پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فوتون ساوانا_شاسی بلند عظیم خودرو

فوتون ساوانا شاسی بلند تولیدی عظیم خودرو

شرکت عظیم خودرو در نمایشگاه خودرو مشهد با شاسی بلند جدید خود حضور یافت و اعلام کرد فوتون ساوانا اولین محصول تولیدی این شرکت خواهد بود. شرکت عظیم خودرو پس از چندین سال فعالیت تصمیم گرفته است به تولید خودروی فوتون ساوانا که یک چینی شاسی بلند است اقدام نماید. این محصول جز معدود شاسی […]

سهیل زنگنه
شنبه - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶

شرکت عظیم خودرو در نمایشگاه خودرو مشهد با شاسی بلند جدید خود حضور یافت و اعلام کرد فوتون ساوانا اولین محصول تولیدی این شرکت خواهد بود.

شرکت عظیم خودرو پس از چندین سال فعالیت تصمیم گرفته است به تولید خودروی فوتون ساوانا که یک چینی شاسی بلند است اقدام نماید. این محصول جز معدود شاسی بلندهای متوسط بازار خودرو است که رقبایی چون تویوتا فورچونر دارد و قرار است با کیفیت بالا در داخل کشور ساخته شود.

فوتون ساوانا_شاسی بلند عظیم خودرو-2

مشخصات فوتون ساوانا

ساوانا اتوماتیک از جعبه دنده 6 سرعته ساخت ZF آلمان و موتور 2 لیتری 16 سوپاپه توربو استفاده میکند که گشاوری برابر 320 نیوتون متر و قدرتی معادل 214 اسب بخار دارد. مدل دنده ای این خودرو از پیشرانه دو لیتری با 194 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشاور بهره میبرد که به گیربکس آلمانی متصل شده است.

فوتون ساوانا_شاسی بلند عظیم خودرو-فضای داخلی

ساوانا از لحاظ امکانات رفاهی پاسخگوی نیاز رانندگان عادی است و از امکاناتی چون سانروف، صندلی چرم، صفحه نمایش به همراه رهیاب ماهواره ای، دوربین عقب، سنسور پارک استفاده میکند و دارای دو عدد ایربگ برای سرنشینان جلو، ترمز ABS و EBD و امکان تعیین دیفرانسیل است.

قیمت فوتون ساوانا

بنا به گفته رضا عظیمی (مدیرعامل شرکت عظیم خودرو) فوتون ساوانا با قیمتی بین 135 تا 160 میلیون تومان با توجه به امکانات و مدل به فروش میرسد که قرار است از شیوه فروش اقساطی نیز استفاده شود.

شایان ذکر است که عظیم خودرو قصد دارد 30 هزار دستگاه خودرو در فاز اول تولید کند و به تدریج تیراژ تولید را به 50 هزار دستگاه در سال برساند. علاوه بر این قرار است ساوانا با کیفیت جهانی در ایران ساخته شود که به واسطه آن امکان صادرات این خودرو به کشورهای منطقه نیز فراهم گردد.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی