پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آرین موتور

سربلندی DS7 در تست 6 هزار کیلومتری در ایران

DS7 جدیدترین شاسی بلند  این برند لوکس فرانسوی است. پس از DS6 حالا نوبت به یک شاسی بلند بزرگ تر و لوکس تر رسیده تا پا به بازار ایران بگذارد. اما این بار حضوری متفاوت از DS دیده شده است. کریستین شهاب، مدیر ارشد تحقیق و توسعه منطقه خاورمیانه و آفریقا DS فرانسه خود شخصا […]

javankhodro
جمعه - ۲۴ شهریور ۱۳۹۶

DS7 جدیدترین شاسی بلند  این برند لوکس فرانسوی است. پس از DS6 حالا نوبت به یک شاسی بلند بزرگ تر و لوکس تر رسیده تا پا به بازار ایران بگذارد. اما این بار حضوری متفاوت از DS دیده شده است. کریستین شهاب، مدیر ارشد تحقیق و توسعه منطقه خاورمیانه و آفریقا DS فرانسه خود شخصا طی دو هفته 6 هزار کیلومتر با DS7  در ایران رانندگی کرده است تا هر چه بیشتر بتواند انطباق این خودرو با شرایط اقلیمی و چهارفصل ایران را بسنجد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو در دیدار با کریستین شهاب در خانه دی اس تهران عنوان شد:  این خودرو با پلتفرم متفاوتی نسبت به سایر محصولات این خانواده تولید شده و به عنوان پرچمدار دی اس در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

این خودرو دارای پیشرانه 1600 سی سی و مجهز به توربو است و با شرایط آب و هوایی ایران انطباق دارد. اما برای سازگاری بیشتر با بنزین ایران باید اندکی دستخوش تغییرات و بهینه سازی شود که اصلا هدف این تست بلند مدت هم رسیدن به همین نتایج بوده است.

DS7 یک خودروی هوشمند است که از تجهیزات رفاهی و ایمنی گسترده ای بهر می برد. سیستم تشخیص خواب آلودگی راننده و نیز امکان تنظیم سیستم تعلیق به حالت های نرم، نرمال و اسپرت از جمله این امکانات است.

DS7 در این تست توانسته به سرعت 193 کیلومتر برساعت دست پیدا کند و میزان مصرف سوخت آن اختلافی بسیار جزئی با عدد رسمی دارد. ضمن این که کمپانی ها به سمت تولید موتورهای کم حجم تر با بازدهی بالا و مصرف سوخت پایین تر حرکت می کنند و داشتن موتور 1600 سی سی توربو برای این خودروی لوکس، به نوعی سطح بالای تکنولوژی این موتور را تایید می کند.

کریستین شهاب در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر حساسیت توربو با توجه به شرایط ایران و هزینه های سرویس و نگهداری آن گفت: این خودرو در ارتفاعات بالا تست شده و مشکلی برای توربو پیش نیامده است. طبیعتا هر قطعه عمری مشخص دارد. حال آنکه طراحی این موتور بر مبنای دوام حداقل 10 سال صورت گرفته و البته به این منظور نیست که گارانتی آن 10 ساله باشد، اما خریدار می تواند این اطمینان را داشته باشد که اگر سرویس های ادواری آن به موقع انجام شود، حداقل تا 10 سال و حتی بیشتر هیچ مشکلی نداشته باشد.

این خودرو قرار است با رقبای جدی خود یعنی لکسوس NX ، مرسدس بنز GLA ، ب ام و X1 و آئودی Q3 رقابت کند و خود را برای این کارزار اماده کرده است.

آرین موتور تابان، نماینده رسمی DS در ایران قرار است به طور رسمی از این خودرو و قیمت آن در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی کند.

 بیشتر بخوانید:

DS3 صاحب برترین موتور سال 2017

گزارش نمایشگاه خودرو تبریز (۱۱)/ DS برای اولین بار به تبریز آمد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی