نشست خبري معاون فروش و بازاريابي گروه خودروسازي سايپا با حضور جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران برگزار شد. تقی زاده در این نشست به تشریح شرایط و نحوه خرید در آخرین طرح فروش پراید پرداخت. به گزارش خبرنگار جوان خودرو: دكتر تقي زاده معاون فروش و بازاريابي سايپا به خبرنگاران گفت: ارتقاء سطح خودروهاي […]
به گزارش خبرنگار جوان خودرو:
دكتر تقي زاده معاون فروش و بازاريابي سايپا به خبرنگاران گفت: ارتقاء سطح خودروهاي توليدي موضوع اصلي امروز در سايپا به شمار می رود. هيئت دولت نیز به اين امر بسيار اصرار داشتند و در همین راستا استانداردهاي ٥٥ گانه را به ٨٢ استاندارد افزایش دادند.
وي ادامه داد: خودروهايي مثل تندر، پرايد، ٢٠٦، سمند و چند خودروي ديگر توان پاس كردن استانداردهاي جديد را ندارند. در نتيجه سايپا در اين بحث پيشگام شده و پرايد را كه بسيار هم مورد توجه رسانه ها هست، از خطوط توليد خارج ميكند.
وي ادامه داد: پرايد مثل تهران است! با همه مشكلات تهران كسي حاضر نيست اين شهر را ترك كند و پرايد هم همينطور است. این خودرو بيشترين آمار توليد را داشته و رتبه اول فروش را بين مردم و مصرف كنندگان حفظ كرده است.
گاهي مسائل مطرح شده در مورد اين خودرو رنگ و بوي سياسي به خود می گیرد. اما اين خودرو توانسته در خط تولید باقي بماند و در این مدت تغيرات زيادي را نیز تجربه کرده است. از این تغییرات می توان به مقاوم سازی در ستون ها و بخش هاي ديگر اشاره کرد.
به محض اعلام توقف توليد اين خودرو، نمايندگان ما تولید تا آذر ماه را خریداری کردند. سایپا طرح فروش را در مرحله پاياني براي مصرف کنندگان كننده كليد زده تا از ايجاد بازار حاشيه ای جلوگيري شود. توليد هر پرايد بين ٣تا ٤ميليون تومان ضرر دارد و اين عدد با حتساب همه جوانب است. زيرا قيمت اين خودرو توسط شوراي رقابت مشخص مي شود و دلايلي خارج از صنعت خودرو دارد كه از جمله آنها تورم و …است. در نتيجه توليد اين خودرو با ضرر برای سایپا همراه است.
تقي زاده ادامه داد: در همه دنيا خريداران خودرو از تسهيلات با سود كم استفاده مي كنند اما در ايران اين شرايط محيا نيست و يكي از دلايل قبمت تمام شده بالا در توليد خودرو همين است. لیزینگ ها نیز با سود 27 درصد خودرو می فروشند که برای خریدار صرف ندارد.
تقي زاده در پاسخ به سوالي در خصوص اين كه مشتريان واقعي چه كساني هستند و در طرح فروش آخر پرايد چگونه خودروها را به دست مشتريان واقعي مي رسد گفت: نمايندگان ما در اين طرح حق خريد ندارند و سابقه خريد مشتريان مهم است. مثلا طبق بانك اطلاعاتي ما دانشجويان و طلاب و زوج هاي جوان كه در سال ٩٦ ازدواج كردند و تاكسي ها و … جزو مشتريان هدف ما در آخرین طرح فروش پراید هستند.
هر كس با يك کد ملي مي تواند ثبت نام كند و بعد از دريافت اطلاعات از سازمان هاي مربوطه، استعلام اطلاعات گرفته مي شود و بعد از راستي آزمايي مي توانند خريد كنند. مشترياني كه ثبت نام مي كنند نمي توانند خودرو را به نام افرادي ثبت نام كنند كه شرايط مورد نظر سايپا را ندارد. فروش پراید در آخرین مرحله تا سثق نیاز بازار باز است و سعی سایپا بر این است که خودروها را تا آخر امسال تحویل دهد.
عقیده ما در خصوص جايگزيني پرايد این است که نميتوان کیفیت يك خودروي بهتر را کاست و جايگزين پراید كرد. اما عقيده داريم بايد شرايط تسهيلات بانکی براي خريد يك خودرو با كلاس بالاتر براي مشتريان پرايد ايجاد شود.
پلت فرم جديد و يا جايگزين جديد براي پرايد به معني خودرويي با استانداردهاي امروزي و بالاتر از پرايد است و اين مهم ارزان تمام نمي شود. البته در حال رايزني هستيم تا براي ارائه خدمات بهتر به مشتريان و ارتقاع قدرت خريد انها به خودرويي مثل تيبا شرايط تسهيلات بهتر داده شود.
تقي زاده در خصوص خدمات پس از فروش پرايد هم گفت: طبق قوانين ما موظف هستيم تا ١٠سال خدمات پس از فروش و تامين قطعات پراید را انجام دهيم.
خبر در حال تکمیل/
دیدگاه خود را بنویسید