پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

-2امضا قرارداد مشترک بین رنو پارس خودرو و ایدرو

امضا قرارداد توسعه و تولید خودروهای جدید بین رنو، نگین خودرو و ایدرو

قرارداد توسعه و تولید خودروهای جدید در ایران بین رنو، ایدرو و نگین خودرو امروز امضا شد که به سبب آن تولید و توسعه خودروهای جدید در ایران انجام می شود و توسعه و شکوفایی برای قطعه سازان نیز همراه دارد. به گزارش خبرنگار جوان خودرو، معاون وزیر صنعت و معدن و مدیرعامل شرکت ایدرو […]

سهیل زنگنه
دوشنبه - ۱۶ مرداد ۱۳۹۶

قرارداد توسعه و تولید خودروهای جدید در ایران بین رنو، ایدرو و نگین خودرو امروز امضا شد که به سبب آن تولید و توسعه خودروهای جدید در ایران انجام می شود و توسعه و شکوفایی برای قطعه سازان نیز همراه دارد.

به گزارش خبرنگار جوان خودرو، معاون وزیر صنعت و معدن و مدیرعامل شرکت ایدرو (منصور معظمی) اعلام کرد در فاز اول مجموعاً 665 میلیون یورو سرمایه گذاری انجام می شود که منجر به اشتغال زایی برای 3000 نفر می شود. در این فاز 150 هزار دستگاه خودرو تولید میگردد که باید به 300 هزار دستگاه در سال برسد. یکی از اهداف این قرارداد ارتقا توان قطعه سازان و کسب تاییدیه کمپانی های بزرگ برای قطعات تولیدی ایرانی است. تولید قطعات به صورت 30 به 70 بین رنو و قطعه سازان ایرانی تقسیم شده است و رفته رفته به تعداد قطعه سازان ایرانی مورد اعتماد رنو اضافه می شود. نگین خودرو در حال حاضر 35 واحد توزیع دارد که به 250 واحد خواهد رسید. ساخت گیرباکس و شاسی در این قرارداد نیز مد نظر قرار دارد تا نیاز کشور تامین شود.

-1امضا قرارداد مشترک بین رنو پارس خودرو و ایدرو

قائم مقام گروه خودروسازی رنو:
خوشحالیم  که این قرارداد تاریخی را  با یکی از بزرگترین بازارهای جهان به امضا میرسانیم. رنو در ایران در درازمدت خواهد ماند و حتی برای توسعه مهندسی و آموزش استعدادهای ایران نیز برنامه ریزی کرده است. رنو از سال ۲۰۰۴ در ایران حضور داشته و با فراهم شدن شرایط بهتر همواره قوی تر از قبل حاضر شده است. صنعت خودرو ایران با این قرارداد به بازار جهانی متصل می شود و این امر اتفاق مهمی محسوب می شود.

وزیر صنعت و معدن نیز گفت:
خودرو محصول بین المللی است و  همکاری بین المللی می طلبد. دلیل طولانی شدن این قرارداد نکات مدنظر ما از جمله انتقال دانش بود که از جمله میتوان به احداث یک کارخانه تولید موتور به شکل مستقل اشاره کرد. مورد دیگر ورود قطعه سازان ما به زنجیره جهانی رنو است که اهمیت شایانی دارد. در این قرارداد واردات نیز دیده شده است و این امر یکی از دلایل ورود نگین خودرو با 20 درصد سهم بوده است.از سهام باقی مانده 20 درصد به شرکت ایدرو و 60 درصد به شرکت رنو تعلق دارد. شرکت ایدرو تنها به صورت شتاب دهنده در این قرارداد حضور دارد و دخالتی در مدیریت و ساخت نداد. بدین ترتیب اصل 44 قانون اساسی نقض نشده است.

منصور معظمی_ایدرو

در پاسخ به خبرنگاره جوان خودرو  مبنی بر نارضایتی هایی که در سال های گذشته از خدمات شرکت های وارد کننده رنو وجود داشته است مدیرعامل شرکت ایدرو عنوان کرد با ورود تمام قد رنو  به طور کلی تمام این موارد متحول خواهد شد و مطابق با استانداردهای جهانی فروش و خدمات پس از فروش رنو به ایرانیان عرضه خواهد شد. به طور قطع به یقین با انجام این قرارداد فروش و خدمات پس از فروش مطابق با استاندارد جهانی خواهد بود. اگر قرار باشد واردات دیگری صورت گیرد از طریق این مشارکت انجام می شود.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی