پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

tesla-semi-teaser-header_تسلا_کامیونت

تحقق کامیونت خودران توسط تسلا

تسلا در حال مذاکرات برای دریافت مجوز تستس کامیونت خودران خود در جاده های عمومی است. اگر فیلم های علمی تخیلی چندین سال گذشته را به خاطر داشته باشید خودروهایی خودران در سایزهای بزرگ و کوچک جزء اصلی خیابان های شهر بوده اند. حال میتوان گفت تسلا به عنوان یک تولید کننده خودرو پیشتاز این […]

سهیل زنگنه
یکشنبه - ۲۲ مرداد ۱۳۹۶

تسلا در حال مذاکرات برای دریافت مجوز تستس کامیونت خودران خود در جاده های عمومی است.

اگر فیلم های علمی تخیلی چندین سال گذشته را به خاطر داشته باشید خودروهایی خودران در سایزهای بزرگ و کوچک جزء اصلی خیابان های شهر بوده اند. حال میتوان گفت تسلا به عنوان یک تولید کننده خودرو پیشتاز این عرصه بوده است و سعی دارد رنگ و بوی آن فیلم های تخیلی را در دنیای واقعی به ارمغان آورد. تسلا پس از موفقیت جهانی در تولید خودروهای خودران سواری بیکار ننشسته و به دنبال عملی کردن بخش های دیگری از این جهان مبتنی بر تکنولوژی است.

تسلا اوایل سال جاری میلادی اعلام کرده بود که در تلاش است کامیونت های خودران را نیز تولید کند و حالا مشخص شده است که نمونه های اولیه در حدی پیشرفت کرده اند که برای تست جاده ای آماده شده اند. این شرکت در حال حاضر در حال مذاکره با مقامات ایالتی نوادا است تا بتواند مجوزهای لازم برای تست کامیونت های خودران در جاده های عمومی را انجام دهد. آنچه که از مکاتبات ایمیلی در اختیار رسانه های قرار گرفته است نشان میدهد خودروهای آماده شده برقی هستند و میتوانند به صورت گروهی حرکت کنند و به دنبال خودروی پیشگام به مسیر خود ادامه دهند.

تسلا برای عملی کردن ایده کامیونت های خودران علاوه بر چالش های تکنولوژی باید مذاکرات گسترده ای را برای ایجاد قوانین جدید یا تغییر قوانین موجود انجام دهد و به همین جهت مقامات را از همین حالا به بحث درباره این موضوع دعوت کرده است.

شایان ذکر است که با عملی شدن این ایده با وجود اینکه احتمالاً تعداد تصادفات کاهش میبابد، ولی شغل بسیاری از رانندگان و شرکت های حمل و نقل به خطر می افتد و به همین جهت باید منتظر واکنش های منفی مردمی در این رابطه باشیم.

مالیات برای رانندگان اسنپ و تپسی

اسکنر جاده، تکنولوژی جدید راهداری

خودروهای خودران ، چگونه بدون راننده هدایت می شوند؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی