافیک برای موتورسیکلت های شهر تهران نیز گفت: سامانه سیمفا برای موتورسیکلت ها طراحی نشده اما در صورت نیاز، پنج مرکز معاینه فنی تهران با 10 خط آماده ارائه خدمات مرتبط با تاییدیه معاینه فنی موتورسیکلت ها هستند.

حسینی منش افزود: با توجه به اینکه موتورسیکلت ها به مراکزی که خارج از محدوده شهری قرار دارند مراجعه نمی کنند بنابراین در مراکز محدوده شهر، 2 خط معاینه فنی موتورسیکلت در نظر گرفته شده است.

مردودی سه برابر معاینه فنی در صورت سخت گیری

معاینه فنی از فردا سختگیرانه تر خواهد شد

کارنامه مردودی های معاینه فنی در سامانه سیمفا

2 مرکز جدید معاینه فنی در تهران

سقف سن معاینه فنی خودروهای شخصی تا 4 سال کوتاه شد!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی