پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تاکسی آریو

سازماندهی تاکسی های اینترنتی و اجرای طرح (تاکسی کارت) در آینده نزدیک

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور از نوسازی ۵۳ هزار و ۲۹۹ دستگاه تاکسی شهری طی ۱۸ ماه گذشته در کشور خبر داد. وی همچنین اعلام کرد تاکسی های اینترنتی در شهرها سازماندهی خواهند شد و ضمن افتتاح (خانه تاکسی)، طرح (تاکسی کارت) در آینده اجرا می‌شود. به نقل از ایرنا، مرتضی ضامنی روز سه شنبه […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۲۵ مرداد ۱۳۹۶

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور از نوسازی ۵۳ هزار و ۲۹۹ دستگاه تاکسی شهری طی ۱۸ ماه گذشته در کشور خبر داد. وی همچنین اعلام کرد تاکسی های اینترنتی در شهرها سازماندهی خواهند شد و ضمن افتتاح (خانه تاکسی)، طرح (تاکسی کارت) در آینده اجرا می‌شود.

به نقل از ایرنا، مرتضی ضامنی روز سه شنبه در سی و دومین مجمع عمومی سالیانه اتحادیه تاکسی‌های شهری کشور افزود: از این تعداد تاکسی نوسازی شده، 42 هزار و 639 دستگاه آن پژو 405 و 10 هزار 660 دستگاه نیز سمند بوده است.

وی با بیان اینکه نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهری کشور اولویت کاری اتحادیه است اظهار کرد: همچنین دراین مدت 50 هزار و 436 دستگاه تاکسی فرسوده شهری نیز اسقاط و از رده خارج شده است.

به گفته ضامنی، در این مدت 78 هزار و 611 نفر نیز برای اسقاط خودرو در سامانه ثبت نام و تقاضای خود را ثبت کرده اند.

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور افزود: 7 هزار راننده تاکسی شهری در سطح کشور برای نوسازی خودرو ثبت نام و به بانک های عامل معرفی شده اند.
وی تصریح کرد: رانندگانی که نسبت به دریافت تسهیلات بانکی نوسازی خودرو اقدام نکنند از لیست سامانه نوسازی خودرو اتحادیه حذف خواهند شد.
ضامنی همچنین با اشاره به اینکه رانندگان تاکسی تمایل بیشتری برای دریافت خودرو سمند(برای نوسازی تاکسی) دارند افزود: تنوع خودرو برای نوسازی ناوگان کم است و به همین دلیل تفاهم نامه ای استفاده از خودرو آریو به عنوان تاکسی با شرکت سایپا امضا شده است.

تعیین آمار دقیق تاکسی های شهری کشور

ضامنی با اشاره به اینکه آمار دقیقی در خصوص تعداد تاکسی های شهری کشور وجود ندارد، گفت: این آمار همیشه بین 320 هزار تا 350 هزار عدد اعلام می شود که با طراحی سامانه جامع تاکسیرانی، ظرف 2 ماه دیگر آمار دقیق مشخص می شود.

به گفته وی، همچنین آمار ارائه شده از سوی سازمان تامین اجتماعی در زمینه تعداد رانندگان تاکسی بیمه شده کشور یک میلیون و 200 هزار نفر است اما آمار اتحادیه حداکثر 900 هزار نفر می باشد که با تکمیل سامانه جامع تاکسیرانی بیمه افرادی که ذینفع نیستند نیز خذف خواهد شد.

فعالیت قانونی تاکسی های اینترنتی

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی شهر کشور همچنین به فعالیت شرکت های خصوصی تاکسی اینترنتی در برخی شهرهای اشاره کرد و گفت: دراین زمینه جلسات متعددی با مدیران این شرکت ها برگزار شده و پیش نویس آیین نامه فعالیت این نوع تاکسی برای اراده به شورای عالی ترافیک تهیه شده است.

به گفته وی، این اقدام موجب قانونمند شدن فعالیت تاکسی های اینترنتی در کشور می شود.

ضامنی افتتاح «خانه های تاکسی» و اجرای طرح «تاکسی کارت» در آینده نزدیک را از جمله اقدامات اتحادیه تاکسیرانی شهر برای خدمت رفاهی به رانندگان تاکسی و خانواده های آنان عنوان کرد.

وی افزود: تاکسی کارت، کارتی اعتباری است که برای ارایه خدمات رفاهی به رانندگان تاکسی همانند حساب های قرض الحسنه را دارد.
سی و دومین مجمع عمومی سالیانه اتحادیه تاکسی های شهری کشور صبح امروز با حضور خلیل راحتی مشاور وزیر کشور و رئیس مجمع عمومی اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور، هیربد معصومی معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و اعضای هیات مدیره و اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور در هتل المپیک تهران برگزار شد.

مالیات برای رانندگان اسنپ و تپسی

سال آینده هیچ تاکسی مستعملی در ناوگان حمل و نقل نخواهد بود

ابلاغ افزایش کرایه وسایل حمل و نقل عمومی به شهرداری

پراید هم به جمع کارپینویی‌ها آمد

رانندگان اسنپ چگونه جذب می شوند؟

تاکسی های پیکان برای همیشه بازنشسته می شوند

تجهیز تاکسی ها به دستگاه کارتخوان در سال 96

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی