پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

nissan

آیا کانسپت های پرطرفدار نیسان به تولید می رسند؟

جوان خودرو گزارش می دهد: نیسان در سال 2013 از کانسپت iDX در توکیو موتورشو رونمایی کرد که نیم نگاهی را به آینده کوپه های اسپرت و سبک وزن این برند در آینده نزدیک داشت. این خودرو با ظاهر کلاسیک و دوست داشتنی اش، حتی از نیسان 370Z هم سبک تر است. اما تنها چند […]

javankhodro
دوشنبه - ۱۰ مهر ۱۳۹۶

جوان خودرو گزارش می دهد:

نیسان در سال 2013 از کانسپت iDX در توکیو موتورشو رونمایی کرد که نیم نگاهی را به آینده کوپه های اسپرت و سبک وزن این برند در آینده نزدیک داشت. این خودرو با ظاهر کلاسیک و دوست داشتنی اش، حتی از نیسان 370Z هم سبک تر است. اما تنها چند ماه پس از رونمایی از iDX و خوشحالی مردم برای کوپه محور عقب نیسان، تولید این خودرو لغو شد.

اما حالا به گزارش AutoGuide، نیسان قصد دارد این کوپه سبک وزن کلاسیک را با نیرومحرکه الکتریکی و تحت نامی جدید راهی بازار کند. این برند ژاپنی، نام IMX را ثبت کرده است که برای خودرو الکتریکی و خودرو اسپرت، کاربرد دارد.

nissan

اما هنوز هیچ مشخصاتی از IMX منتشر نشده است. کانسپت iDX در دو نسخه استاندارد Freeflow و اسپرت Nismo معرفی شد. نسخه استاندارد از موتر چهار سیلندر 1.4 لیتری و نسخه نیرومندتر Nismo از موتور 1.6 لیتری توربوشارژ به قدرت 230 اسب بخار نیرو بهره می برد. اما به هر جهت، فعلأ هیچ خبری از قطعیت تولید iDX نیست و 370Z یکه تاز خودروهای اسپرت این برند باقی می ماند.

یکی از برجسته ترین نکات کانسپت دوگانه iDX، طراحی کلاسیک و به اصطلاح رترو آن بود که باعث می شد تا از تمامی آنچه که در خیابان ها دیده می شود، متمایز شود. در دوره و زمانه ای که همه خودروسازان به طراحی آینده نگر روی آورده اند، حضور خودرویی با سبک طراحی رترو و با نگاهی به گذشته، بسیار جلب توجه می کند.

درباره نیسان بیشتر بخوانید:

همکاری مشترک نیسان، رنو و میتسوبیشی

رنو و نیسان شرکای خودروی برقی دانگ فنگ

نیسان جوک را بیشتر بشناسیم

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی